Ovira za končanje predora Markovec je Alpine Bau

Večja ovira za dokončanje se zdaj zdi stečajni postopek, ki so ga napovedali v avstrijskem gradbenem podjetju.

Objavljeno
03. julij 2013 17.30
Mišič in predor Markovec
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper

Koper - Kakšen bo dogovor Darsa z Alpine Bauom o dokončanju predora Markovec in kdaj bo Luka Koper lahko odločneje začela uresničevati pričakovane razvojne načrte; to sta bili glavni vprašanji, ki sta zanimali državnega sekretarja Gašparja Gašparja Mišiča, ki je včeraj z nekaterimi sodelavci iz državnih služb obiskal gradbišče predora Markovca in Luko Koper.

Prva novica je bila, da je Dars pred dvema dnevoma objavil nov razpis za pridobitev izvajalca za izdelavo elektro in strojne opreme. Zdaj imajo kandidati 40 dni časa za prijavo, je povedal Matjaž Knez, predsednik uprave Darsa, ki upa, da pri tokratnem razpisu ne bo takih zapletov, kot so bili pri prvem pred enim letom in zaradi katerih so morali po več kot letu dni razpis ponoviti. Če bo šlo vse po sreči, bi jeseni že lahko imeli izvajalca, ta pa bi moral dela dokončati v pol leta.

Toda večja ovira za dokončanje se zdaj zdi stečajni postopek, ki so ga napovedali v avstrijskem gradbenem podjetju Alpine Bau. Vodstvo Darsa, pa tudi pristojni predstavniki države z Mišičem (ki je odgovoren za pomembnejše infrastrukturne projekte) na čelu, pričakuje, da bi se prihodnji teden z Alpine Bau morali dogovoriti, kako naprej.

Še za en mesec dela

Po neuradnih informacijah si stečajni upravitelj Alpine Baua seveda želi, da bi avstrijska družba dela čim prej dokončala. V predoru in pred njim jih je ostalo za največ en mesec. Ta mali delček preprečuje, da bi bil Alpine Bau kar visoko poplačan.

Ovira pri tem prizadevanju je, kako formalnopravno izpeljati nadaljevanje del: ali jih lahko opravi podjetje v stečaju ali pa bi našli način, kako to nalogo zaupati kakšnemu podizvajalcu. Iz neuradnih virov smo včeraj lahko izvedeli, da je malo možnosti, da bi Alpine Bau sam dokončal dela. Če bo Dars prisiljen razveljaviti pogodbo z njim, bo to pomenilo, da mora naročnik del za njihovo dokončanje objaviti nov razpis, pripraviti novo razpisno dokumentacijo in projekte ter izbrati novega izvajalca.Tak postopek pa lahko vzame tudi leto dni.

Zato so obljube, ki jih je včeraj dajal Gašpar Gašpar Mišič v predoru, o tem, da bi dela pri Markovcu opravili do konca leta, težko uresničljive. Po zelo optimistični različici bi predor lahko končali pred poletjem prihodnje leto, če se bo le malce zapletalo, pa bo dokončanje enega odstotka predora trajalo več kot leto dni.

Še brez dovoljenj

Gašparja Gašparja Mišiča in njegove sodelavce (Bojana Babiča, državnega sekretarja z ministrstva za infrastrukturo in prostor, Deana Herendo, v. d. direktorja direktorata za infrastrukturo, in Matjaža Kneza z iDarsa) je včeraj v Luki Koper sprejel Marko Rems, član uprave Luke Koper, ker je njen začasni predsednik na službeni poti v Aziji.

Mišič je prišel v Luko Koper zato, ker je vlada pred dvema tednoma potrdila njene razvojne načrte in ima ta zdaj vse možnosti, da jih začne uresničevati. Najprej bi morali začeti poglabljati prvi bazen, toda v Luki Koper še zmeraj nimajo vseh papirjev in dovoljenj, da bi se ta dela lahko začela.

Prav tako bi morali čim prej začeti graditi nov vhod z novim kamionskim terminalom v Luko, podaljševati prvi pomol (za kar je občina Koper že dala soglasje) in graditi drugi tir. Pri novem vhodu v Luko Koper se zapleta zato, ker je zemljišče formalno (zemljiškoknjižno) še zmeraj v lasti MO Koper, območje pa je na ozemlju bodoče občine Ankaran.

»Ko bo Italija odgovorila, bo Arso lahko kmalu izdal soglasje«

Mišič je dejal, da je nedopustno, da bi zaradi razprtij med lokalnimi »egi« ovirali državno strateško pomembne načrte. »Če gre za merjenje egov, naj se umaknejo. Če imajo svoj kraj radi, pa ne bodo nagajali razvoju pristanišča,« je dejal Mišič. O gradnji drugega tira je državni sekretar povedal, da so imeli sestanek s predstavniki DRI, na katerem so optimistično ugotovili, da ni nikakršnih ovir za začetek gradnje.

»Tokrat je tudi politična volja, da bomo lahko kmalu in pravočasno zgradili drugi tir,« je dejal Mišič.
Nekoliko drugače je povedal Slovenko Henigman, pomočnik direktorja DRI. Dejal je, da Arso še zmeraj ne more dati okoljevarstvenega dovoljenja, ker menda še čaka, da Italija odgovori na nekatere tehnične pomisleke.

»Ko bo Italija odgovorila, bo Arso lahko kmalu izdal soglasje, po njegovi pridobitvi pa bo zelo kmalu sledilo tudi gradbeno dovoljenje,« je dejal Henigman, ki je povedal, da je rok za vlogo gradbenega dovoljenja podaljšan do konca leta, ali bo to do tedaj tudi izdano, pa ni mogel in hotel odgovoriti.

Državni sekretar Mišič in sodelavci so si ogledali še nekaj drugih zapletov in razvojnih težav pri dograjevanju cestnega omrežja na območju Kopra, Izole in Pirana. Tako so menili, da se bosta nadaljevala oba kraka hitre ceste proti Hrvaški (skozi Lucijo in od Bertokov proti Dragonji).