»Panoga je prekarizirana, nadzor nad prevozniki in njihovim delom pa tako rekoč nemogoč,« je dejal Kordiš. Vozniki, ki delajo v prikritih delovnih razmerjih, po njegovih besedah delajo preveč, na delo prihajajo utrujeni, izgoreli in pod stresom, zato ogrožajo ne le sebe, temveč tudi druge udeležence v prometu.
»V to jih sili strah pred izgubo zaposlitve in slabo plačilo, zato so nevarni sebi in drugim udeležencem v prometu,« je dejal Kordiš.
Veliko prevoznikov po njegovih besedah ni redno zaposlenih, njihovi delodajalci pa »na veliko izigravajo zakonodajo«. Zato želijo v ZL s spremembami zakonodaje slediti avstrijskemu zgledu in doseči, da bi morali imeti vozniki pri sebi pogodbo o zaposlitvi, dokazila o izplačanih plačah za zadnje tri mesece in dokazila o odvedenih prispevkih za zadnje tri mesece.
Poleg tega želijo tudi uvedbo tahografov v vozila za šest potnikov, s čimer bi omogočili tudi zanje beleženje delovnih ur in obveznih počitkov. »Akutno stanje prekarnosti v panogi prevozništva želimo popraviti,« je poudaril Kordiš.
Pojasnil je, da je zaradi slabe ureditve in izigravanja zakonodaje težko priti do natančnih podatkov o tem, koliko voznikov je zaposlenih in koliko jih dela v prikritih delovnih razmerjih. Za predlog sprememb zakonodaje so se odločili po pogovorih s prevozniki, pri tem pa se niso posvetovali s predstavniki Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, saj se, kot je dodal Kordiš, s predstavniki kapitala ne pogovarjajo.