Trimarani kot dober posel ali nizkocenovniki

Imetniki pravih plovil v marini trdijo, da plavajoči apartmaji spreminjajo karakter in videz pristanišča.

Objavljeno
27. september 2017 10.41
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Portorož – Novomeški Starles je s svojim podjetjem 3maran očitno zadel žebljico na glavico, saj se je njihov nov program plavajočih hišic, ki so privezane v Marini Portorož, v minulih mesecih dobro obnesel. Uprava Marine nam ni odgovorila, kako so bile hišice poleti zasedene, smo pa iz drugih virov zvedeli, da lastniki niso imeli težav z njihovo oddajo. Še konec septembra bodo vseh sedem hišic oddali do začetka oktobra.

Cena za najem enodnevnega plavajočega apartmaja v plovilu, ki po videzu ne spominja na motorne jahte in jadrnice, je poleti znašala 250 evrov, zunaj sezone pa jih oddajo po 150 evrov na dan. V njih je prostora za štiri ljudi, oglašujejo, da bi v njih lahko stanovalo tudi šest gostov. Apartma meri 32 kvadratnih metrov, ima manjšo terasico pred apartmajem in večjo teraso na strehi. Podjetje Starles iz Novega mesta je podobne hišice gradil za kopno, zdaj je bilo treba celinsko vikendico tehnično spraviti na vodno gladino (niso mišljene samo za morje, ampak tudi za jezera in druge mirne vode). Arhitekturno zasnovo trimaranov je izdelalo arhitekturno podjetje Arkada, izdeluje jih podjetje Starles, za prodajo, trženje in razvoj pa skrbijo v podjetju 3maran, ki so ga projektno ustanovili lastniki Starlesa.

Zanimanje za najem in nakup

Dva prototipa stanovanjskega trimarana so predstavili v začetku maja na Internautici, vendar so imeli tedaj še nekaj težav z registracijo plovila, a so jih kasneje odpravili. Hrvaški klasifikacijski zavod Bureau Veritas je plovilu izdal potrdilo o skladnosti gradnje z vsemi tehničnimi predpisi, šest trimaranov so registrirali v Jablancu na Hrvaškem, enega pa v Kopru na Upravi RS za pomorstvo. Trimarani, ki jih poganja desetkonjski izvenkrmni motor, imajo omejeno dovoljenje za plovbo le na območju marine.


Plavajoča hišica v Marini Portorož. Foto: Boris Šuligoj/Delo

Direktor 3marana Darko Valenčak nam je povedal, da je sedem trimaranov v portoroški marini v lasti različnih lastnikov, v glavnem pa so na voljo za najem. Poleti ni bilo težko dobiti gostov zanje. Poleg najema je tudi precej zanimanja za njihov nakup: »Kdor bi si želel danes naročiti takšno plavajočo hišico, mu je pred majem prihodnjega leta ne bi mogli izdelati. Do konca aprila imamo zapolnjene zmogljivosti. Če upoštevate, da lahko izdelamo po štiri na mesec, lahko izračunate, koliko je približno naročil. Zelo verjetno nam bo uspelo uresničiti načrt, da bi jih izdelali do 60 na leto,« je povedal direktor Valenčak. Približno polovico naročil je iz Slovenije, druga polovica pa iz tujine.

»Izdelek je na voljo za približno dve tretjini vrednosti, ki jo dosegajo druge podobne plavajoče hišice v Evropi. Poleg tega jih izdelujemo blizu slovenskemu ali hrvaškemu morju, kjer na trgu ni veliko podobne ponudbe,« je dejal Darko Valenčak. Podjetje Starles, ki je lani imelo 2,1 milijona evrov prihodkov in 13 zaposlenih, je moralo dodatno zaposliti še deset ljudi, njihov prihodek pa bi se lahko več kot podvojil. Če bi res prodali 60 takšnih hišic in bi od vsake iztržili 60.000 evrov (brez DDV), potem bi se njihov letni prihodek povečal za najmanj 3,5 milijona evrov.

Po Valenčakovih besedah že načrtujejo širitev proizvodnje oziroma programa. Poleg takšnih hišic bi se radi prihodnje leto lotili še nekoliko manjših plovil. »To naj bi bilo skoraj en meter ožje in tri metre krajše plovilo, predvsem pa naj bi imelo boljše plovne lastnosti.« Strošek nakupa ni edini, lastnike bo še privez stal okoli 4000 evrov na leto. Letni privez za plovila do deset metrov stane po veljavnem ceniku Marine Portorož 4345 evrov. V tej ceni imajo poleg priveza še nekaj drugih ugodnosti. Poleg poslovnega uspeha podjetja 3maran je Marini Portorož uspelo zapolniti sedem privezov v sicer delno slabše zasedenem pristanišču. Hkrati se je oglasilo več lastnikov plovil, ki z novo apartmajsko vsebino in videzom turističnega pristanišča niso zadovoljni. Trdijo, da gre za uvajanje nizkocenovne turistične ponudbe in namestitvenih kapacitet, ki ne spadajo v marino.


Portoroška marina. Foto: Boris Šuligoj/Delo

Marine naprodaj

V petek se je iztekel rok za oddajo nezavezujočih ponudb za nakup Marine Portorož. DZS oziroma Terme Čatež o tem prodajnem postopku ne dajejo izjav. Delo je že objavilo, da se za nakup Marine resno zanimata vsaj dve družbi: portoroška skupina P & P v lasti družine Polič, ki načrtuje obsežna vlaganja v turizem na drugi strani bližnjega polotoka Seča, in MK Group srbskega poslovneža Miodraga Kostića, ki je lastnik hotela Kempinski Palace in dela Aerodorma Portorož.

Čeprav so v javnost posredovali podatek, da je bilo zanimanje za nakup Marine Portorož veliko (informacijske memorandume naj bi prevzelo 13 zainteresiranih kupcev), je Marina Portorož na prodaj že več let in doslej uspeha ni bilo. Podobno je več let naprodaj tudi izolska marina. Po neuradnih podatkih naj bi lastniki Marine Portorož ocenjevali, da je ta marina vredna najmanj 20 milijonov evrov. Ker pa tokrat ne gre v prodajo zemljišče s parkiriščem pred ograjo turističnega pristanišča in niti ne turistični apartmaji, ker je torej lastništvo podjetja razdeljeno, pa tudi zaradi določene amortiziranosti portoroške marine, lahko ugibamo, da so nezavezujoče ponudbe nižje in bo najresnejše kupce prodajalec prej ali slej pozval k oddaji zavezujočih ponudb, če bo tudi zares hotel unovčiti tisto, kar je za takšno marino mogoče unovčiti.