Trudijo se za še boljša ormoška vina

Slovenski vinar leta, P&F Jeruzalem Ormož, želi povečati prepoznavnost in s še boljšimi vini več zaslužiti

Objavljeno
24. avgust 2016 19.18
Viktor Puklavec, lastnik vinske kleti Jeruzalem Ormož, 11.3.2014, Ptuj
Franc Milošič
Franc Milošič

Ormoško-ljutomersko vinogradništvo in vinarstvo Puklavec & Friends bo z novo poslovno strategijo posvetilo več pozornosti kvalitetni pridelavi grozdja in vina in se bolj posvetilo marketingu. Bolj hoče uveljaviti svoje blagovne znamke in doseči na trgu boljše cene. Zato je na mesto direktorja Holdinga P&F pripeljalo danskega menedžerja Jorna Pedersena.

Ta je postavil strategijo povečevanja kvalitete in približevanja potrošnikom. "To podjetje ima edinstveno družinsko zgodbo in je po tem unikatno. Na trgu pa ni tako unikatno. Konkurenca je ostra, zato moramo povedati in pokazati, kdo smo," je povedal 58-letni Pedersen, ki je prišel delat v Ormož po dveh desetletjih dela pri pivovarskem Carlsbergu in z večletnimi izkušnjami v prehrambeni industriji od Afrike preko Azije do Srednje Evrope. Veliko časa je delal na Hrvaškem, kjer zdaj tudi živi.
"Naš apetit niso nove kleti. Naše količine pridelave bodo ostale tudi vnaprej približno enake in jih ne bomo več povečevali. Prelom v strategiji holdinga bosta prepoznavnost na mednarodnih trgih in kakovost. S tem bomo skušali povečati prodajne cene našega vina," pravi največji lastnik holdinga Vladimir Puklavec.
Ormoška vina so v resnici že dosegla izjemno kakovost. Bera letošnjih medalj in laskavih naslovov z vinskih sejmov je izredna. Predvsem pa so po letu premora spet postali slovenski vinar leta in na Vinu Slovenija dobili kar dva šampionska naslova (za sivi pinot 2015 Gomila in za penino Rose Jeruzalem Ormož). Poleg tega pa so jim ocenjevalci prisodili še 3 velike zlate medalje, 11 zlatih in 12 srebrnih. Tako so vsa vina, ki so jih poslali na ocenjevanje, dobila medalje. To se jim je letos enkrat že zgodilo: na londonski Decanter so poslali devet vin in vsa so dobila medalje, najvrednejšo zlato pa Rumeni muškat 2015 Jeruzalem Ormož. Še posebej so ponosni na to, da lahko kupcem ponudijo kar 120 tisoč steklenic tega z Decanterjevim zlatom nagrajenega vina.
"Leto 2015 je torej po vseh teh odlikovanjih jasno bil vrhunski vinski letnik," zaključuje enolog in direktor vinske kleti Mitja Herga.
Hkrati pa se že sprašujejo, kakšni bosta letošnja trgatev in letošnja letina. "Leto nam vinogradnikom ni bilo naklonjeno. Močna aprilska pozeba nam je odnesla vsaj desetino pridelka, dvakrat je vinograde še klestila toča, tako da bo pridelka še manj. A računamo na 3.700 do 3.800 ton grozdja iz naših lastnih vinogradov in še okoli 1.900 ton grozdja kooperantov, s katerimi imamo dolgoročne pogodbe do leta 2018. V pogodbah je sicer 2.800 ton, a kooperantom je zmrzal pobrala tretjino pridelka," razlaga Herga.
V Ljutomersko - Ormoških goricah bodo začeli trgati 5. septembra; najprej muškat otonel za penino (lani so začeli trgati 24. avgusta). Avtohtoni šipon bodo letos obirali šele prvi teden oktobra, do 20. oktobra pa naj bi pobiranje pridelka zaključili. Odkupne cene za grozdje kooprenatov in merila za kakovost so določeni v dolgoročnih pogodbah. Lani je bila povprečna cena 52 centov za kilogram in letošnja merila in cene se ne spreminjajo. Pri nekaterih sortah in kakovostih bo cena preko 70 centov, pri ranini in rizvancu na primer pa pod polovico evra.  Lanski letnik povprečno prodajajo za 2,69 evra za steklenico, cilj nove strategije pa je doseči povprečno tri evra zaslužka za steklenico.
rmoško-ljutomersko vinogradništvo in vinarstvo Puklavec & Friends bo z novo poslovno strategijo posvetilo več pozornosti kvalitetni pridelavi grozdja in vina in se bolj posvetilo marketingu. Bolj hoče uveljaviti svoje blagovne znamke in doseči na trgu boljše cene. Zato je na mesto direktorja Holdinga P&F pripeljalo danskega menedžerja Jorna Pedersena.