Slovenski peki pečejo odlične kruhe in pekovsko pecivo

Največ žlahtnih priznanj za kruhe so prejeli Žito, Pekarna Grosuplje in Pekarna Spar (8)

Objavljeno
23. marec 2012 21.03
Marjeta Šoštarič, gospodarstvo
Marjeta Šoštarič, gospodarstvo
Ljubljana - Ocenjevanje kakovosti kruha in pekovskih izdelkov, ki ga je dvanajsto leto zapored pripravila Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij pri GZS je potrdilo, da slovenski peki pečejo odlične kruhe in pekovsko pecivo. Vsako leto boljše, tudi po zaslugi vedno hujše konkurence, je bilo slišati na podelitvi zlatih priznanj za odlično kakovost kruhov, pekovskih izdelkov in testenin.

Štiričlanska strokovna komisije, ki je pod drobnogled vzela 48 različnih pekovskih izdelkov, je odlično kakovost priznala 35 vrstam kruha, desetim vrstam pekovskega in finega pekovskega peciva, dvema vrstama čajnega peciva in enim testeninam iz 12 različnih pekarskih podjetij. Največ žlahtnih priznanj za kruhe so prejeli Žito (13), Pekarna Grosuplje (9) in Pekarna Spar (8).

Priznanja je nagrajencem podelil minister za kmetijstvo in okolje Franc Bogovič, ki je v nagovoru poudaril pomembno vlogo zbornice pri promoviranju slovenske hrane in ozaveščanju potrošnikov za kupovanje in uživanje izdelkov, pridelanih v Sloveniji. Pohvalil je lani dosežen dogovor v žitni verigi, ki je povečal odkup domače pšenice in ki lahko v nadaljevanju prispeva k večji samopreskrbi.

Letos v kmetijstvu ni mogoče napovedati ambicioznega leta, saj bo letina slabša. Nič kaj optimistično za kmetijstvo pa ni tudi napovedano vladno varčevanje, a minister upa, da bo prevladala modrost.

O tem, kakšen kos in kakšno kakovost kruha nam bo v prihodnje odrezala usoda, pa je v svojem nagovoru razmišljal prvi mož GZS Samo Hribar Milič. Dejal je, da je Slovenija na razpotju, da pa imamo vse možnosti, da gremo naprej za velikim in kakovostnim kosom kruha, ob katerem bo tudi klobasa. Po njegovem je danes lažji del posla narediti odličen izdelek kot pa ta izdelek prodati. Zato je v teh časih pomembno omogočiti slovenskim izdelkom enakopraven položaj na slovenskih policah, skrbeti za osveščanje potrošnikov in zagotavljati primerno makroekonomsko okolje.

Tega se dobro zavedajo tudi pekarji sami, za katere kriza z visokimi cenami surovin prinaša vrsto izzivov. Zato je Toni Balažič, predsednik uprave Žita, a tokrat v vlogi predsednika sekcije pekarstva v agroživilski zbornici poudaril, da so temelj njihovega poslovanja na dolgi rok lahko poleg kakovosti tudi inovacije. Pomembna je tudi ozaveščenost potrošnikov o kakovosti in njihovo razlikovanje med dobrim in boljšim kruhom in prepoznavanje izvora surovine zanj, za katero si moramo prizadevati vsi skupaj.

Na pomen boja za trdno polico je spomnila tudi direktorica Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij Tatjana Zagorc. Poudarila je, da je ta polica čedalje bolj barvita, obarvana v barve, ki spominjajo na domače izdelke, ki pa to v resnici niso.