V podjetju Dani AFC bo ostalo brez dela sto ljudi

Tretjino zaposlenih, večinoma žensk, bodo odpustili zaradi pomanjkanja naročil v avtomobilski proizvodnji.
Fotografija: Slovenjgraški avtomobilski proizvajalci padajo kot domine: po zaprtju Adienta se je v težavah znašel še Dani AFC. FOTO: Leon Vidic/Delo
Odpri galerijo
Slovenjgraški avtomobilski proizvajalci padajo kot domine: po zaprtju Adienta se je v težavah znašel še Dani AFC. FOTO: Leon Vidic/Delo

Le nekaj mesecev po tem, ko je ameriška multinacionalka Adient sporočila, da bo zaprla avtomobilsko proizvodnjo na lokaciji v Slovenj Gradcu in odpustila 430 ljudi, je v javnosti odjeknilo, da bo brez dela ostalo tudi sto ljudi v slovenjgraškem podjetju Dani AFC, ki je v lasti zasebnika iz Italije. Njihova primarna dejavnost je krojenje in obdelava odkrojkov usnjenih sedežnih prevlek za avtomobile višjega cenovnega razreda.

image_alt
Revoz: brez dela bo ostalo 350 ljudi

Informacijo o odpuščanjih sta potrdila predstavnika Konfederacije slovenskih sindikatov in Zveze svobodnih sindikatov Slovenije. David Ažnoh iz Konfederacije slovenskih sindikatov: »Katastrofa! Brez dela bodo v glavnem ostale ženske, ker so pretežno ženski kolektiv.« 

Jaka Šilak iz Zveze svobodnih sindikatov Slovenije je povedal, da so na pogovoru z vodstvom družbe predlagali mehko varianto odpuščanja za 34 starejših delavcev, ki bi se z dokupom let lahko dostojno upokojili, delodajalca so opozorili tudi na diskriminatorne kriterije pri sestavljanju seznama presežnih delavcev in se zavzeli za višje odpravnine. Ne v enem in ne v drugem sindikatu v zvezi s tem niso optimistični, saj imajo med zaposlenimi premalo članov. V obeh sicer upajo, da bo lastnik upošteval njihove predloge. 

Direktor podjetja Jožef Horvat je v sporočilu za javnost zapisal, da se v podjetju zaradi svetovne situacije v avtomobilski industriji soočajo z upadom naročil: »Zaposleni že koristijo letni dopust, višek ur oziroma smo jih napotili na čakanje na delo doma. V prihodnje pričakujemo zmanjšanje števila zaposlenih v proizvodnji, zaradi novih projektov, ki se nam obetajo, pa bomo izvedli tudi notranjo reorganizacijo in del zaposlenih preusmerili v šivalnico. Okvirno govorimo o skupno sto zaposlenih, pri čemer je pomembno poudariti, da bomo vse aktivnosti v podjetju peljali v smeri, da čim bolj omilimo trenutno situacijo. V kolikor se situacija na trgu spremeni, se bomo temu ustrezno prilagodili.«

Konec aprila brez službe 50 ljudi

Zaradi razmer v avtomobilski industriji v podjetju že spomladi niso podaljšali pogodb zaposlenim za določen čas. Konec aprila je tako ostalo brez službe 50 ljudi, odpustili pa so tudi sedem ljudi s pogodbami za nedoločen čas. 

Jožef Horvat, ki je na čelu podjetja že osemnajst let, je spomladi rekel, da so vsakoletna nihanja pri zaposlovanju v podjetjih, ki delajo za avtomobilsko industrijo, stalnica. David Ažnoh pa trdi, da je neprestano zaposlovanje in odpuščanje britje norcev iz ljudi in da je podjetje že vsa leta izjemno slabo vodeno. 

Zaposleni po informacijah obeh sindikatov delajo le kakšen dan v tednu, sicer pa morajo koristiti preostanek letnega dopusta oziroma na delo čakati doma.

Vse oči so zdaj uprte v druga podjetja v mestu, ki so povezana z avtomobilsko industrijo, med njimi Grammer, ki je v Nemčiji odpustil 900 delavcev.

Preberite še:

Komentarji: