SOF: Slovenci smo odlični golmani in veliko slabši napadalci

25. edicija Slovenskega oglaševalskega festivala SOF, ki letos zaradi spremembe ambienta utripa drugače, je v znamenju dobrih zgodb.

Objavljeno
08. april 2016 00.38
Petra Kovič
Petra Kovič

Portorož − Človeška narava in človeški možgani so naravnani tako, da svet oblikujejo v zgodbe. Zgodba definira človeka in njegov odnos do sveta in zato potrebujemo dobre zgodbe. Pa jih znamo ustvariti? Jih radi slišimo ali smo mojstri tarnanja?

25. edicija Slovenskega oglaševalskega festivala SOF, ki letos zaradi spremembe ambienta (iz Bernardina se je preselil v hotel Kempinski v osrčje Portoroža) utripa drugače, je v znamenju dobrih zgodb.

Dobra zgodba je sveti gral gospodarske rasti in boljšega jutri, a Slovenci smo bolj kot mojstri dobrih zgodb mojstri v tarnanju. Legenda slovenskega oglaševanja Janez Rakušček je bil ilustrativen: »Slovenci imamo v nogometu veliko izjemno dobrih golmanov in izjemno malo napadalcev. To kaže na defenzivno naravnost Slovencev kot družbe. Postati bi morali veliko bolj napadalni, morda celo agresivni, veliko bolj samozavestni in veliko bolj podjetni. Premagati moramo svojo sramežljivost. To bi bil dober recept, da rešimo in ustvarimo svoje blagovne znamke.«

Brez strasti ni dodane vrednosti

Rok Predin, ki ustvarja globalno prepoznavne kreativne zgodbe in išče rešitve za na videz nerešljive probleme, kot je, denimo, ustvariti reklamo za avtomobilistično znamko Jaguar, ne da bi v reklami »nastopal« njihov avto, se osredotoča na strast.

»Brez strasti se bo težko rodilo nekaj z dodano vrednostjo. Tisto, kar se ustvari s strastjo, dobi sok za prodajo,« pravi Rok Predin, večkrat nagrajeni režiser animiranih filmov in trenutno direktor animacije pri Trunk Animation, katerega najnovejši film One of a Kind se bo med drugim potegoval za nagrade v Stuttgartu, Zagrebu in na festivalu Pictoplasma.

K temu je Richard Barnett iz Trunk Animation, ki je leta 2012 produciral vsebine za koncert ob diamantnem jubileju kraljice Elizabete II. in bil izglasovan na seznam tisoč najvplivnejših Londončanov, dejal, da »čeprav nam uspe prebojna zgodba, s tem ne smemo biti zadovoljni. Vseskozi moramo iskati možnosti za izboljšave, saj te vedno obstajajo. In manever za izboljšave je v resnici manever za razvoj. Ne smemo biti prehitro zadovoljni; pravzaprav je zelo koristno, da smo nenehno rahlo nezadovoljni, saj nas lahko le to pripelje do uspeha.«

Na vprašanje, zakaj je v Londonu čutiti več kreativnega naboja kakor v Sloveniji, Barnett odgovori preprosto: »V Londonu napetost in kreativnost ustvarja nenehna in krvoločna konkurenca.«

Prvi dan festivala se je prevesil v tradicionalno dobro zabavo, kjer je najbolj bučno nazdravljalo 21 dobitnikov srebrnih priznanj, ki jih je predsednica devetčlanske žirije Ana Ivandić pospremila z besedami: »Oglaševalska letina je na moje veliko veselje dobra, odločitve o zmagovalcih so bile težke. Vsako delo je moralo čez strogo sito kriterijev in verjamem, da smo izluščili najboljše. Med prijavljenimi deli se poznajo spremembe in trendi v naši stroki. Nekatere tekmovalne skupine, denimo digitalne kampanje, oznamčene vsebine ter inovativne rešitve so bile letos močnejše od nekaterih bolj tradicionalnih, denimo radio. Iskreno čestitam vsem zmagovalcem, tako na strani agencij kot oglaševalcev.«

