Televizijske hiše igrajo, operaterji plešejo

Podražitve fiksnih paketov lahko pripišemo zvišanju cen ponudnikov TV-kanalov.

sre, 06.12.2017, 07:00

Ljubljana – Kljub ostremu boju med konkurenti na trgu mobilne telefonije in fiksnih storitev cene ne padajo. A1 In Telekom Slovenije bosta januarja 2018 izvedla drugo podražitev v manj kot enem letu. Kot vse kaže, ta ne bo zadnja.

Zakaj ni fiksnega paketa, v katerem bi uporabnik lahko zbral tiste kanale, ki jih res rad gleda? Odgovor je v moči izdajateljev televizijskih programov, ki od operaterjev zahtevajo, da poleg priljubljenih v programske sheme uvrščajo tudi programe, za katere večina ni še niti slišala, kaj šele, da bi jih redno gledala. Izdajatelji televizijskih programov so tudi vzrok za zadnjo podražitev fiksnih paketov v Telekomu Slovenije in A1.

T2 in Telemach se za zdaj nista odločila za podražitve, kar pa seveda ne pomeni, da jih ne bosta uvedla. Telemach je v lanskem primeru to storil z enomesečno zamudo. Za Delo o potencialnih spremembah cen niso govorili, medtem ko so v T2 zapisali, da še proučujejo razmere na trgu.

V Telekomu in A1 so bili konkretnejši, ne nazadnje jih k objavljanju spremembe cenikov zavezuje zakon. Telekom Slovenije bo z novim letom podražil fiksne pakete za 2,04 do 5,04 evra (brez DDV), sočasno pa bo za 1,04 evra (brez DDV) podražil tudi pakete mobilne telefonije. A1 tega ne bo storil, njegovim uporabnikom se obetajo dva do štiri evre dražji fiksni paketi, ki združujejo splet, televizijo in v nekaterih primerih še fiksno telefonsko linijo. Pri dveh priljubljenih in primerljivih paketih bo podražitev taka: Telekom bo mesečno naročnino Top Trio B zvišal s sedanjih 49,95 na 53,99 evra, medtem ko bo A1 podražil paket A1 Kombo M s 44,99 na 47,99 evra.


Spet nove podražitve?

Cene za uporabnike A1, kjer se spopadajo še z vse višjimi stroški najemanja fiksnega omrežja, se bodo ob seštevku letošnje in napovedane podražitve pri A1 zvišale za pet do sedem evrov, nekoliko višje so v Telekomu Slovenije, kjer bodo nekateri paketi dražji tudi za več kot osem evrov v primerjavi z začetkom letošnjega leta. A ni nujno, da so to zadnje podražitve, ki čakajo na uporabnike. Vse bo odvisno od ravnanja izdajalcev TV-kanalov, kot so Pop TV, Kanal A, Brio, Kino, Oto, Planet TV in Sport Klub. »Na žalost je več ponudnikov televizijskih programov letos zelo povišalo cene vsebin. Trend se bo nadaljeval prihodnje leto,« so dejali v A1.

Tega in s tem pogajalske moči se še kako zavedajo v Pro Plusu. Zaradi podražitev Pro Plusa so se stroški operaterjev na enega uporabnika zvišali za tri do pet evrov, je povedal eden od naših sogovornikov. Če k temu dodamo še dodatne stroške s Planet TV, Sport klubom in drugimi, so podatki že primerljivi z dejanskimi podražitvami. In v prihodnje bodo še rasle, ocenjujejo v T2, kjer opozarjajo na negativne posledice uresničitve posla, v katerem bi istega lastnika – United Group – dobila Telemach in Pro Plus.

»To bi gotovo pomenilo podražitev programov, ki jih izdaja Pro Plus,« so opozorili v T2. Po nekaterih ocenah bi ta lahko znašala tudi do 15 evrov na uporabnika na mesec, kar je približno trikrat več kot zdaj. »Žal takšnega bremena v T2 ne bi mogli v celoti prevzeti nase, zato bi bila posledica ponovno zvišanje cen za končnega uporabnika.« Enako bi bili primorani storiti tudi preostali igralci na trgu, razen morda Telemacha, trdi eden izmed naših sogovornikov.

Prijavi sovražni govor