Uprava za pomorstvo vendarle v marino

Po več kot desetih letih prizadevanj s treh lokacij na eno. Prostora bo trikrat več kot doslej.

Objavljeno
05. december 2016 22.53
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Koper – Direktor republiške uprave za pomorstvo Jadran Klinec je držal besedo, da bo letos podpisal pogodbo za gradnjo novih prostorov pomorske uprave, kot je napovedal januarja v pogovoru za Delo. Na včerajšnji podpis pogodbe so čakali več kot deset let. Slovensko pomorstvo bo šele po ureditvi novih prostorov lahko poskrbelo za celovit in najsodobnejši nadzor plovbe v slovenskem morju.

Pogodba, ki jo je Jadran Klinec včeraj podpisal z direktorjem Marine Koper Štefanom Činčem, predvideva, da bo Marina na svojem območju na mestu ene od dveh stavb zgradila novo s približno 3600 kvadratnimi metri površine. Od tega bodo 1300 kvadratnih metrov namenili upravi za pomorstvo za 4,1 milijona evrov (z DDV). Stavba bo predvidoma nared do 1. septembra 2018. To pomeni, da mora Marina Koper kot investitorica poskrbeti, da bo do maja 2017 pridobila projekte in gradbeno dovoljenje. Izvajalec del pa bo po vsej verjetnosti gradbeno podjetje Grafist, ki je lastnik Marine Koper. Naložba v celoten objekt bo vredna okoli devet milijonov evrov (brez DDV). Tisoč kvadratnih metrov v pritličju bo Marina namenila za trgovine in servisne prostore za popravila čolnov, približno 1300 kvadratnih metrov površin pa je še prostih v višjih dveh nadstropjih.

Idealna lokacija za nadzorni center

Jadran Klinec je pojasnil, da si državna uprava za pomorstvo že več kot deset let prizadeva za nove prostore. Ima 50 zaposlenih, ki delujejo na treh lokacijah v Kopru in Izoli. V vseh pisarnah skupaj imajo manj kot 500 kvadratnih metrov površin, po novem jih bodo imeli skoraj trikrat več. Samo poleti v povprečju opravijo 500 registracij plovil, ki jih lastniki običajno pripeljejo na prikolicah, zaradi česar so imeli velike težave, saj nimajo dovolj prostora za parkiranje.

Poleg tega, prav tako večinoma v poletnih mesecih, pri njih opravi izpit za voznike čolnov še v povprečju 3000 ljudi. Tudi zanje zdaj nimajo prostora. Kot pravi Klinec, pa je najpomembnejše, da bodo lahko na idealni lokaciji, v vrhnjem nadstropju dvonadstropne stavbe in v neposredni bližini Luke, uredili sodobno zasnovan nadzorni center za kontrolo plovbe.

»To bo zelo podoben prostor, kot je komandni most na ladjah, kjer bo sistem nadzora, iskanja in reševanja VTS, kot ga zahtevajo svetovni standardi v pomorstvu. Zagotovili bomo tudi delovanje tako imenovanega enotnega okna, kombinacije pristaniške uprave, uprave za pomorstvo v povezavi z Luko Koper, v okviru katerega bomo spremljali najavo ladij, tovora, pregled tovora in ladijskih spričeval. Tako bo tudi Luka lahko svojim strankam pokazala, da ima v bližini ustrezne službe, ki skrbijo za varnost, je prepričan Klinec. Dodaja, da če bo država hotela vpeljati nadzorni sistem ladijskega prometa VTS, bo morala poleg zakonodaje in opreme zagotoviti tudi najmanj 12 usposobljenih kadrov.

Za državna plovila bo treba urediti priveze

Želi si, da bi v isto stavbo namestili še pomorsko policijo, ribiškega inšpektorja, civilno zaščito in del Arsa, torej vse državne službe, ki so povezane z morjem. Ministrstvo za javno upravo o tem še ni sprejelo odločitve, v Grafistu pa trdijo, da ne bodo imeli težav pri prodaji ali oddaji prostorov. Klinec je izrazil upanje, da bo ministrstvo za javno upravo denar od prodaje sedanjih prostorov namenilo za ureditev privezov za vsa državna plovila v bližini nove stavbe. Kot pravi, je denar za nove prostore v proračunu zagotovljen.

Država samo z dajatvijo za varnost plovbe vsako leto ustvari 4,5 milijona evrov prihodkov, medtem ko za delovanje pomorske uprave nameni približno dva milijona evrov. V Marini Koper ne pričakujejo težav pri pridobivanju gradbenega dovoljenja, saj bodo gradili novo stavbo na skoraj istem mestu, kot je sedanja. Mitja Petrič iz Grafista je dejal, da bo stavba nekoliko višja od sedanje, vendar zaradi ravne strehe ne bo presegla omejitev iz prostorskega načrta.