Posodobitve na železnicah: Divača-Koper

Vrednost dveh projektov je 94,1 milijona evrov
. Napovedujejo manj stroškov in motenj, večjo zanesljivost in varnost.

Objavljeno
21. junij 2011 23.44
Dragica Jaksetič, Ilirska Bistrica
Dragica Jaksetič, Ilirska Bistrica
Postojna – Direkcija RS za vodenje naložb v javno železniško infrastrukturo je zaradi naraščajočega prometa Luke Koper povečala prepustnost proge z modernizacijo naprav, s posodobitvijo upravljanja elektronapajalnega omrežja pa je omogočila daljinsko in zanesljivo upravljanje energetskih naprav elektrificiranih prog iz regionalnih centrov Ljubljana, Maribor in Postojna. Vrednost obeh projektov, ki sta potekala od leta 2007 do konca lanskega, znaša 94,1 milijona evrov, tretjino od tega je direkcija pridobila v skladih Evropske unije.

Na postojnski železniški postaji so predstavniki direkcije RS za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo danes predstavili končana projekta modernizacije signalno-varnostnih naprav na progi Divača–Koper in uvedbe daljinskega upravljanja sistema stabilnih naprav električne vleke na slovenskem železniškem omrežju. Kot je na predstavitvi poudaril direktor direkcije Andrej Godec, sta oba izjemno pomembna za izboljšanje obratovalne sposobnosti in razpoložljivosti slovenskega železniškega sistema.

Pri delih za večjo prepustnost proge Divača–Koper so sodelovali nemški Thales, Primorje Ajdovščina in Iskra Sistemi Ljubljana, 8,5 milijona evrov za 51,4 milijona evrov vredno naložbo pa je direkcija pridobila v evropskem skladu (ISPA), namenjenem sofinanciranju večjih infrastrukturnih projektov. Vzpostavili so center vodenja prometa na železniški postaji v Postojni, poleg tega pa bo na vseh postajah med Koprom in Divačo še vedno omogočeno tudi lokalno vodenje prometa.

Modernizirali so telekomunikacijsko in drugo tehnologijo, gradbena dela pa opravili na postaji Koper, kjer so vgradili dodatne kretnice in tirne zveze. Novost je tudi daljinski sistem za prenos ukazov in javljanj za nevarnostne sisteme v center vodenja prometa v Postojni. Druga posodobitev se nanaša na uvedbo daljinskega upravljanja sistema stabilnih naprav električne vleke v celotnem slovenskem omrežju elektrificiranih prog, ki jih je 504 kilometrov od skupaj 1229. Dosedanje ročno lokalno upravljanje elektronapajalnih postaj so zamenjali z računalniško vodenim, s čimer bodo znižali stroške dela, izboljšali koordiniranje, zmanjšali motnje in povečali varnost v prometu. Ta projekt je stal 42,7 milijona evrov, od tega je 23,5 milijona direkcija pridobila v kohezijskih skladih. Izvajalci so bili Iskra Sistemi, SCT in IBE.