Skozi predor Markovec poleti, če ne bo pritožb

Deset mesecev bo minilo od 30. aprila lani, ko je Dars objavil javno naročilo za dokončanje treh kilometrov hitre ceste.

Objavljeno
13. januar 2015 11.20
Krožišče, kjer bo novi priključek za Izolo
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Koper – »Nobenih razlogov za pritožbo na izbor izvajalca ni. To je CPG Nova Gorica. Sredi februarja bi lahko podpisali pogodbo, marca oddali delo, hitra cesta Koper–Izola s predorom pa bi bila lahko do poletja odprta za promet,« je včeraj povedal Franc Likar iz DRI upravljanje investicij, nadzorni inženir osem let dolge gradnje tega primorskega predora.

Deset mesecev bo minilo (če ne bo pritožb, seveda) od 30. aprila lani, ko je Dars objavil javno naročilo za dokončanje treh kilometrov hitre ceste Koper–Izola pred in po predoru Markovec, do začetka del.

Še preden je Darsova razpisna komisija začela predvideno licitacijo med prijavljenimi ponudniki, so ti sprožili dva revizijska postopka. Državna revizijska komisija je obe pritožbi zavrnila. Prejšnji petek so bila pogajanja v postopku oddaje javnega naročila, v katerem je pet podjetij licitiralo s cenami navzdol.

Postopek brez očitkov

Najnižjo ceno je predlagalo podjetje CPG, ki je ob prvi prijavi na razpis ponudilo 4,7 milijona evrov, tokrat pa mu je uspelo z najnižjo ponujeno ceno – 2,7 milijona. Naslednji izvajalec, CPK z Grafistom, je ponudil 2,9 milijona evrov. Izbor izvajalca mora potrditi nadzorni svet Darsa (predvidoma konec meseca), zatem bodo poslali ponudnikom sklep o izboru, na katerega bi se lahko pritožili v osmih dneh.

Po včeraj dosegljivih informacijah sodeč so možnosti oziroma razlogi za pritožbo minimalne ali nične, saj so nam tudi nekateri izvajalci zatrdili, da je bil sam postopek pogajanj in zniževanja cen izpeljan tako, da mu ni mogoče ničesar očitati. Če bo v prvi tretjini februarja sklep pravnomočen, bo pogodbo z izvajalcem mogoče skleniti že februarja in dela začeti v začetku marca. Pogodba predvideva, da bi tri kilometre ceste končali v 90 dneh, torej še pred koledarskim začetkom poletja.

Manj od pogodbene cene

Predor Markovec je gradbeno končan. Zanj je Dars doslej plačal le nekaj čez 40 milijonov evrov. To je veliko manj, kot je predvidevala pogodbena cena (64,5 milijona), in neprimerno manj, kot so predvidevali na Darsu ob razpisu leta 2006 (sto milijonov evrov). Franc Likar je utemeljil, da je bila gradnja predora (skupaj s terenom) lažja, kot so pričakovali.

Tudi elektro in strojna oprema je povsem nared in preizkušena (ne v celoti, ker mora za zadnji preizkus biti končana tudi cesta pred predorom); tudi ta je stala manj od predvidene. Franc Likar je podpisal pogodbe z 38 stanovalci z območja, ki bodo v mesecu dni prejeli odškodnino za poškodbe na hišah. Nekaj deset upravičencev se z Darsom še pogaja. Dars noče govoriti o znesku za odškodnine lastnikom stanovanj, vendar te ne presegajo 320.000 evrov (za vseh približno 70 upravičencev).

Stara cesta bo ostala

Zamuja tudi gradnja priključka Izola. Do konca januarja bi morali dograditi vsaj večji del krožišča, ki ga gradita občina in Dars in je ocenjen na 1,34 milijona evrov. Konec januarja bo krožišče že toliko nared, da bodo skozenj speljali promet med Koprom in Portorožem – le tako bodo lahko zgradili navezavo med sedanjo izolsko obvoznico in novo cesto proti predoru.

Dograjeni predor zdaj varujejo mrežnate ograje in posebne varnostne službe niso najeli. Sicer pa so napovedali, da bo treba imeti za vožnjo skozi predor vinjeto, kar pomeni, da bo stara cesta ob morju med Koprom in Izolo ostala.