Potniške ladje spet raje v Trst kot v Koper

Letos pričakujejo 51 razkošnih ladij s 66.000 potniki, kar je malenkost več kot lani.

Objavljeno
01. marec 2013 17.09
Pentacon
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Koper – Turizem s potniških ladij v Kopru se ne razvija več tako hitro kot leta 2011. V slovensko pristanišče bo letos priplulo 51 razkošnih potniških ladij, kar je štiri več kot lani, na njih pa naj bi bilo približno 66.000 potnikov. Lani je prispelo 47 ladij in z njimi 64.455 turistov na križarjenjih.

V Luki Koper in v občini Koper, ki v državi najbolj skrbita za to zvrst turizma, so sicer veseli napovedane rasti, čeprav majhne. Še posebno, ker gre za ugledne ladjarje in za nekatere ladje najvišjega razreda (pet zvezdic z dodatkom). Letos bo prva ladja priplula šele 25. aprila – majhna, a razkošna Seaborune Spirit, zadnja pa bo odplula Thomson Dream 15. novembra. Med prihodi je kar deset novih ladij in sedem novih ladjarskih družb. Poleg 66.000 potnikov bo na ladjah še nekaj več kot 20.000 članov posadk.

Slovenski turistični delavci bodo imeli dovolj dela, če bodo hoteli zadovoljiti večino teh, sicer razvajenih turistov. Zakaj rast turističnih križarjenj ni tako hitra, kot so pričakovali pred enim letom? Prvi vzrok je gospodarska kriza v velikem delu Evrope. Nekateri ameriški ladjarji so zato iz Evrope že preselili nekaj svojih ladij. Samo Royal Caribbean jih ima letos ob evropskih obalah devet namesto 12. Drugi vzrok pa je to, da Slovenija ni naredila velikega napredka na tem področju.

Trst v zadnjih dveh letih doživlja skokovito rast

Ni še zgradila potniškega terminala, ki bi omogočil, da bi Koper postal izhodiščno pristanišče, kar bi podvojilo število potnikov, saj bi jih statistika beležila tako ob prihodu kot ob odhodu. Poleg tega Slovenija še zmeraj vlaga premalo v promocijo za uveljavitev destinacije na svetovni zemljevid turističnih križarjenj.

Tretji vzrok je konkurenca. Trst v zadnjih dveh letih doživlja skokovito rast. Koper ga je leta 2011 s 110.000 sprejetimi potniki prehitel, a je že lani močno zaostal. Lani je sicer Trst gostil samo 54 ladij, vendar 150.000 potnikov. To pa zato, ker je tu izhodiščno pristanišče za Costo Crociere in enega potnika štejejo dvakrat – ko se na ladjo vkrca in ko se izkrca. Letos napovedujejo od 85 do 90 ladij in kar 220.000 potnikov.

Izračunali so, da pri njih vsak gost porabi od 60 do 110 evrov. Lahko še poudarimo, da pospešeno dograjujejo potniški terminal, zanj so namenili deset milijonov evrov. Trst je tako z vlaganji in z usmeritvijo v izhodiščno luko zelo prehitel Koper. Res pa je, da je to dosegel predvsem na račun domačega ladjarja Coste Crociere, ki je tudi investiral v terminal. Tudi v koprski potniški terminal bi investirale največje ameriške družbe, če bi Luka Koper ali država to dovolila.

Za zdaj ni čutiti, da bi si luška uprava ali predstavniki države zares želeli vlagati v to infrastrukturo. V Miamiju se 9. marca začenja svetovna borza turističnih potovanj po morju Sea Trade, kjer bodo tudi predvsem koprski predstavniki, a taki obiski očitno niso več dovolj za večji preboj Kopra.