Predsednica SOF Dolores Podbevšek Plemeniti pa z apelom vsakomur izmed nas: »Ne bodimo sive miške v ozadju, ampak pogumno stopimo v ospredje. Na SOF se vsako leto prepričamo na lastne oči, koliko dobrih razlogov imamo za samozavesten nastop pred globalnim svetom in za dokončen izstop iz povprečja.«

Slednje ni neznanka gospodarstvenikom, ki so nam s svojimi iskrivimi mislimi ne le polepšali petkovo jutro, ampak nam vlili samozavest in nam povedali, da ni nič nemogočega; da se vse da! To, da smo jim imeli priložnost prisluhniti, je bil privilegij, saj je bila prisotnost gospodarstvenikov v 25 letih festivala bolj redka dragocenost kot pa ustaljena navada.

»Bilo bi super, če bi bila blagovna znamka I feel Slovenia tako prepoznavna kot je švicarska zastava, a žal ni tako«

Stojan Petrič, ki je od leta 1994 do leta 2014 sedel na čelu koncerna, danes pa je predsednik sosveta koncerna Kolektor Group, Enzo Smrekar, generalni direktor in član uprave Droge Kolinske in generalni direktor Steklarne Hrastnik, Andrej Božič so orali ledino in ustvarjali prave slovenske zgodbe o uspehu. Publiki so na terasi Kampinskega med drugim povedali, da se je treba pri poslovni plovbi vseskozi zavedati čeri in nestanovitnega, včasih nevarnega vetra.

»Treba je imeti pogum in da so najboljši sprožilci uspeha samozavest, osredotočenost, dobra tehnika, spoštovanje človeka in ignoriranje zavisti«, so si bili enotni. Pri tem pa niso bili prav nič varčni s kritiko, ko se je z občinstva pojavilo vprašanje, kako jim pri njihovem poslovnem uspehu in prepoznavnosti njihove blagovne znamke izven meja pomaga blagovna znamka I feel Slovenia. »Bilo bi super, če bi bila blagovna znamka I feel Slovenia tako prepoznavna kot je švicarska zastava, a žal ni tako in verjetno še dolgo ne bo tako. Mi pa nimamo časa za čakanje,« je dejal Enzo Smrekar in postavil retorično vprašanje »kako modro je to, da te znamke nismo znali ali zmogli pripeti na naš največji ponos letošnje zime, Petra Prevca?«.

Ker je bila rdeča nit letošnjega SOF-a »dobra zgodba«, smo vse tri udeležence okrogle mize, ki jo je spretno vodil Igor E. Bergant s TV Slovenija, vprašali, s čim so se morali nemudoma sprijazniti, ko so sprejeli osebno odločitev, da bodo zmagovalci tako v zasebnem kot kariernem oziru? Odgovor v video klipu:

Morda za pojasnilo povemo, zakaj pravimo, da je bila srenja vesela družbe gospodarstvenikov? Kot je dejala nekdanja vodja odnosov z javnostmi in tržnega komuniciranja v Belinki in nekdanja predsednica oglaševalskega razsodišča Gordana Petek Ivandič, »je oglaševanje eno od ključnih orodij za gospodarsko rast. Za slovensko gospodarstvo je bila usodna poteza, ko so v recesiji najprej zmanjšali finančna sredstva za komuniciranje. Mnoge resne raziskave so dokaze, da so v recesiji preživela le tista podjetja, ki so z oglaševanjem svojih izdelkov nadaljevala kljub krizi ali to področje celo še nadgradila«. K temu je naša sogovornica dodala še koristen nasvet, in sicer to, da bi bilo za slovensko gospodarstvo zelo modro ne samo spodbujat oglaševanje, temveč tudi, da bi gospodarstveniki postali stalni gostje festivalov, kakršen je SOF.

Letošnja 25. izdaja Slovenskega oglaševalskega festivala se je sklenila z dobrim razpoloženjem (plesom ob DJ ritmih na terasi hotela Kampinski) in podelitvijo nagrad najboljšim, najopaznejšim in najbolj kreativnim oglaševalcem lanskega leta.

***

Daljšo reportažo s Slovenskega oglaševalskega festivala, v katerem nas bo med drugim tudi švedski družbeno angažirani kreativec prepričeval, da je možno, da se človek totalno zaljubi v problem,  preberite v Svetu Kapitala, v petek, 29.aprila.