Ustavno sodišče: Pravne podlage za zaprtje šol ni

Ustavni sodniki so odločili, da sklepa vlade, s katerima so podaljšali zaprtje šol, nikoli nista začela veljati, zato za zaprtje šol ni pravne podlage.
Fotografija: Kot kaže odločitev ustavnega sodišča, bodo šole in zavodi za otroke s posebnimi potrebami morali spet odpreti vrata. FOTO: Jure Eržen/Delo
Odpri galerijo
Kot kaže odločitev ustavnega sodišča, bodo šole in zavodi za otroke s posebnimi potrebami morali spet odpreti vrata. FOTO: Jure Eržen/Delo

Ljubljana – Ustavni sodniki so odločili, da sklepa vlade, s katerima je vlada podaljšala ukrep zaprtja vseh šol, tudi šol in zavodov za otroke s posebnimi potrebami, nista nikoli začela veljati, ker nista bila objavljena v Uradnem listu Republike Slovenije. Prav tako ni bil nikoli objavljen sklep ministrice za izobraževanje Simone Kustec. Pravne podlage za zaprtje šol tako ni. Vladi so dali tri dni časa, da to popravi in da hkrati ponovno pretehta odločitev glede zaprtja šol.
 
Ustavno sodišče je o odlokih odločalo na podlagi pobude za presojo ustavnosti, ki sta jo vložila zastopnika dveh mladoletnikov s posebnimi potrebami. Predlagala sta začasno zadržanje sklepov vlade in ministrice v delu, ki se nanaša na šole in zavode za otroke s posebnimi potrebami, saj da tem otrokom vsak dan nastaja vrsta težko popravljivih posledic.
 
Ustavni sodniki so jima pritrdili in se postavili na stališče, da če bo vlada vztrajala pri odločitvi glede zaprtih šol, naj šole in zavodi za otroke s posebnimi potrebami ostanejo odprti: »Kadar ustavno sodišče odloča o začasnem zadržanju izvrševanja izpodbijanega predpisa, vselej tehta med škodljivimi posledicami, ki bi jih povzročilo izvrševanje morebiti protiustavnega predpisa, in škodljivimi posledicami, ki bi nastale, če se morebiti ustavnoskladne izpodbijane določbe začasno ne bi izvrševale. Za takšen primer gre v tej zadevi.«

image_alt
Otroke s posebnimi potrebami takoj nazaj v šole


Hude posledice vidijo tudi ustavni sodniki

 
Nadaljnje zaprtje šol in zavodov za otroke s posebnimi potrebami bi nedvomno lahko imelo škodljive posledice za otroke s posebnimi potrebami, še ugotavlja ustavno sodišče: »Ti, upoštevaje njihove posebnosti in primanjkljaje, potrebujejo zanje še posebej prilagojeno izvajanje izobraževanja, ki so ga lahko praviloma deležni le v zavodih, v katerih se z njimi ukvarjajo za to posebej strokovno usposobljeni delavci, njihovi starši pa jim tega morda ne morejo oziroma niti ne znajo zagotoviti, zaradi česar ima zaprtje šol za te otroke še veliko večje posledice kot pri drugih otrocih. Glede na to je treba pritrditi pobudnikoma, da izostanek takšnega dela lahko vpliva na njun razvoj, še posebej če ti ukrepi trajajo dlje časa, kot je to v obravnavanem primeru. Poleg tega pa so zaradi zaprtja zavodov, v katerih se izobražujejo, ti otroci prikrajšani za izvajanje vseh specialnih obravnav, ki so jih deležni v teh zavodih, s čimer se jim tudi povzroča škoda. Pri tem ni mogoče a priori zanikati, da bodo lahko posledice takšne oblike izobraževanja, ki traja dalj časa, pri posameznih otrocih s posebnimi potrebami, na katere se nanaša izpodbijani odlok, težko popravljive.«
 
Ustavno sodišče je sklep sprejelo s sedmimi glasovi proti enemu. Proti je glasoval sodnik ddr. Klemen Jaklič.

Komentarji: