Slovenski paviljon na Expu bo postal center znanja

Učinki slovenske udeležbe na Expu nad pričakovanji.

Objavljeno
14. oktober 2015 20.49
Maja Prijatelj Videmšek, Panorama
Maja Prijatelj Videmšek, Panorama
Milano – Svetovna razstava se konec meseca zaključuje v znamenju 20-milijontega obiskovalca, slovenski paviljon, pred katerim so uro dolge čakalne vrste, pa pričakuje milijontega, ki bo nagrajen z brezplačnim obiskom Slovenije. Organizator slovenske predstavitve na Expu, Spirit Slovenija, in ministrstvo za gospodarstvo udeležbo naše države ocenjujeta kot nadvse uspešno.

Obisk slovenskega paviljona že od sredine julija dosega največje zmogljivosti, 7100 obiskovalcev dnevno. Še pomembneje pa je, da ga ti zapuščajo zadovoljni in našo državo želijo spoznati tudi pobliže, je povedala generalna komisarka nastopa Slovenije na Expu v Milanu Jerneja Lampret. Anketa Mediane, ki jo je izpolnilo naključnih 326 udeležencev Expa, je pokazala, da bi 85 odstotkov obiskovalcev slovenskega paviljona želelo obiskati tudi Slovenijo, 82 odstotkov pa jih je izboljšalo svoje mnenje o naši državi. Temeljitejše ocene o učinkih slovenske prisotnosti v Milanu za slovenska podjetja in turizem bodo izdelane v prihodnjih mesecih, ministrstvo za gospodarstvo bo med podjetji opravilo tudi ankete o uspešnosti predstavitev. Nekaj podpisanih partnerskih pogodb pa že zdaj dokazuje, da je bila odločitev o sodelovanju Slovenije na Expu upravičena, je za Delo povedal državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Aleš Cantarutti.

V gospodarske projekte na Expu je bilo po besedah Bojana Škode, vodje poslovnega centra v slovenskem paviljonu, vključenih prek tisoč slovenskih podjetij. Organiziranih je bilo več kot 35 gospodarskih delegacij, med slovenskimi podjetniki pa je nastala pobuda za oblikovanje »ad hoc« konzorcijev za skupni nastop na tujih trgih.

Pozitivne izkušnje sodelovanja na Expu je predstavilo pet direktorjev slovenskih podjetij. Duol je dobil povpraševanja in sklenil ponudbe za svoje napihljive rastlinjake s partnerji v Egiptu in Alžiriji. Podjetje Lotrič meroslovje je sistem za samodejni nadzor kakovosti zraka v prostorih namestilo v več paviljonov na Expu, zanje dobilo naročila iz Mehike in Ženeve ter našlo zastopnike za zalivske države. Juretu Jezeršku iz Jezeršek gostinstva, ki skrbi za prehrano v slovenskem paviljonu, je sodelovanje na Expu odprlo vrata do Uefe. Varis Lendava, proizvajalec gotovih kopalnic in ramp za deskanje, je poskrbel za najbolj promoviran dogodek v okviru slovenskega paviljona z rimskokatoliškim duhovnikom na rolki. Prekmurski pridelovalec orhidej Ocean Orchids si je utrl pot na zahteven italijanski trg, mlada znamka pohištva Lina design, ki je obiskovalce svetovne razstave razveselila s počivalniki, je prav tako dobila številne nove naročnike in partnerje.

Slovenski paviljon za zdaj še ni dobil novega lastnika po zaključku Expa, namen pa je v njem vzpostaviti center znanja v Ljubljani. Mestna občina Ljubljana je pokazala pripravljenost odstopiti zemljišče za postavitev paviljona, kdaj se bo center vzpostavil, pa je odvisno od hitrosti črpanja kohezijskih sredstev, dodaja Cantarutti.