»Portorož vidimo kot novi Cannes«

Za nakup Aerodroma Portorož si prizadeva lastnik Kempinski Palacea Miodrag Kostić.

Objavljeno
17. maj 2016 00.56
HRVAKA, november 2004, Savudrija. Foto: ALES CERNIVEC/Delo
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Portorož – Znani srbski poslovnež, lastnik MK Group in lastnik portoroškega Kempinski Palacea Miodrag Kostić si resno prizadeva, da bi imel odločilno besedo v portoroškem turizmu. Pripravljen je kupiti Aerodrom Portorož.

Iz njegovega beograjskega podjetja so nam včeraj potrdili, da bi bil v primeru ponudbe pripravljen kupiti Aerodrom Portorož. Vse je odvisno od dogovora s piranskim županom Petrom Bossmanom oziroma občinsko upravo.

»Portorož ima velikanski potencial za nadaljnji razvoj in povečanje števila turistov. Razvoja letališča in marine si želimo zato, da bi postal nekakšen novi Cannes. Tako si ga predstavljamo v prihodnosti. Če bi torej bila oddana ponudba za prodajo deležev v Aerodromu Portorož, bi MK Group vsekakor sodelovala. Naš cilj je promocija Portoroža kot destinacije najvišjega razreda, zato je v našem interesu več poletov in tudi to, da bi tudi Marina Portorož delala s polno zmogljivostjo,« so nam odgovorili iz MK Group in dodali, da jih Marina Portorož trenutno ne zanima.

Kostić ne kupuje samo portoroškega letališča, že nekaj časa si prizadeva dobiti tudi Kempinski Adriatic Savudrija na drugi strani Piranskega zaliva, omenjajo ga kot resnega tekmeca za prevzem Istrabenza Turizma v Portorožu in še nekaterih drugih turističnih naložb, povezanih s Portorožem.

Lastnik, ki razume funkcijo turistične infrastrukture

 »Večkrat sva sedela z gospodom Miodragom Kostićem in se pogovarjala o strategiji in razvoju Aerodroma Portorož. Kolikor sem razumel, bi bil pripravljen kupiti njegove lastniške deleže, čeprav se dobro zaveda, da ne more pričakovati visokih donosov in da ima letališče drugo funkcijo v turistični destinaciji,« nam je včeraj potrdil direktor portoroškega letališkega podjetja Robert Krajnc.

Družbeniki Aerodroma Portorož si že več kot dve leti prizadevajo prodati svoje deleže. Ob ustanovitvi podjetja je kapital družbe znašal 4,1 milijona evrov, ki pa so ga pozneje slabili, zdaj po besedah Roberta Krajnca znaša okoli 3,1 milijona evrov vrednosti. Istrabenz, d. d., z 15,23-odstotnim deležem letališkega podjetja je januarja letos ponudil svoj delež družbenici Občini Piran (lastnici 28,83-odstotnega deleža in imetnici predkupne pravice) za pičlih 42.000 evrov. Februarja je občinski svet že sprejel rebalans proračuna in podprl nakup tako poceni letališkega deleža. A so se v Istrabenzu kmalu premislili, češ da bi ga prodali skupaj z Luko Koper (prav tako 15,23- odstotni delež) in Aerodromom Ljubljana (30,48-odstotni delež), kjer so nam včeraj odgovorili, da možnost prodaje še proučujejo in da odločitve še niso sprejeli. V Luki Koper so potrdili, da kapitalski delež ni njihova strateška naložba in da se pripravlja večji paket, ki bi ga ponudili družbeniki skupaj. Če bi dodali še CPK (10,25 %), bi razpoložljivi paket delnic pomenil približno 71 odstotkov družbe.

Občina se boji koncentracije lastništva

Glavna ovira je zdaj bojazen občine Piran, da bi se večinski delež te strateško pomembne turistične infrastrukture znašel v rokah enega samega lastnika. A zdi se, da ta pomislek ni tako velik, da ne bi dopuščal dogovorov o vstopu premožnega lastnika z vizijo. Vsekakor bi Kostić plačal za letališko podjetje nekajkrat več, kot so pripravljeni zanj plačati sedanji družbeniki.

MK Groupa je potrdila, da je na trgu veliko možnosti za vlaganja. Tako že dolgo sodelujejo v procesu nakupa Kempinski Adriatica v Savudriji. Po naših informacijah avstrijska slaba banka Heta Resolution tam prodaja hotel s 186 sobami, 22 izredno luksuznih vil (s po 1000 kvadratnimi metri in 2000 kvadratnimi metri zemljišča, vsaka z bazenom), 169 apartmajev, skupaj 29 bazenov, kongresni center, štiri restavracije ter igrišče za golf, na 120 hektarih zemljišč na Savudriji. Ena od ponujenih cen za celoten kompleks je 63 milijonov evrov. Heta vztraja, da je bilo investiranih 240 milijonov evrov (gradil je Vegrad), naš vir zagotavlja, da je bilo investiranih 192 milijonov evrov in da gre za zelo zapleten sistem prodaje, ki pa bo na koncu kupcem vseeno omogočil velike dobičke.

Marina Portorož jih ne zanima

Nakup Marine Portorož jih trenutno ne zanima, so zatrdili v MK Group. Prav tako so zanikali govorice o prekinitvi pogodbe s hotelsko verigo Kempinski v Portorožu, češ da hotel dobro posluje. Toda očitno je novi lastnik našel veliko pomanjkljivosti v upravljanju (in stroških) hotela Palace. Zato je namestil svojega predstavnika, kot nekakšnega prokurista Nikolo Avrama, ki ga zelo dobro poznajo v opatijskem Vienna Internationalu, kjer je delal več let. Čeprav Avram nima menedžerskih pooblastil, ima v portoroškem Kempinskem vse večjo besedo.