Skozi Sotelsko brez počenih ogledal

Na lokaciji 15-metrskega usada cestišča, se je občina odločila za izvedbo 150 metrov dolge razširitve.

Objavljeno
21. maj 2015 13.20
Janoš Zore, Posavje
Janoš Zore, Posavje
Krško – Krška občina je pred leti predlagala, da bi posodobljeno cestišče med Krškim in Brestanico skozi Sotelsko med gradnjo HE Krško, ki obratuje od leta 2012, uporabljali kot obvozno cesto. A zaradi prevelikih stroškov 3,5-milijonski projekt ne bo nikoli izveden, letos bodo razširjeni le najožji odseki.

»Osnovni projekt je predvideval petmetrski vozni pas, kar bi pomenilo velik usek v hrib. Zdaj si občina milijonskih stroškov ne more privoščiti. Ob tem je na drugi strani Save regionalna cesta Celje–Drnovo, ki je primerna tudi za tovorni promet. Za osebna vozila pa bo posodobljena lokalna cesta skozi Sotelsko precej bolj primerna, kot je bila do zdaj,« pravi Rafko Jurečič s krške občine.

Cesta skozi Sotelsko, kjer vozila dosegajo hitrost 90 kilometrov na uro in predstavlja najkrajšo povezavo med središčem in drugim najgosteje poseljenim delom občine (Brestanica, Senovo), je zaprta od lanskega poletja. Po več letih usklajevanj ter zagotavljanja denarja ob hkratni gradnji vodovoda (izvajalec je občina) in kanalizacije (državno podjetje Infra je odgovorno za gradnjo neenergetske infrastrukture ob spodnjesavskih hidroelektrarnah) potekajo razširitve na treh najožjih odsekih.

Pol milijona za dva kilometra

Na lokaciji 15-metrskega usada cestišča, ki se je zgodil že pred štirimi leti, se je občina odločila za izvedbo 150 metrov dolge razširitve s premikom podpornega zidu vozišča proti železnici. Slabih 100.000 evrov so zagotovili iz proračunske rezerve. Za preostali dve razširitvi – obakrat z usekom v hrib – bodo Krčani odšteli 120.000 evrov. Ob 20.000 evrov vredni ureditvi brežin, kjer se je drevje nevarno nagibalo nad cesto in železniško progo, in 250.000 evrih za vodovod bo občina v dobra dva kilometra ceste investirala pol milijona evrov. S tem bo vozišče, ki po obremenjenosti in hitrosti spominja na regionalno cesto, kot pravijo poznavalci, skladno z normativi za lokalne ceste.

Z včerajšnjim sprejetjem sklepa o poslovnem načrtu Infre za leto 2015 je zagotovljen denar za dokončanje začetih del na gradbišču. Po oceni Jurečiča bi cesto za promet lahko odprli avgusta. Kdaj bo Infra imela na voljo sredstva za izvedbo zadnjega pol kilometra nove kanalizacije, ko bo promet skozi Sotelsko znova otežen, nam vodja tehničnega sektorja Aljoša Preskar ni znal povedati. Podobno na občini ne vedo, kdaj bodo v Brestanici ob urejanju skladišča za les posodobili dodaten del cestišča.

Kljub pomanjkanju sredstev za 3,5-milijonsko celovito prenovo cestišča so v Krškem izvedbo del na najbolj kritičnih odsekih, kjer so redno pokala stranska ogledala osebnih vozil, načrtovali že pred leti.

»Od slovenskih železnic smo dobili soglasje, a pod pogojem, da moramo najprej prestaviti njihove signalne vode,« razlaga Jurečič. Ker je bila za prestavitev kablov pristojna Infra, ki sredstev za ta namen dolgo ni imela, »se je zadeva iz leta v leto odmikala. Vse dokler lani spomladi projekt končno ni bil izveden.«