Slovenski turizem: Prihodnost je v digitalnem marketingu

Slovenija noče biti srednje razvita turistična država, ima višje cilje.

Objavljeno
12. oktober 2015 23.11
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper

Nova Gorica - Slovenije ni med 50 najbolj razvitimi turističnimi državami na svetu, imamo pa potencial, da se jim lahko močno približamo, je na petih Dnevih slovenskega turizma dejal gospodarski minister Zdravko Počivalšek.

Po lanskih dveh milijardah naj bi najpozneje v petih letih dosegli do tri milijarde evrov turističnega priliva.

Toda, pričakovati, da bomo boljše rezultate dosegli z enakim delom, je iluzorno, je opozoril prvi gospodarski minister z izkušnjami iz turistične panoge. »Tisti, ki ne bomo šli v korak z novimi razmerami, ne bomo mogli konkurirati na svetovnem trgu, zamudili bomo vse vlake,« je dejal minister. Čas je za nov poslovni ciklus v turizmu, je dejal in s tem pojasnil, zakaj je letošnja osrednja tema slovenskega turističnega vrha namenjena času za »reinvencijo«.

Za STO prihodnje leto 12 milijonov evrov

Slovenska turistična organizacija (STO) bo letos iz državnega proračuna dobila malo več kot pet milijonov evrov, skupaj z nepovratnimi (namenskimi) sredstvi EU skupaj skoraj devet milijonov evrov. Že prihodnje leto naj bi ji proračun namenil skoraj 12 milijonov evrov. Ta znesek pa namerava država še zvišati, obljublja minister Počivalšek. Napovedal je še spremembo zakona o spodbujanju razvoja turizma in spremembo zakona o gostinstvu. S spremembo prvega bi omogočili predvsem zvišanje turistične takse, tako da bi del takse usmerili v STO za promocijo, višjo turistično takso pa bi smele določiti tudi posamezne turistične destinacije. S spremembo zakona o gostinstvu bi omogočili višjo stopnjo liberalizacije, zmanjšanje birokracije in posledično večjo konkurenčnost v gostinstvu.

»Glavna moč slovenskega turizma je v tem, da je uravnoteženo porazdeljen po vsej državi in da lahko posluje skoraj polnih 12 mesecev,« je poudaril minister Počivalšek. Na svetu je lani potovala že več kot ena milijarda turistov, čez 15 let jih bo že 1,8 milijarde. In to je priložnost tudi za Slovenijo. To očitno vidi tudi vlada, zato se je turističnega vrha udeležil tudi premier Miro Cerar.

Prihodnost v digitalnem marketingu

V Sloveniji letos dosegamo 12-odstotno rast prihodov turistov, to je precej nad evropsko, petodstotno, in svetovno, štiriodstotno povprečno rastjo. Pri poti navzgor je najpomembnejša promocija. Prvi korak v to smer je bila ponovna ustanovitev Slovenske turistične organizacije (STO), ki je ravno danes praznovala 20. obletnico ustanovitve.

Po besedah Eve Štravs Podlogar smo dobro zapisani pri Svetovni turistični organizaciji pri Združenih narodih, saj je generalni sekretar te organizacije Taleb Rifai ocenil, da je 1000 evrov zaslužka po tujem turistu v Sloveniji dober dosežek za srednje razvito državo. Toda Slovenija noče biti srednje razvita, ima višje cilje v turizmu, je dejala Eva Štravs Podlogar. Direktorica STO Maja Pak pa je naštela ključne naloge prenovljene državne turistične organizacije: »Ključne spremembe so usmeritve v vse oblike digitalnega vsebinskega marketinga, pripravili bomo nov sodobni in vrhunski turistični portal, izvajali inovativne digitalne kampanje, krepili znamko I feel Slovenija, ki je ne bomo spreminjali, ker je izjemno dobro sprejeta na trgu. Pri promociji se bomo osredotočili na ključne bližnje trge držav, od koder ustvarijo turisti 60 odstotkov prometa (Italija, Nemčija, Avstrija, Rusija, Velika Britanija in območje Beneluxa), kjer je dostopnost razmeroma dobra, hkrati bomo razvijali nove trge, kjer pričakujemo rasti (Turčija, zalivske države in države, s katerimi ima Slovenija letalske povezave), na oddaljenih trgih bo več sodelovanja z drugimi državami v regiji, hkrati bomo poskušali biti čim bolj inovativni pri trženju in skrbeti za večje vključevanje gospodarstva v promocijske aktivnosti,« je pojasnila Maja Pak.

V internacionalizacijo pri lastništvu

»Treba je iti v internacionalizacijo na področju lastništva, ne v celoti, vsaj deloma, ker pričakujemo, da s tujimi lastniki lahko napredujemo, ker bodo zagotovili še več gostov in ker bodo zagotovili več strokovnega znanja. Menimo, da bo država zagotovila, da bo internacionalizacija potekala v pravi smeri. Država naj bi zagotovila, da bi lastniki prihajali iz držav, od koder prihaja več turistov (mislim na lastnike s severa in zahoda ter dosti manj z vzhoda). Ločiti je treba med turističnim poslom in obstoječo lastniško strukturo, ki se mora transfomirati. Verjamem, da bodo trenutne spremembe na področju DUTB pozitivno vplivale na to, da bomo tudi v turizmu lažje prišli do cilja,« je dejal minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek. Kaj je Portorož pridobil z internacionalizacijo lastništva, smo vprašali ministra. »Jasno sem povedal, kaj si predstavljam pod internacionalizacijo, drugega izraza ne bom uporabil.« (V drugi podobni izjavi je bil natančnejši; dejal je, da z internacionalizacijo ne misli balkanizacije).

Kanin je ena od naših dveh visokogorskih smučišč. Nujno je bilo, da smo pristopili k sanaciji žičnic. »Za državo je sramota, da smo čakali dve leti in da smo zaradi čakanja morali vložiti veliko več sredstev, kot če bi se odzvali takoj. Ta šola, čeprav draga, je za slovenski turizem koristna in bo dala rezultate,« je še dejal minister Počivalšek.

Slovenijo preimenovali v I Feel Slovenija

Turistični predstavnik v Italiji Gorazd Skrt je povedal, da bodo v prihodnjih dneh v slovenskem paviljonu na Expu v Milanu imeli milijontega obiskovalca, kar je izjemen uspeh: »Razdelili smo milijon lepljivih zelenih srčkov, ki jih obiskovalci radi obdržijo. Več kot dve tretjini obiskovalcev je z veseljem sezulo obutev in se sprehodilo po razprostrti soli na tleh našega paviljona ter poduhalo, kako diši slovenski med. Zanimivo, kako se je prijelo naše geslo, saj slišim vse več gostov, ki pravijo, da bi radi obiskali deželo I Feel Slovenija. Zdaj imamo po 8000 obiskovalcev na dan.«