Proti že narisani cesti

Nasprotniki trase Velenje-Šentrupert na protestu spet zahtevali traso Velenje-Arja vas

Objavljeno
22. oktober 2016 14.35
Tretja os
Brane Piano
Brane Piano
Parižlje pri Braslovčah - Nasprotniki načrtovanega odseka ceste po tretji razvojni osi Velenje-Šentrupert (F2-2), ki so združeni v civilne iniciative občin Braslovče, Polzela, Šmartno ob Paki in naselij Podvin in Podgora so na današnjem velikem shodu privabili okoli 300 ljudi. Ponovili so svoje vztrajne zahteve, da vlada ponovno ovrednoti trase in spet predlagali traso ob sedanji glavni cesti Velenje-Arja vas (F6).

Strokovni sodelavec tukajšnjih združenih civilnih iniciativ Urban Jeriha je dejal, da so že dvanajstkrat podali pripombe na vrednotenje tras. »Predlagamo, naj se cesta med Velenjem in Arjo vasjo zgradi kot vzporedna hitra cesta, kar bi bilo zgrajeno 3 leta in pol prej. Argument, da bi sprememba trase povzročila zamudo, zato ni resničen. Rekonstrukcija obstoječe v 4-pasovnico (kot pri Trzinu) pa sploh ne zahteva DPN-ja. Obe možnosti prihranita 188 milijonov ali več in kmetijsko zemljo. Če pri 2. tiru država išče 200 milijonov - tu so!,« je dejal Jeriha. Civilne iniciative trdijo, da sporna trasa F2-2 uničuje 46 ha kmetijske zemlje več kot F6, ruši 43 hiš in škodi ostalim regijam, ki potrebujejo boljše ceste.

Tisto, česar tukajšnji nasprotniki ne izpostavljajo, čeprav zavračajo očitke, da se ne borijo za ohranitev narave in kmetijskih zemljišč, je dejstvo, da njihovo vztrajno predlaganje trase Velenje-Arja vas preprosto pomeni tudi, da bi se cesta v celoti izognila območju, kjer živijo.

Na shod kljub temu, sta bila napovedana, ni bilo županov Braslovč in Polzele Branimirja Strojanška in Jožeta Kužnika, menda sta preko noči zbolela, pa tudi župana Šmartnega ob Paki Janka Kopušarja ni bilo. Poslanec SDS Ljubo Žnidar, več let kot uslužbenec pristojnega ministrstva vpet v izbiranje trase, je odsotnost in bolezen županov označil kar za posledico »koordinacije vlade«.

Med številnimi govorniki je bil tudi poslanec ZL iz TRS Matjaž Hanžek, ki je način umeščanja trase F2-2 označil za zgodbo, podobno investiciji v šoštanjski šesti blok in zatrdil, da ta danes posluje z izgubo. Prav TRS je pred nedavnim za umeščanje trase F2-2 kazensko ovadila ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča in direktorico direktorata za prostor na Ministrstvu za okolje in prostor Barbaro Radovan zaradi suma ponareditve uradne listine, nevestnega dela v službi in oškodovanja javnih sredstev.

Dan pred protestom, v petek, je Ministrstvo za okolje in prostor napovedalo, da za odsek F2-2 dokončujejo državni prostorski načrt in da ga bo vlada predvidoma sprejela decembra.

Umeščanje 3. razvojne osi v prostor na tem delu traja že več kot deset let. Ta mesec so po številnih pripombah z javne predstavitve tako imenovano traso F2-2 še nekoliko spremenili - na dveh območjih so pas za cesto potrebnih zemljišč nekoliko razširili, na enem pa zožili.

Kot pravijo na ministrstvu za okolje in prostor, je pravna služba ministrstva lastnike že povabila na sestanke in jim skupaj s predstavniki DARS-a, ki je investitor ceste, razložila, kako bodo potekali odkupi in cenitve zemljišč ter dogovori z lastniki.