Risanka o Patrii v bunker in na Youtube

Na RTV trdijo, da so jo umaknili zaradi neprimernega načina in ne zaradi politike.

sre, 11.09.2013, 21:00

Ljubljana – »Kako se je razpletala tako imenovana afera Patria? Leta 2006 je vlada sklenila, da naša vojska potrebuje 135 novih bojnih vozil, oklepnikov za prevoz pehote.« Tako se je začela risanka o Patrii v oddaji Infodrom na TV Slovenija, ki je zdaj že umaknjena s spleta in iz arhiva. Zmotila je nekatere gledalce, vodstvo javnega servisa in tudi – politiko.

Risanka, dolga vsega skupaj minuto in dvajset sekund, poskuša na preprost in otrokom razumljiv način razložiti eno največjih slovenskih afer: »Finci naj bi si namreč posel zagotovili z lepimi vsotami denarja, ki so jih plačali posrednikom. To pa je podkupovanje oziroma korupcija, ki je kazniva, zato so policisti začeli posel preiskovati [ ... ] V Sloveniji so zaradi prejemanja podkupnine tako obsodili nekdanjega predsednika vlade Janeza Janšo na dve leti zapora, poslovneža Ivana Črnkoviča na 19 mesecev ter Antona Krkoviča na 22 mesecev zapora ...«

Predsednik SDS se je na risanko odzval s tvitom: »Indoktrinacija otrok v javni hiši? @RTV_Slovenija, ki jo vsi plačujemo.« SDS pa je že zahtevala nujno sejo odbora za kulturo in odbora za izobraževanje. Na RTV so – so nam zatrdili –, še preden se je oglasila politika, ocenili, da je predstavitev neprimerna in vsebino oddaje Infodrom umaknili. A je ostala na svetovnem medmrežju (spletna platforma Youtube), od koder jo tudi mi povzemamo.

Lado Ambrožič, varuh pravic gledalcev in poslušalcev, je prejel dve pritožbi gledalcev. Pojasnil uredništva še ni dobil, moti pa ga predvsem interpretacija obsodbe, ki ni pravnomočna. »To je nedopustna novinarska in uredniška napaka, ki nacionalni televiziji jemlje verodostojnost in zaupanje gledalcev. Kočljiva je že sama uvrstitev te občutljive teme v oddajo, namenjeno dvanajstletnikom, saj je problematika zapletena in so dejstva še vedno premalo otipljiva in končno resnico za zdaj lahko le slutimo.«

Dr. Karmen Erjavec, predstojnica katedre za novinarstvo, meni, da gre za družbeno pomembno temo, ki je vredna novinarske obravnave v oddaji za otroke in mladostnike. »Naši intervjuji z otroki letos spomladi so pokazali, da so nekateri dvanajstletniki že nekaj vedeli o tej temi iz drugih medijev,« nam je povedala.

»Oddajo Infodrom sicer razumem kot prispevek za slovenski medijski prostor. Večina slovenske medijske produkcije ne nagovarja otrok in mladostnikov kot državljanov oziroma jih v glavnem nagovarja kot potrošnike. Ključne javne televizije v Evropi že dolgo ustvarjajo dnevnoinformativne oddaje za otroke in mladostnike, toda primerjava Infodroma z njihovimi oddajami kaže, da so ustvarjalci oddaje Infodrom kadrovsko in finančno podhranjeni. Šibka samopromocija oddaje in trenutni odziv vodstva RTV pa tudi kažeta, da vodstvo hiše ne podpira oddaje, kot bi jo moralo,« je še dejala Erjavčeva.

Prijavi sovražni govor