Prevoznik Veolia in občina Maribor zakopala bojno sekiro

Tretjino od sedmih milijonov evrov bo občina plačala letos, preostalo v letih 2015 in 2016, ko se bo nabralo še za pol milijona obresti.

Objavljeno
12. maj 2014 18.45
Posodobljeno
12. maj 2014 21.00
Robert Galun, Maribor
Robert Galun, Maribor

Maribor – Spor med Mestno občino Maribor (MOM) in avtobusnim prevoznikom Arriva Štajerska (prej Veolia) je končan. Šef Arrive, Šved Bo Karlsson, se je strinjal z obročnim odplačilom dolga v višini 7,05 milijona evrov. MOM ga bo odplačala do leta 2016.

Dolg je posledica premalo plačane subvencije za čas, ko je Veolia oziroma Arriva skrbela za prevoz potnikov z mestnimi avtobusi. Arriva je zato zoper občino vložila več tožb in z izjemo ene, vredne 178.000 evrov, dobila vse. Zadnji dve, in to največji, lani. V enem primeru je občino iztožila za 822.000 evrov, v drugem pa za kar 3,65 milijona evrov. Z zamudnimi obrestmi vred samo glavnica znaša 7,053.852 evrov.

Arriva bi lahko mestne finance z izvršbo oklestila kmalu po pravnomočnosti sodb, kar bi bil hud udarec za občinski proračun, a se je občinsko vodstvo po več mesecih uspelo izpogajati za obročno odplačilo. Župan Andrej Fištravec je po podpisu sporazuma povedal, da bo MOM do 30. junija plačala 2,4 milijona evrov, preostanek pa v prihodnjih dveh letih v štirih obrokih po slabega 1,2 milijona evrov. A do plačila zadnjega obroka se bo nabralo še za pol milijona evrov obresti, s čimer se bo končno izplačilo ustavilo pri 7,56 milijona evrov.

»Arriva je mariborsko podjetje, zaposluje veliko naših someščanov in upam, da bomo tudi v prihodnje uspešno sodelovali,« je bil po podpisu sporazuma spravljiv Andrej Fištravec. »Gre za dolgo zgodbo, ki se je začela v času Borisa Soviča, vendar nam ni uspelo doseči dogovora. Potem je bil Franc Kangler in spet nam ni uspelo doseči dogovora. Danes smo z gospodom Fištravcem in njegovo administracijo le našli rešitev, ki je, upam, dobra za mesto in za nas,« pa je zadovoljno poudaril predsednik uprave Arrive Bo Karlsson.

Veolia je imela koncesijo za prevoz potnikov v mestnem prometu od 1. avgusta 2001 do 31. julija 2011, v tem času pa se z MOM ni mogla dogovoriti glede spremembe višine subvencije. Jabolko spora je bil 8. člen koncesijske pogodbe. Ta je določal, da se koncendent in koncesionar dogovorita, da bosta ob večjih spremembah v pogojih poslovanja, kot je sprememba višine subvencije, ugotovila novo objektivno stanje in z aneksom prilagodila pogodbeno ceno oziroma višino mesečne subvencije. Vendar je občina vztrajala, da je subvencija fiksna in da je Veolia dobila toliko, kot je bilo določeno s pogodbo, pri Arrivi pa so bili prepričani, da so dobili premalo. Denar so zahtevali po sodni poti in uspelo jim je. MOM je zoper sodbi vložila zahtevo za revizijo, ki pa ne zadrži izvršitve pravnomočne sodbe. Če bi ji z njo uspelo, bi ji morala Arriva denar vrniti.

Sicer pa to ni prvi primer, ko je MOM Arrivi dolg z obrestmi plačala po obrokih. Ko je občino vodil Boris Sovič, je neki uradnik v predalu pozabil izvršbo avtobusnega prevoznika. Občina se zoper njo ni pritožila, poznejše izpodbijanje sklepa po sodni poti pa ni bilo uspešno. MOM je 1,6 milijona evrov nakazala v treh obrokih.