Pošta Slovenije izdala prve slane znamke na svetu

Zamisel je nastala kot nadgradnja sodelovanja z Akvarijem Piran, za katerega je Pošta Slovenije izdala sedem osebnih znamk.

Objavljeno
27. september 2013 17.54
Slane znamke
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper

Piran - Z včerajšnjo predstavitvijo in slovesno predajo znamke piranskemu županu Petru Bossmanu je Pošta Slovenije prva na svetu izdala slane znamke. Serija štirih priložnostnih znamk svetu sporoča, da ima Slovenija bogato morje in izjemen morski živelj.

Znamke so še ena priložnost za promocijo slovenske države. Takšnih namreč ne poznajo ljubitelji in zbiralci znamk nikjer po svetu. Živali so sicer priljubljena in med zbiralci najbolj iskana tema, toda Pošta Slovenije se s svojimi znamkami do zdaj ni zazrla pod morje.

Zamisel o tem, da morske živali predstavimo s »ščepcem soli na repu«, je podal predsednik Filatelistično-numizmatičnega društva Hippokampos Piran Mitja Jančar. Nastala pa je kot nekakšna nadgradnja sodelovanja z Akvarijem Piran, za katerega je Pošta Slovenije v preteklih letih že izdala sedem osebnih znamk z motivi kavala, spirografa, fratra, kanoče, špara, morske vetrnice in orade.

Tokrat so Mitja Jančar, oblikovalec Matjaž Učakar in akvarist Valter Žiža spodbudili Pošto Slovenije, da je na znamkah upodobila štiri značilne prebivalce našega morja. To sta ribi črnik in zlati cipelj, sipa in glavata kareta, njihove vrednosti pa so od 0,6 do 0,97 evra in jih že od včeraj lahko kupujemo in lepimo na pošiljke.

Uporabili so posebno tehniko tiskanja

Mitja Jančar nam je včeraj povedal: »Če so si v drugih državah izmislili znamke, ki dišijo po vrtnicah, ki so posute s čokolado, saharskim prahom, s kristali Swarovsky ali z zlatom, smo se mi domislili najbolj običajne stvari, ki spada k morskim bitjem in je značilen lokalni tradicionalni proizvod.

Neznanka je bila le, kako tehnično izdelati takšne znamke za množično uporabo, ki bodo vsaj nekaj časa obstojne. Pošta Slovenije je dobila francoskega tiskarja (Cartor Security Printing iz la Loupa), ki je uporabili posebno tehniko - termografijo, pri kateri je del ilustracije morske živali prekrit s slanim prahom. Ta je ujet v nanešeno termografsko smolo in potem še toplotno obdelan,« je povedal Mitja Jančar.

Na vprašanje, koliko časa bodo slane znamke obstale, ni mogel povedati, prepričan pa je, da lahko tudi dalj časa. Obstojnost slanih znamk pa bo vsekakor dodaten izziv za zbiratelje. Kot tudi dejstvo, da so znamke seveda res slane. A jih zbiralci gotovo ne bodo lizali. So pa slovenski filatelisti ponosni, da so po nečem prvi v svetu in da tudi s takšno kreativnostjo opozarjajo na posebnost slovenske države.