Turizem: »Najbolje bi bilo, če bi imeli štiri glavna mesta«

20 milijonov evrov na leto bi lahko dobili deloma iz proračuna, nekaj tudi iz pridobitev dela sredstev iz turistične takse.

Objavljeno
21. maj 2015 12.53
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Portorož – »Če hočemo s turizmom zaslužiti tri milijarde evrov na leto, potem moramo že prihodnje leto stabilizirati finaniranje Slovenske turistične organizacije in za promocijo nameniti 20 milijonov evrov.« To je dejal gospodarski minister Zdravko Počivalšek predstavnikom slovenskega turizma ter profesorjem in študentom Turistice, ki je včeraj slavila 20-letnico delovanja.

Spirit in v drugem delu leta (od 1. julija) znova vzpostavljena samostojna nacionalna turistična organizacija (STO) naj bi letos za turistično promocijo porabila dobrih sedem milijonov evrov. Že prihodnje leto naj bi po besedah ministra za gospodarski razvoj ta znesek skoraj potrojili. »Pričakovanje je realno, ker je vlada turizem zaradi njegovega pospeševalnega učinka uvrstila poleg lesarstva, avtomobilizma, farmacije in zavarovalništva med najpomembnejše gospodarske panoge v državi.

Teh 20 milijonov evrov na leto bi lahko dobili deloma iz proračuna, drugi korak bi bil pridobitev dela sredstev iz turistične takse (ki bi jo nekoliko podražili), tretji vir bi bilo natančnejše izvajanje zakona o igrah na srečo, po katerem bi moralo polovico sredstev iti za turistično promocijo in z uvedbo turistične članarine,« je pojasnil Počivalšek.

Deset tisoč delovnih mest

Že ob sedanjih dveh milijardah evrov turističnega priliva pride v državno blagajno 250 milijonov evrov DDV, z dodatno milijardo evrov bi proračun pridobil še najmanj 125 milijonov evrov. »Preprost izračun kaže, da se za dodatnih 125 milijonov evrov izplača investirati dodatnih 12 ali 13 milijonov evrov za promocijo,« je na strokovnem omizju o aktualnih vprašanjih slovenskega turizma dejal minister Zdravko Počivalšek in dodal, da bi to ustvarilo še najmanj 10.000 novih delovnih mest.

Kaj pomenita dobra promocija in organiziranost, najbolj konkretno kažejo rezultati turizma v Ljubljani. Predsednik združenja hotelirjev Slovenije Gregor Jamnik je povedal, da ima Ljubljana po lanski sedemodstotni rasti prenočitev v prvih treh mesecih leta kar 25-odstotno rast.

To je posledica več promocijskih in drugih akcij, zaradi katerih je Ljubljana zgleden primer turističnega razcveta v državi, ter daleč najvišjih vlaganj v turistične atrakcije, prireditve in promocijo, saj se v te vsebine vrača celotna turistična taksa pa še pomemben del občinskega proračuna. »Vzpostaviti bi morali podoben model kot v Ljubljani. Brez investicij ne bo šlo. Seveda bi morali več v lagati v boljše letalske zveze, železniško in sodobnejšo cestno in drugo infrastrukturo tudi v drugih centrih: Portorožu, Bledu ...« je dejal Gregor Jamnik.

Opozorila na nazadovanje

Predsednik uprave Postojnske Jame Marjan Batagelj je dejal: »Najbolje bi bilo, če bi imeli štiri glavna mesta. Povezovanja je v Sloveniji premalo. Tega bi moralo biti več, vse te drobitve na LTO in RDO škodujejo, še Slovenija je v tujini slabo prepoznavna. Spoznati je treba, da je turizem industrija.«

Maja Uran Maravić s Turistice je dejala, da je bil turizem predolga leta »priden otrok« in se zato ni z njim nihče ukvarjal. »Šele po 20 letih se nam je uresničila želja, da naše želje posluša predsednik vlade. Politiki ne razumejo in ne podpirajo turizma. Gospod Miro Cerar, poslušajte Zdravka Počivalška, ki dobro ve, kaj turizem potrebuje,« je pozvala Maja Uran Maravić, ki je opozorila na nazadovanje slovenskega turizma.