Preiskava obnove letališke infrastrukture

Komunaprojekt bo zaradi zadrževanja sredstev tožila ministrstvo, ki zatrjuje, da imajo do tega pravico še eno leto.

Objavljeno
18. junij 2015 22.02
Mariborsko letališče, 1.6.2015, Maribor
Dejan Karba, Ljutomer
Dejan Karba, Ljutomer

Ljubljana – Zaradi prijave, ki jo je uradu za nadzor proračuna posredovala KPK, bodo na mariborskem letališču uvedli preiskavo obnove letališke infrastrukture. Obnova letališča je sicer obsegala več aktivnosti, dve reviziji doslej nista pokazali nepravilnosti.

Sektor za revizijo evropskih strukturnih skladov urada za nadzor proračuna pri finančnem ministrstvu je že revidiral določene aktivnosti v obnovi mariborskega letališča, a nobena od dveh revizij ni pokazala nepravilnosti.

Vendar bodo zdaj zaradi prijave protikorupcijski komisij (KPK), ki je zadevo odstopila uradu za nadzor proračuna, uvedli še eno preiskavo, ki se bo osredotočila na obnovo letališke infrastrukture.

Sebi v prid

V prijavi, ki sta jo po naših podatkih marca dobila Nacionalni preiskovalni urad (NPU) in KPK, je zapisano, da so bila med prenovo mariborskega letališča Edvarda Rusjana »izključevana in preskakovana pogodbena določila po potrebi in za potrebe glavnega izvajalca, kar je pomenilo večjo možnost za konec v njegov prid«.

Po tem ko je prenovo mariborskega letališča pred šestimi leti začel SCT, je po njegovem stečaju dela prevzela mariborska družba Komunaprojekt.

»Junija 2012 je bilo stoodstotno zaračunano in popisano vse, kar bi morali storiti, a brez končnega obračuna in ugotavljanja dejanskega stanja,« piše v prijavi. Prijavitelj je še zapisal, da »si je glavni izvajalec Komunaprojekt, ki je opravljal tudi projektantski nadzor, izvedbo prilagajal v svojo korist, kar mu je naneslo četrtino pogodbene vrednosti investicije, torej okrog milijon evrov«.

Direktor Komunaprojekta Ivan Bezjak očitke zavrača. Še več. Če jim ministrstvo za infrastrukturo in prostor »do 3. julija, ko se iztečeta dve leti od pridobitve uporabnega dovoljenja, ne bo izplačalo zadržanih sredstev, bomo sprožili ustrezne pravne postopke«.

Povedal je tudi, da gradbenega nadzora niso opravljali sami (o projektantskem nadzoru se v odgovoru ni izrekel), glede njihovih prenovitvenih del na letališču pa je dejal, da je vse zapisano v knjigi obračunskih izmer oziroma gradbenem dnevniku: »Možno je dvojno, navzkrižno kontroliranje dejansko vgrajenega materiala in gradbenih proizvodov.«

Bezjak je pojasnil, da končnih obračunov nimajo opravljenih le s tistimi podizvajalci, s katerimi imajo civilnopravne postopke pred sodišči »v zvezi z (ne)izpolnjevanjem pogodbenih obveznosti. Seveda se trudimo sporazum doseči tudi z njimi, vendar ti večinoma niso bili sposobni predati bančnih garancij, zaradi česar smo morali kot glavni izvajalec njihove obveznosti izpolniti sami.«

Skrite napake

Od 4,15 milijona evrov vrednega posla ministrstvo za infrastrukturo dolguje Komunaprojektu, katerega vodstvo za kakršnekoli preiskave zoper njih ne ve, še 81.148 evrov. Na ministrstvu pravijo, da bodo sredstva zadrževali do 10. junija prihodnje leto oziroma do izteka zavarovanja za brezhibno delovanje in odpravo napak v dveletnem garancijskem roku.

Povsem drugače od Bezjaka na ministrstvu razlagajo tudi obstoj skritih napak na renoviranem letališkem objektu. Medtem ko Bezjak zatrjuje, da »doslej niso bile notificirane nikakršne skrite napake oziroma smo jih vse, ki so bile, odpravili«, na ministrstvu menijo drugače: »Kot naročnik smo Komunaprojekt večkrat pozvali k odpravi napak. Nekaj so jih odpravili, večine pa vse do danes še ne«.

Na NPU ni prijave

Proračunska inšpekcija bo nadzor nad izvajanjem Komunaprojekta opravila v kratkem. Kot so povedali, leta 2011 in 2013 opravljeni reviziji nista vključevali preverbe obnove letališke infrastrukture. Drago Menegalija s policije pa je povedal, da NPU »po doslej opravljenem preverjanju prijave ni prejel«.