Pred plačo bi učitelji izbrali dodatno izobraževanje

Raziskava, ki predstavlja učiteljsko plat, bo služila prenovi kariernega sistema.
Fotografija: Učitelji ocenjujejo, da so učinkoviti predvsem v vzdrževanju delovnega vzdušja v razredu in vodenju učencev, manj pa pri spodbujanju učencev k pridobivanju znanja. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
Odpri galerijo
Učitelji ocenjujejo, da so učinkoviti predvsem v vzdrževanju delovnega vzdušja v razredu in vodenju učencev, manj pa pri spodbujanju učencev k pridobivanju znanja. FOTO: Uroš Hočevar/Delo

Ljubljana – Slovensko šolo, v primerjavi s povprečjem držav OECD, zaznamuje precej stara populacija učiteljev. Povprečni osnovnošolski učitelj ima 46 let, srednješolski 48 let, za seboj pa imata dve desetletji delovnih izkušenj. Svoje znanje nenehno izpolnjujejo, a si želijo še več podpore pri poučevanju tujcev in otrok s posebnimi potrebami.

Slovenski učitelji so v povprečju bolj izkušeni kot učitelji v OECD, hkrati pa so od njih tudi starejši. FOTO: Talis
Slovenski učitelji so v povprečju bolj izkušeni kot učitelji v OECD, hkrati pa so od njih tudi starejši. FOTO: Talis


Močne točke domačih učiteljev so jasna razlaga snovi na različne načine in njeno ponavljanje z učenci, kar je izvrstno, je poudarila Barbara Japelj Pavešić, nacionalna koordinatorka raziskave. Veliko znanja imajo za poučevanje in uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije, vendar tega v učilnicah ne izkoriščajo dovolj in le malokdaj njeno uporabo od otrok pričakujejo pri njihovih zadolžitvah.



Če bi se vzgoji in izobraževanju namenilo več sredstev in bi njihovo porabo lahko razdelili učitelji, bi jih jo največ namenilo kakovostnemu usposabljanju in nadaljnjemu razvoju, šele nato v plače in zmanjšanje administrativnih bremen oziroma v zaposlovanje več podpornega osebja na šolah. Manj kot četrtina bi predlagala podporo za otroke s posebnimi potrebami, socialno šibke in migrante ter investicije v IKT.

Med prioritetami za porabo financ na šolskem področju izpostavljajo vlaganje v nadaljnje izobraževanje. FOTO: Talis
Med prioritetami za porabo financ na šolskem področju izpostavljajo vlaganje v nadaljnje izobraževanje. FOTO: Talis


Izzivov, ki jih nakazuje raziskava, je več: kako popularizirati učiteljski poklic, za katerega se kot prvo izbiro odloča vse manj maturantov, kako naj učitelji pri otrocih spodbujajo višje miselne procese ter jim namenjajo bolj problemske naloge, kako pristopiti k boljšemu vodenju razreda ter spremljanju učenčevega razvoja in kako se bolj izobraževati po spletu.

Med učiteljskimi izzivi je podpovprečna uporaba IKT za poučevanje ob njihovi sicer dobri usposobljenost ter dobri opremljenosti šol. FOTO: Talis
Med učiteljskimi izzivi je podpovprečna uporaba IKT za poučevanje ob njihovi sicer dobri usposobljenost ter dobri opremljenosti šol. FOTO: Talis


Po besedah pristojnega ministra Jerneja Pikala bodo izsledke upoštevali pri načrtovanju njihovega kariernega razvoja. Napoveduje premike k večji avtonomiji tega poklica, manjši administrativni obremenitvi ter prenosu znanja s starejših na mlajše. Medtem ko ta dobro funkcionira v času pripravništva, se to prekine, ko novinci pričnejo samostojno poučevati.

Komentarji: