Prenovljen Mercator Šiška kot katedrala potrošništva

Trgovci bolje razumejo potrošnike kot ekonomisti, ki še vedno govorijo o racionalnih kupcih – Sodobna potrošniška izkušnja.

Objavljeno
22. julij 2016 18.34
Parkirišče in obiskovalci Mercatorja Šiška v Ljubljani, Slovenija 21.julija 2016. [Mercator Šiška,Mercator,kupci,potrošniki,parkirišča,avtomobili,redarji,podjetja za varovanje,urejanje prometa]
Sonja Merljak, Š. B, M. S.
Sonja Merljak, Š. B, M. S.

Ljubljana – Odprtje osrednje trgovine največjega trgovca z živili v ljubljanski Šiški so zaznamovale kolone vozil na Celovški cesti, gneča v avtobusih in lubenice v vozičkih. Kdo so ljudje, ki so na vroč poletni dan pripravljeni čemeti v vrstah in zakaj to počnejo?

»V času, ko je prevladujoča religija nakupovanje, je vsaka nova katedrala potrošništva že sama po sebi vredna pozornosti,« pojasnjuje dr. Klement Podnar z ljubljanske fakultete za družbene vede, zakaj so nakupovalci tako željno čakali na odprtje.

Snovalci so, kot pojasnjuje strokovnjak za tržno komuniciranje, obljubili najbolj sodobno potrošniško izkušnjo v tem delu Evrope, kar je zelo močan poziv, in tako povečali pričakovanja, še posebno za tiste porabnike, ki so do zdaj redno nakupovali v tem trgovskem središču, v zadnjem mesecu pa so zaradi zaprtja morali narediti izjemo od ustaljenih navad.

Njihovo želeno vedenje so, kot pravi, snovalci odprtja spodbudili še s premišljenim pospeševanjem prodaje: z nagradnimi igre, privlačnimi nagradami, in z intenzivnim, čeprav ponesrečenim oglaševanjem odprtja centra. »Tudi atraktivnost brezplačnega dogajanja je v vročih dneh lepa priložnost za popestritev vsakdanjika.«

Lubenice po 15 centov

Brezplačni avtobusni prevoz, animatorji ob otroških igralih, plesna zgodba, ki je ob enajstih dopoldne bučala iz zvočnikov, kolo sreče, kjer so obiskovalci lahko zadeli kupone s popusti, in lubenice po petnajst centov za kilogram, so pritegnile radovednost prvih obiskovalcev.

»Vsakih deset metrov ponujajo novo stvar, ki jo lahko poskusim. Pivo je cenejše, pa še tistega nefiltriranega imajo. Res pa je, da je taka gneča, da kar 'zašvicaš', preden prideš iz enega konca na drugega,« je pripovedoval obiskovalec Tilen Klarič.

Po besedah Brede Kutin iz Zveze potrošnikov Slovenije množičen obisk zaradi brezplačne degustacije in popustov, ki so očitno privlačni, tudi če je že izhodišča cena nizka, potrjuje, da trgovci precej bolje razumejo potrošnike kot veliko ekonomistov, ki še vedno govorijo o racionalnih kupcih.

Vprašanje pa je, ali se bo množica obiskovalcev, ki je, kot kažejo prvi vtisi, prišla iz radovednosti ter zato, ker je obisk lepih in ohlajenih prostorov prijetno doživetje, prelevile v redne kupce. »Center je sodoben in lepo urejen. Kaj to pomeni za potrošnikov žep, bo pokazal čas,« pravi Breda Kutin.

Ob 10. uri objavljamo intervju z Andražem Zorkom iz agencije za trženjske raziskave.