S tovornjaki še letos na drugo stran Kolpe

Slovensko-hrvaška meja: država namerava zgraditi nov vozni pas do mejnega prehoda Vinica.

Objavljeno
14. maj 2017 18.42
Bojan Rajšek
Bojan Rajšek
Vinica, Črnomelj – Po skoraj desetletju prizadevanj je črnomaljski občini in tamkajšnjim podjetnikom le uspelo prepričati pristojne državne službe o nujnosti odprtja mejnega prehoda na Vinici in mostu čez Kolpo za prevoz s težkimi tovornjaki brez omejitev nosilnosti. Zdaj je nosilnost mostu z uredbo namreč omejena na 7,5 tone, kar za voznike tovornjakov pomeni daljšo pot in nepotrebne prevozne stroške.

Z Direkcije RS za infrastrukturo (DRSI) so sporočili, da bodo med Vinico in mejnim prehodom zgradili 200 metrov dodatnega voznega pasu, s čimer bo rešena tudi problematika križišča z lokalnima cestama za Sečje selo in kamp Vinica pred mejnim prehodom. V pripravi je projektna dokumentacija za gradnjo, s predstavniki Elektra Ljubljana, Telekoma Slovenije in črnomaljsko komunalo se tudi že dogovarjajo za prestavitev komunalnih vodov pod cesto. Pridobiti morajo še 30 kvadratnih metrov zasebnega zemljišča. Na direkciji napovedujejo začetek gradnje v treh mesecih, naložba pa bo stala četrt milijona evrov.

Preureditev okolice prehoda

Tovornjaki, težji od 7,5 tone, za zdaj še ne morejo voziti čez most, a ne zaradi njegove nosilnosti, ampak zaradi premalo prostora pred mejnim prehodom in za njim, kar težkim tovornjakom ne omogoča prevoza čez mejo. Ministrstvo za notranje zadeve, ki je pristojno za spremembo uredbe o mejnih prehodih, je zato lani novembra prevzelo medresorsko koordinacijo proučitve potrebnih infrastrukturnih sprememb, med katere sodi odstranitev 200 metrov brežine, zagotovitev dodatnega voznega pasu za tovornjake in preureditev počivališča na tej državni cesti, s čimer bodo omogočili tovorni promet za vozila z nosilnostjo nad 7,5 tone.

Tranzit ne bo dovoljen

Na ministrstvu za notranje zadeve bodo po izvedenih gradbenih delih spremenili uredbo in povsem sprostili promet za tovorna vozila, a le za lokalne uporabnike, kar pa ne bo veljalo za tranzitni promet. Lokalno skupnost so opozorili, da bodo posledica spremembe prometnega režima morda prometni zastoji, kar bo vplivalo na življenje lokalnega prebivalstva. Policija namreč že vse od začetka aprila izvaja sistematični mejni nadzor vseh potnikov, ki prestopajo schengensko mejo.

Problem zaradi mednarodnega mejnega prehoda v Vinici sega v leto 2008 s takratno uredbo o kategorizaciji mejnih prehodov. Črnomaljska občina in tamkajšnja obrtno-podjetniška zbornica ves čas nasprotujeta omejitvi tovornega prometa in pristojne službe opozarjata, naj dovolijo vožnjo čez most tudi tovornim vozilom, ki presegajo 7,5 tone skupne mase. V podjetjih s tega območja si prizadevajo, da bi gospodarske prevoze blaga v mednarodnem cestnem prometu s Hrvaško lahko opravljali po najkrajši in najcenejši poti tako, da bi lahko izkoristili obstoječe cestne povezave, torej tudi most čez Kolpo na Vinici. Ker morajo zdaj avtoprevozniki za pot proti Zagrebu, Splitu in Reki prevoziti 80 kilometrov daljšo pot, so na pobudo Obrtno-podjetniške zbornice Črnomelj zbrali skoraj 90 podpisov podjetnikov in obrtnikov za sprostitev prometa. Njihov predsednik Stanislav Malerič je povedal, da podjetja zaradi daljšega transporta ne izgubljajo le dragocenega časa, ampak predvsem denar. V družbi Adria Dom imajo, denimo, 240.000 evrov povsem nepotrebnih transportnih stroškov na leto, saj morajo zdaj uporabljati mejni prehod v Metliki, če hočejo svoje izdelke pripeljati v Dalmacijo ali Istro, medtem ko s hrvaške strani čez viniški mejni prehod tovornjaki vozijo brez omejitev. Malerič je zadovoljen, da je država le spoznala tegobe gospodarstva v črnomaljski občini, in upa, da bodo državne službe uporabo mejnega prehoda dovolile vsem podjetjem in obrtnikom z območja treh belokranjskih občin.