Predor Karavanke po 20 letih: Slovenija je za drugo predorsko cev

Ekonomska upravičenost gradnje druge cevi je negotova zaradi malo vozil, ki vsak dan prevozijo predor.

Objavljeno
02. junij 2011 10.39
Blaž Račič, Jesenice
Blaž Račič, Jesenice
Jesenice – Skozi cestni predor Karavanke so prva vozila po skoraj petih letih gradnje zapeljala na današnji dan pred 20 leti, dan prej pa so ga uradno odprli.

V tem obdobju je skozi predor peljalo 37 milijonov vozil, v zadnjih letih petih letih pa se je število vozil, ki vsak dan peljejo skozi njega, s 6000 povečalo na 7000. Pri tem se po besedah Marjana Kolerja iz Darsa povečuje predvsem tovorni promet. Do leta 2019 mora predor po zahtevah EU izpolniti zahtevnejše varnostne standarde, Slovenija in Avstrija pa o tem še iščeta ustrezno soglasje.

Za zdaj še poteka razprava o tem, ali zgraditi drugo predorsko cev ali le ubežni rov. Dokončne odločitve o tem še ni, pogajanja z avstrijsko stranjo pa se bodo nadaljevala prihodnji teden.

Stališče Slovenije je, da se zgradi druga predorska cev, pravi Eldina Knez, tiskovna predstavnica ministrstva za promet. Ocenjena vrednost gradnje je od 280 do 300 milijonov evrov. Po naših informacijah je ekonomska upravičenost gradnje druge cevi negotova zaradi malo vozil, ki vsak dan prevozijo predor, hkrati pa je takšna rešitev primernejša zaradi varnosti.

Pri gradnji predora so skupaj porabili 55.613 prostorninskih metrov betona za betonski obok, vanj vgradili 1506 ton lokov in železnih mrež, porabili pa 274 ton eksploziva. Med gradnjo so izkopali in odpeljali na deponijo 301.000 prostorninskih metrov materiala, iz vkopa pred portalom pa 317.000 prostorninskih metrov. Vodja gradnje predora Srečko Mlinarič se spominja, da jim je med vrtanjem predorske cevi na slovenski strani (sočasno so ga gradili tudi z avstrijske strani) največ preglavic povzročala voda, saj so naleteli na več kot 15 večjih izvirov vode, manjših niso niti šteli. Pri tem je poudaril, da so vse službe skupaj z gradbinci izjemno dobro sodelovali, tako da je gradnja potekala brez večjih težav.