Prvi trije kilometri polovice avtoceste

Promet bo tekel po tej polovici, po kateri so zarisali dva le trimetrska vozna pasova, preostali del bo zaprt za promet.

Objavljeno
28. september 2016 19.25
AC Draženci Jurovci.
Franc Milošič
Franc Milošič
Dars je danes popoldne preusmeril promet med Draženci in Jurovci na prvi del zgrajenega kraka avtoceste med Draženci in Gruškovjem. Prve tri kilometre so graditelji (konzorcij podjetij, ki ga vodi murskosoboški Pomgrad) povsem končali, nad njim pa zgradili tudi dva nadvoza in vzporedno obnovili in delno na novo zgradili še regionalno cesto na tej potezi.

Promet bo odslej tekel po tej avtocestni polovici, po kateri so zarisali dva le trimetrska vozna pasova, preostali del pa bo kot odstavni pas zaprt za promet. Ker bodo zdaj začeli graditi še levo polovico AC od Dražencev
proti Jurovce, bo na AC vozišču za dvosmerni promet še vedno veljam režim, kakršen je predpisan za gradbišča - torej le do 50 kilometrov na uro. Odgovorni inženir Matej Kavnik je povedal, da je preusmeritev prometa na polovico zgrajene AC pogoj, da sploh lahko začnejo graditi še drugo polovico. Ta bo povozila sedanjo magistralno cesto, po kateri je doslej tekel promet. Obenem pa bodo zaključevali še nadaljevanje prve polovice od Jurovcev do Podlehnika in to 4,25 kilometrov dolgo nadaljevanje bodo po istem režimu odprli za dvosmerni promet že konec letošnjega novembra.

»Dela tečejo popolnoma skladno s časovnim razporedom, ki smo si ga zastavili na začetku gradnje«, pa poudarja direktor projekta Bogdan Vrezner. »Do konca novembra bo za dvosmerni promet odprtih 7,25 kilometrov
in tako bo ostalo do konca prihodnjega novembra, ko bo zgrajena še druga polovica avtoceste in takrat bomo šele lahko govorili o odprtju avtoceste, ta današnja poteza je le operativno preusmerjanje prometa, ki nam bo
omogočilo nadaljnjo gradnjo.«

Vzporedno s polovično avtocesto so doslej zgradili in preuredili novo regionalno cesto. Zgradili so tudi že dva nadvoza - pri Tržcu in pri Jurovcih, končujejo pa še tretjega in podvoz pri Podlehniku. Tako bodo v letu do naslednjega novembra zgradili še polovico 7,5 kilometrske avtocetse in v isti potezi še regionalko do Podlehnika.

Kot je povedal Vrezner, dela tečejo po terminskem planu. Na javnem natečaju je delo dobilo podjetje Auroasfalti Sarajevo in letos poleti tudi začelo z gradnjo. Kdaj natančno bodo odprli prvo polovico drugega dela avtoceste, za zdaj še ne vedo. Vsekakor pa bodo dela končana do roka, ki je zapisan v pogodbi z Euroasfalti - namreč do 5. januarja 2019.

Prvotne napovedi izpreh dveh let, da bo promet stekel po celotni avtocesti že pred turistično sezono 2018 so tako splavale po vodi zaradi nekaj zapletov z razpisi in izbiranjem izvajalcev.

Dars je pogodbo za gradnjo prvega dela AC od Dražencev do Podlehnika podpisal 15. julija 2015 za 68. 580, 424 evrov (z DDV) s konzorcijem gradbenih podkjetij, ki jih vodi Pomgrad. Ob podpisu je bil zadovoljen celo minister Peter Gašperšič, ki je le nekaj mesec prej menil, da ta avtocesta ni potrebna, saj naj bi jo gradili samo zato, da se turisti po njej vozijo na morje. V resnici pa je to bil (in je še) najslabši del Pyhrnske prometne poti in dejansko slepo črevo na potezi od Hamburga do Grčije.

Za začetna gradbena dela na drugi etapi je Dars 13. avgusta 2015 podpisal pogodbo za 7. 522, 744 evrov z Euroasfaltom. Dejansko se je gradnja začela avgusta 2015. Za drugi del AC od Podlehnika do Gruškovja
(5,771 km) je bila pogodba za gradnjo podpisana 25. aprila letos z Euro-asfaltom d.o.o. Sarajevo za 56. 144, 437 evrov (z DDV).

Tako bo vseh 13,3 kilometre avtoceste med Draženci in Gruškovjem stalo 251,31 milijonov evrov, od česar je dars zagotovil 71,3 milijone lastnih sredstev. Letos 7. aprila je Evropska komisija sprejela izvedbeni sklep in odobrila 63,5 milijonov evrov finančnega prispevka za to avtocesto (iz operativnega programa evropske kohezijske politike za obdobje 2014 - 2020). Dober milijon pa je evropska komisija primaknila za izdelavo projektne in tehnične dokumentacije za to avtocesto.

Projekcije prometa predvidevajo na tej avtocesti takoj po odprtju do 13.600 vozil na dan, trideset let pozneje pa že 27.400 vozil dnevno (od tega četrtina tovornega prometa).