Sevničani bi glisirali in smučali na vodi

Večina sogovornikov opozarja na nizko zapisano največjo dovoljeno hitrost plovil - 10 kilometrov na uro.

Objavljeno
19. maj 2015 18.07
Boštanj
Janoš Zore, Posavje
Janoš Zore, Posavje
Sevnica - Sevniški župan Srečko Ocvirk je tretji osnutek uredbe o plovbi z motornimi plovili po akumulaciji HE Boštanj označil za »zelo soliden predlog«. Domačini ob reki so po osmih letih sprejemanja uredbe do »nesmiselne« omejitve hitrosti bolj kritični.

Zaradi dolgotrajnega postopka - od pobude za pripravo uredbe februarja 2007 sta bila v letih 2009 in 2013 pripravljena dva sedaj že zavržena osnutka dokumenta - bi bili v Sevnici izjemno zadovoljni že, če bi vlada uredbo letos vendarle sprejela. Kljub temu bo okoljsko ministrstvo do 25. maja, ko se izteče rok za oddajo popravkov, prejelo kar nekaj vsebinskih pripomb.

Večina naših sogovornikov opozarja na nizko zapisano največjo dovoljeno hitrost plovil - 10 kilometrov na uro. Srečko Ocvirk to določilo označuje za »diskutabilno«, poslanec Tomaž Lisec se sprašuje, ali zaradi tehnično težko izvedljivega preverjanja hitrosti ni bolj smiselno omejiti moč motorja. Uporabi hitrejših skuterjev - v kolikor se določi primeren prostor, zadovoljive omejitve in v naprej znana odškodnina za povzročeno škodo - ne nasprotujejo niti v sevniški ribiški družini, pravi predsednik Sandi Kosmač: »Če želimo na akumulacijskem jezeru imeti turizem, bo potrebno določiti pravila igre. A v osnovi nas nihče ne moti. Voda je javno dobro. Najslabše je, če med vsemi nami ni ustrezne komunikacije. Zato pa tudi sprejemanje te uredbe traja osem let.«

Domačini imajo pripombe

»Omejitev hitrosti na zgolj 10 kilometrov na uro je nesmiselna. Fantje si želijo smučanja na vodi, wakeboardinga, ...,« pravi Silvo Levstik iz Šmarčne, ki doma izdelanega splava ne more legalno uporabljati tako zaradi neobstoja uredbe kot zaradi togih določil o dovoljeni izdelave plovil: »Tukaj bi lahko, kot recimo Avstrijci na Dravi, izvajali številne športne aktivnosti. Živim praktično na vodi, ljudje, ki pišejo uredbo, ne vedo, kaj delajo. Govorijo o škodljivih vplivih na okolje. A največ teh povzroča skoraj stoječa voda v akumulaciji, z motornimi čolni jo premešamo, razbistrimo.«

Med pripombami, ki so jih napovedali v Sevnici, sta tudi pobudi o podaljšanju dovoljenega časa plovbe z motornimi plovili in o razširitvi namenske rabe plovil na akumulacijskem jezeru. V prvem primeru se naši sogovorniki sprašujejo, zakaj v letnem času plovbo dovoliti le med 9. in 19. uro. V drugem primeru je kamen spotike namen ministrstva, ki želi omejiti rabo plovil za rekreacijsko rabo. Motorji z notranjim izgorevanjem bodo namreč za razliko od električnih motorjev lahko v rabi zgolj za javni prevoz potnikov oziroma za druge gospodarske namene. »Večina domačinov ima motorje z notranjim izgorevanjem,« pisce osnutka opozarja župan.

V Brežicah bi imeli helidrom

Tretji predlog uredbe je za razliko od drugega iz leta 2013 sicer bistveno krajši in enostavnejši. Dokument ne poskuša posebej urejati zaščite pred vnosom invazivnih vrst (školjk), temveč področje prepušča določilom zakonodaje o plovbi po celinskih vodah. Občina med drugim ni več predvidena za plačilo morebitne škode, ki bi jo povzročili uporabniki plovil in za izvajanje monitoringa.

»Pomembno je, da se po osmih letih uredba le sprejme in plovnost z motornimi plovili začnemo izvajati legalno. Kdor zdaj uporablja čoln z motorjem, je namreč v prekršku (teh je po pričanju poznavalcev vsaj deset, op. a.),« pravi sevniški poslanec Tomaž Lisec, ki je ministrici Ireni Majcen aprila (lani je obljubljala sprejetje uredbe do konca marca letos) zagrozil s kazensko ovadbo zaradi neizpolnjevanja nalog ministrstva, če uredba ne bo sprejeta do junija.

V Sloveniji so trenutno v veljavi štiri uredbe o plovbi z motornimi plovili: od leta 2004 za Ljubljanico in Ptujsko jezero, od leta 2006 za Krko pri Novem mestu in od leta 2007 za Zbiljsko jezero. Omejitve na štirih omenjenih območjih so različne. Hitrost je omejena od 5 kilometrov na uro zgolj za turistične namene na Gorenjskem, do 20 kilometrov na uro na Štajerskem, kjer je omogočeno tudi smučanje na vodi in uporaba skuterjev.

Če okoljsko ministrstvo uporabe skuterjev na petih plovnih kilometrih Save nad HE Boštanj ne bo dovolilo, v Sevnici od države več posluha za adrenalinske želje pričakujejo vsaj ob sprejemanju uredb o motorni plovbi po akumulacijah HE Blanca in HE Krško. Daleč največje akumulacijsko jezero na spodnji Savi bo sicer nad jezom brežiške elektrarne, za kjer so bile ob že zapisanih aktivnostih na vodi izražene tudi želje po veslaških progah in helidromu.