Pavel Stanchev, Antenna Group/Planet TV: »Hočemo biti lokalni.«

Dve komercialni televiziji poleg javne sta za Pavla Stancheva model, ki lahko uspe.

Objavljeno
25. julij 2013 18.48
Planet Tv- Pavel Stanchev. V Ljubljani 24.7.2013
Klara Škrinjar, notranja politika
Klara Škrinjar, notranja politika
Ljubljana – Pavel Stanchev od februarja v Sloveniji vodi komercialno televizijo Planet TV. A njegova skrb ni le slovenska podružnica grške multinacionalke, temveč je pod njegovim okriljem celotna regija: Srbija, kjer imajo televizijo Prva TV, in Črna gora, kjer imajo poleg Prve TV radijsko postajo Prva. Na Hrvaškem zdaj čakajo na odobritev nacionalne licence za oddajanje televizijskega programa.

Drugo največjo komercialno televizijo je pred časom bremena državnega lastništva »odrešila« grška multinacionalka Antenna Group, ki je v »nov projekt« vstopila z 51-odstotnim lastniškim deležem. Uredniško so se razmejili od internetnega portala Planet Siol.net in začeli produkcijo oddaj, od zabave do novic. O prvih rezultatih in tudi vtisih smo se pogovarjali z direktorjem Planeta TV Pavlom Stanchevom.

Kako torej, po pol leta, ocenjujete medijski trg v Sloveniji?

Medijski in z njim oglaševalski trg sta neposredno povezana s sedanjimi ekonomskimi razmerami, a moram reči, da delamo dobro, in sem optimističen. Rezultati za zdaj prehitevajo cilje, delamo bolje, kot smo pričakovali. Mislim, da gledalci dobro sprejemajo večino oddaj, ki smo jih začeli spomladi, še več novosti pa pripravljamo za jesen. Naš fokus bo tudi tokrat domača produkcija in seveda šport – spet bomo pripeljali ligo prvakov in slovensko nogometno ligo vsako soboto. Zelo dobro izkušnjo smo imeli tudi s predvajanjem teniškega prvenstva Roland Garros. Domača produkcija pa ostaja naše glavno gonilo, a še naprej bomo vlagali v šport in filme, skupaj s slovenskimi, ter serije. Odziv gledalcev je zelo pozitiven. Še vedno razvijamo informativni del programa. Jeseni bo zato kar nekaj presenečenj.

Imate veliko produkcije razvedrilnega programa, velike šove z velikimi zvezdniki. Če je to del strategije pridobivanja občinstva, kako se to izplača z ekonomskega vidika?

Verjamemo, da se. Vsi mi verjamemo, da so močne televizije tiste, ki imajo močno domačo produkcijo. Zato si želimo biti kar se le da lokalni in to je za nas zelo pomembno, da imamo domače zvezdnike in voditelje. Imamo, tako kot pravite, nekaj velikih imen, ki so bila takrat prosta, a tudi nekaj takšnih, ki niso tako znana. In tudi to je pomembno – da jih pomagamo zgraditi.

To, da vam, če lahko tako rečem, hrbet krije »mama« Antenna ­Group, je gotovo del vaše strategije. A gospodarske razmere so slabe. Koliko časa imate na voljo?

Smo igralci na dolgi rok in smo močno navzoči v tem prostoru, v tej regiji. Zavedamo se, da nekateri projekti pač potrebujejo več časa, da se uveljavijo, in kot sem dejal, rezultati so nad načrti, zato mislim, da smo eni izmed solidnih investitorjev na slovenskem medijskem trgu, in iz tega vidika tu ne vidim težav. Vemo, da je kriza tu in da je zajela vse sektorje, a imamo eno prednost: to, da smo Antenna Group. Zakaj? Ker je matična družba iz Grčije, ki je država, ki jo je kriza v Evropi najbolj prizadela. Zato imamo izkušnje, kako preživeti v gospodarsko težkih okoliščinah – treba je biti inovativen in paziti je treba na stroške. Naša televizija v Grčiji ima dobre rezultate. Zato menim, da smo sposobni delati v takšnih razmerah. Poleg tega je še nekaj: povsod po svetu podatki kažejo, da ljudje, ko je kriza, gledajo več televizije – iz ekonomskih razlogov. In to je dobro za nas, je priložnost, da povečamo gledanost.

Torej je v Sloveniji prostor za še eno televizijo?

Da, vsekakor. A to je tudi model, ki ga vidimo v veliko državah: javna televizija in dve komercialni televiziji. Mislim, da je to dobro za vse – za celoten medijski trg.

Verjetno veste, da so razmere za novinarje, zlasti mlade, v Sloveniji zelo slabe. Veliko je zlorab in nepravilnosti pri sklepanju pogodb in zaposlovanju. Kakšna je vaša kadrovska politika?

Pazljivi smo s stroški, naša politika pa je, da skrbimo za ljudi tudi za to, da se razvijajo. Zavedamo se, da so novinarji pomemben del našega posla.

Kakšne pa so vaše ambicije na področju informativnega programa?

To je eno izmed ključnih področij, res pa je – in tega se zavedamo –, da je tu težje spremeniti navade gledalcev, da traja nekoliko dlje časa. Kar smo naredili v zadnjih mesecih, je bilo pozitivno. Sprememba ure z 18.40 na 19.30 se je obnesla, tudi kratke novice, ki jih ponujamo vsako uro. To je še posebno primerno za dogodke, kot je bilo na primer rojstvo otroka na kraljevem dvoru. Začeli pa smo delati tudi z več dopisniki po Sloveniji, ker novice niso doma le v Ljubljani in Mariboru. Naš cilj je delati novice, ki so sveže in blizu ljudem. V središču pozornosti je torej človek, državljan.

Kako pa je z gledanostjo? Katera oddaja je največji uspeh in največje razočaranje?

Nočem še govoriti o razočaranjih, dajte nam še malo časa. Sicer pa je zelo uspešna oddaja Moj dragi zmore pa tudi nekatere oddaje Da šova, sicer pa sta daleč največjo gledanost dosegla prenos podelitve viktorjev in seveda liga prvakov. Še posebno pa sem bil zadovoljen, ko smo predvajali slovenski film Petelinji zajtrk, in gledanost je bila izjemna.

Kakšni so torej ratingi? V informativnem programu se je delež gledalcev gibal okrog treh odstotkov. Ko sem vas nazadnje spraševala po tem, ste rekli, da je informativni program še dojenček, a zdaj je vendarle že nekoliko zrasel.

Delež gledalcev za informativno oddajo Danes raste in se poleti giblje med petimi in 5,5 odstotka na ciljni skupini od 18 do 49 let.