Proti birokraciji že okrog 300 pobud

Upravni postopki: upoštevali že 21 predlogov za izboljšanje, problem rešili tudi prodajalcem pirotehnike.

Objavljeno
15. april 2015 19.17
Upravna enota Ljubljana 20.februarja 2014
Erika Repovž, gospodarstvo
Erika Repovž, gospodarstvo
Ljubljana - Če se pri svojem delu srečujete s težavami pri pridobivanju dovoljenj za opravljanje dejavnosti, s težavami pri gradnji poslovnih objektov, z nejasnimi davčnimi postopki, ali se jezite zaradi molka in neodzivnosti državnih organov, lahko to sporočite ministrstvu za javno upravo (MJU) preko spletne strani stopbirokraciji.si oziroma preko spletne strani poslovnisos.gov.si.

Na MJU so zagnali projekta Poslovni SOS in STOP birokraciji, s pomočjo katerih lahko podjetja, obrtniki, zavodi, društva, samostojni podjetniki, zagonska podjetja in drugi, ki se pri svojem delu srečujejo s konkretnimi težavami, z njimi seznanijo ministrstvo. Na vstopni strani se uporabniki registrirajo, nato pa v poseben obrazec opišejo svojo težavo, kot prilogo pa lahko pripnejo tudi morebitne datoteke z dokazili.

Največ pripomb s finančnega področja

Preko portala STOP birokracija so doslej prejeli 295 pobud, največ s področja financ, urejanja okolja in prostora ter s področja javne uprave. Ministrstvo se je že odzvalo na 21 predlogov. Med drugim so na pobudo delodajalcev zmanjšali število podračunov v primeru plačevanja prispevkov, ki jih zdaj lahko nakazujejo na en sam račun, kar pomeni nižje stroške za položnice in nižjo bančno provizijo.

Svojo pritožbo so na portal STOP birokracija poslali tudi prodajalci pirotehničnih izdelkov, ki so morali vsako leto znova zaprositi upravno enoto za dovoljenje za opravljanje svoje dejavnosti, da bi lahko pred novim letom odprli prodajno mesto. »Vsako leto ponovimo enak postopek: vlogo pošljemo 60 dni preden postavimo zabojnik, plačamo takso, fotokopiramo vsa dokazila, itn. Lani decembra smo prvič postavili prodajno mesto v Novem mestu. Upravna enota je izdala dovoljenje, tržni inšpektorat pa je nekaj dni za tem izdal odločbo o prekršku, saj naj bi prodajali brez dovoljenja pristojnega organa. Dovoljenje oziroma odločbo smo sicer imeli, vendar je postala pravnomočna šele 15 dni po izdaji, ko bi lahko šele začeli s prodajo. Mi smo prodajalno pred datumom pravnomočnosti že odstranili. Globa: pravna oseba tri tisoč evrov in odgovorna oseba 400 evrov,« so zapisali v svoji pritožbi na portalu. Na MJU so predpis spremenili in po novem zadostuje le priglasitev na upravni enoti.

Po besedah Katje Mihelj Nagode z MJU je namen spletnega mesta večja preglednost na področju zakonodaje, možnost sodelovanja posameznikov pri soustvarjanju zakonodaje in spremljanja učinkov zakonodajnih sprememb, večja ažurnost ter možnost mednarodne primerjave podatkov. V okviru projekta na ministrstvu merijo odstotek realiziranih pobud (doslej 17 odstotkov), povprečni odzivni čas državnih organov (14 dni), odstotek odzivnosti (89-odstotkov), število pobud brez odziva (33), ipd.. Portal STOP birokracija je doslej obiskalo okrog 171 tisoč obiskovalcev.

Podjetniki lahko spremljajo, kaj se dogaja s pobudami

Pri promociji obeh projektov Stop birokracija in Poslovni SOS so MJU priskočili na pomoč pri gospodarski zbornici. »Do srede julija bomo vzpodbujali podjetja, da pošiljajo čim več informacij. Prednosti obeh projektov pred podobnimi pobudami v preteklosti vidimo v tem, da lahko podjetniki na internetni strani sproti spremljajo, kaj se dogaja z njihovimi predlogi. Doslej so bili prizadeti prepričani, da država ne bo nič naredila. Z razvojem spletne aplikacije lahko podjetniki spremljajo, kaj se z njihovo pobudo dogaja. Logično je, da vse težave ne bodo rešljive v doglednem času, so pa na MJU naredili korak naprej k transparentnosti,« je Goran Novković z GZS pojasnil razloge za podporo projektu.