Javna obravnava študije variant, na kateri so predlagali najboljšo različico, je minila brez ključnega dokumenta – okoljskega poročila, ki so ga zadržali na ministrstvu za kmetijstvo in okolje. »Desetletje smo čakali na to razgrnitev,« je bil razočaran škofljiški župan Ivan Jordan, ki pravi, da se z obvoznico ukvarjajo že od leta 1996. Promet na glavni cesti skozi Škofljico se je ves čas iskanja trase povečevalo in na merilnih točkah naštejejo že 19.000 vozil na dan.
Po zdajšnjih ocenah bi bila obvoznica dolga 5421 metrov. Izvedena bi bila kot ozka dvopasovna cesta, po njej pa bi bilo dovoljeno voziti 70 km/h. Zasedla bi površino 13 hektarov.
»Zunaj Barja obvoznica
Barbara Radovan z Direktorata za prostor na ministrstvu za infrastrukturo in prostor je povedala, da zunaj Barja niso našli variant, ki bi bile prometno izvedljive. Ostali sta dve varianti, 2A in optimizirana OC, obe sta načrtovani po Barju – bližje sedanji glavni cesti in bolj stran od nje –, za vsako pa so po besedah Sterguljca pripravili štiri študije in jih primerjali.
Pri vrednotenju prostorsko-razvojnega vidika je bila boljša varianta 2A, pri vplivih na okolje se je bolje izkazala OC, po funkcionalnih vidikih sta bili trasi enakovredni, podobno kot pri ekonomski presoji, pri kateri je bila varianta 2A nekoliko cenejša: njena gradnja bi stala 57,8 milijona evrov, za OC pa bi potrebovali 64,5 milijona evrov. »Zato na podlagi vseh štirih presoj za nadaljnjo obravnavo predlagamo varianto 2A,« pravi Sterguljc.
Spet vse od začetka?
Župani 12 občin so soglasno že potrdili varianto 2A in zahtevajo od vlade, da terminsko določi nadaljnje postopke. Podobno je varianto 2A pred kratkim potrdil tudi občinski svet občine Škofljica. »Toda okoljsko poročilo je v reviziji in pričakujemo lahko, da bo negativno,« je opozorila Škofljičanka Irena Zupanič, ki pravi, da se bo nato vse spet začelo od začetka.« Na javni razpravi je bilo slišati celo, da na Škofljici obvoznice ne potrebujejo.
»Glavno vprašanje je okoljska primernost trase,« pravi Gregor Ficko, direktor Direkcije za ceste. Predstavitev okoljskega poročila je bila preklicana pred kratkim, razlog pa sta vsebina poročila in posebno zanimanje Evropske komisije za dogajanje okoli obvoznice Škofljica, ki bi potekala po Barju oziroma območju Nature 2000.
Možnost prevlade
Vprašanje, kaj bo, če okoljsko poročilo ne bo podprlo predlagane variante obvoznice Škofljica, je brez jasnega odgovora. Županom pa je po zavrnitvi ostala le možnost uveljavljanja prevlade javne koristi. S postopkom je mogoče zaradi varstva zdravja ali življenja ljudi dokazovati prevlado javne koristi nad javnim interesom ohranjanja narave, s čimer pa naša država nima še nobenih izkušenj.