Tišim picikl! dokler se absurd ne konča

Protest kolesarjev, ker so skozi Dravograd kolesarjenje prepovedali, za kar občina, DRSC in CI krivijo drug drugega.

Objavljeno
06. julij 2013 03.25
Mateja Celin, Slovenj Gradec
Mateja Celin, Slovenj Gradec
Dravograd – Po prenovi središča Dravograda tam ni več prostora za kolesarje. Čeprav skozi Dravograd poteka mednarodna Dravska kolesarska pot, jim zaradi prepovedi vožnje ne preostane drugega, kot da sestopijo in pot nadaljujejo peš, kolo pa potiskajo ob sebi. Skupina Tišim picikl! na absurd opozarja s protestnimi akcijami.

Pred prenovo trga je bil na vozišču označen pas za kolesarje, kolesarsko stezo pa je vključevala tudi prvotna različica prenove, ki jo je predlagala Direkcija republike Slovenije za ceste (DRSC). Po uporu civilne iniciative, ki je nasprotovala tudi »prerazkošni« kolesarski stezi, in ko je njihove zahteve potrdil tudi občinski svet, je DRSC spremenil projekt 1,5-milijonske prenove. Občino so pred tem pisno opozorili, da bodo v tem primeru povsem prepovedali kolesarski promet, saj bi šlo v nasprotnem za nedopustno in nevarno mešanje kolesarskega in težkega tovornega prometa na ožinah ob vstopih v trg.

Prepovedi ne bodo odstranili

Druge poti za kolesarje v občini niso uredili. Čeprav skozi Dravograd poteka in je tudi označena priljubljena mednarodna evropska Dravska kolesarska pot, jo pred trgom prekine znak, ki prepoveduje kolesarjenje. Zaradi številnih pritožb občanov je občina predlagala DRSC, naj znak odstrani in dovoli kolesarjem vožnjo po magistralki skozi trg, vendar na DRSC pravijo, da tega ne morejo storiti, saj potem cesta ne bi izpolnjevala tehničnih in varnostnih zahtev, ki so pogoj za njeno uporabo.

»Čudno se mi zdi, da se kolesar ne sme peljati po glavni cesti, kot se lahko po vseh drugih. Seveda s prepovedjo nastane problem, saj marsikdo, ki ni domačin, znaka niti ne opazi, nato pa ga ustavi in kaznuje policija,« pravi županja Marijana Cigala, ki poudarja, da imajo težave samo zaradi zahtev civilne iniciative. Ta se je po njenih besedah sicer bolj ukvarjala s številom parkirnih mest, prehodov za pešce in tlakovci, vendar pa so izrecno zahtevali tudi odstranitev kolesarske steze.

CI: Napaka projektantov

Občinska svetnica Lidija Požgan, članica takratne civilne iniciative (CI), pravi, da so nasprotovali prerazkošni kolesarski stezi na račun parkirišč, a so pričakovali, da bodo namesto nje zarisali kolesarski pas po cesti ali po pločniku. »Za to imajo projektante, ki bi morali stezo ustrezno umestiti. Zdaj bi radi vso odgovornost prevalili na CI, a se občina sploh ni vsebinsko spuščala v projekt, s čimer bi lahko že prej vse to rešili.« Požganova ne vidi razloga, zakaj prepovedi ne bi odstranili, saj so kolesarji tudi pred prenovo vozili po enako ozki cesti, le da je bil na njej rdeče zarisan kolesarski pas.

DRSC: Občina je izsilila takšno rešitev

Vendar na DRSC pravijo, da je občina že pred CI nasprotovala predlagani kolesarski stezi skozi trg in obljubila, da jo bo uredila drugje. Kot pravijo, so občini »ponudili rešitev, s katero bi bilo ustrezno poskrbljeno za vse udeležence v prometu«, a je ta že leta 2008 odgovorila, da se ne strinja z umestitvijo kolesarske poti v trg na račun oženja pločnika, nato pa ob pritiskih CI tudi ni dala soglasja k projektu, dokler ga niso leta 2009 spremenili. »Obstoječo rešitev je torej izsilila lokalna skupnost, kar je razvidno tudi iz sklepa občinskega sveta. Zato pričakujemo, da bo občina Dravograd izpolnila svojo obvezo iz leta 2008 in uredila primerno kolesarsko pot,« odgovarja DRSC.

Alternativna trasa bi potekala mimo bencinske črpalke, pokopališča in ribiškega doma ob Dravi in se nato ob pošti pred mostom spet priključila glavni cesti. »Ne moremo je kar tako zarisati po cesti, pot mora biti varno urejena. Če ne bo šlo drugače, jo bomo morali naslednje leto umestiti v občinski proračun in tako rešiti zadevo,« napoveduje županja.

Kolesarji protestirajo

Zaradi absurdne situacije skupina kolesarjev vsako soboto ob 11. uri protestno potiska kolesa skozi Dravograd. Akciji Tišim picikl! se pridružuje čedalje več ljudi, kot je povedal eden od pobudnikov Peter Zajc, jih ne zanima, kdo je za nastalo stanje kriv, želijo le doseči razumno rešitev: »Strinjamo se, da se kolesarje na Dravski kolesarski poti preusmeri ob Dravo, a ob pogoju, da tudi vožnja čez trg ne bi bila prepovedana.« Tako županja kot Požganova in Zajc pravijo, da je del odgovornosti tudi pri DRSC in projektantih, ki da so zaradi nasprotovanja njihovemu prvotnemu projektu nato nalašč izbrali najbolj radikalno rešitev, ki zdaj povzroča preglavice tako občini kot kolesarjem.