Udarili se bodo za le eno progo

Novi upravljavec pohorskega kolesarskega parka bo znan konec meseca, za izbiro pa ne bo odločilna najemnina.

Objavljeno
14. marec 2016 20.03
Robert Galun
Robert Galun
Maribor – Z objavo razpisa za oddajo zgolj ene kolesarske steze Bike parku Pohorje je tudi uradno potrjeno, da bo letošnja sezona podobna lanski – zelo siromašna, le daljša bo. Ponudbe bodo na občini odprli konec marca, najvišja ponujena najemnina pa tokrat ne bo odigrala odločilne vloge.

Lani jeseni je kasnejši najemnik proge Iztok Tomšič šokiral konkurenco, saj je ponudil 2500 evrov mesečne najemnine, kar desetkrat več od Zadruge BikeLab, in petkrat več od tekmovalca v gorskem kolesarstvu Mateja Stapića. Že zgolj ponujena cena je Tomšiču prinesla štirideset od 100 možnih točk, zato dvoma o zmagovalcu ni bilo.

Letos bo drugače. Višina najemnine je ovrednotena z dvajsetimi točkami, reference oziroma izkušnje iz organizacije kolesarskih prireditev bodo ocenjene z največ štiridesetimi točkami, enako popis del z ocenjeno vrednostjo in terminski načrt izvedbe, ki bo sestavni del najemne pogodbe. Zadnje merilo je novost, je pa občina lani zahtevala, da ima ponudnik stroje in opremo za vzdrževanje, kar letos ni pogoj.

Dva odločena, eden razmišlja

Tomšič pravi, da se bo prijavil tudi letos, saj je tako obljubil, vendar mora razpis najprej preučiti. Matej Stapić končne odločitve še ni sprejel, odločitev bo padla v zadnjih treh dneh pred potekom roka za prijavo. Zaveda se, da je zgolj ena legalna proga in dejstvo, da pohorski park zdaj ni član sistema Gravity card, ki omogoča vožnjo v štirinajstih kolesarskih parkih, velika pomanjkljivost, a nekje je vendarle treba začeti.

Matej Obu iz Zadruge BikeLab, ki bo prav tako oddala prijavo, meni, da se kljub pomanjkljivostim obeta dobra sezona. A ob tem opozarja, da bi se lahko občina v primeru konfliktov med pohodniki in kolesarji znašla pod pritiskom javnosti, saj da bo kolesarjem težko dopovedati, da smejo kolesariti le po progi flow line.

Skrbi vzbuja tudi cenik prevozov s Pohorsko vzpenjačo. Konec tedna, ko je obiskovalcev največ, občinski Marprom za dnevno vozovnico zaračuna 18 evrov, upravljavec kolesarskega parka pa bo moral k temu znesku prišteti še stroške, ki jih bo imel z vzdrževanjem, ter dobiček. »Kdor bo želel preživeti, bo moral postaviti visoko ceno,« je prepričan Obu.

Težave z zemljišči

Na občini ne zanikajo, da bo sezona znova okrnjena, o čemer smo v Delu poročali pred dnevi. Župan Andrej Fištravec je povedal, da je želja do poletja sprejeti krovno strategijo upravljanja Mariborskega Pohorja in v tem kontekstu tudi upravljanje kolesarskega parka. Po njegovih besedah bo letošnja sezona podobna lanski, ker jim še ni uspelo urediti razmerij z lastniki zemljišč, po katerih sta speljani preostali dve progi. »Bike park je v preteklosti deloval kot črna gradnja, kot občina pa si tega ne smemo privoščiti. Upamo, da bo prihodnje leto zadihal s polnimi pljuči. «

V kakšni obliki si občinsko vodstvo predstavlja delovanje parka v prihodnjem letu, še ni povsem jasno. Nad javno-zasebnim (JZP) partnerstvom ni kazalo navdušenja, a ga je mestni svet zavezal k naročilu elaborata o upravičenosti JZP. Za slabih pet tisočakov ga je izdelalo podjetje J.S.I. in v njem kot optimalno predlagalo javno naročniško pogodbeno JZP, ker da je takšna oblika za zasebnega partnerja komercialno zanimiva, javnemu partnerju pa omogoča učinkovito zavarovanje javnega interesa.