V Pongercah nočejo ovinkaste, nevarne in drage povezovalne ceste

Da bodo na prenovljeni progi Pragersko−Ptuj ukinili cestni prehod v Pongercah, so proti volji krajanom začeli graditi novo povezovalno cesto.

Objavljeno
23. februar 2015 22.39
Žlezniška postaja Pragersko, 22.10.2013, Pragersko
Franc Milošič, Ptuj
Franc Milošič, Ptuj

Kakšnih 50 krajanov vasi Stražgonjca, Šikole, Pongerce in Jablane (občina Kidričevo) je včeraj za dve uri protestno zaprlo dve cesti, ker se ne strinjajo s traso nove ceste, ki so jo po ureditvi železniške proge pravkar začeli graditi.

Ta bo cesto od Cirkovc in Jablan do Šikol speljala mimo dosedanjega prehoda čez železnico v Pongrcah tako, da bo sredi vasi ostro zavila med hišami proti njivam in Framskemu potoku, potem pa preostanek vasi obšla po zahodnem robu, kjer je doslej bila poljska pot za dostopanje s kmetijskimi stroji na njive. Tako bo kakšnih dvesto metrov sedanje ceste do ukinjenega prehoda čez železnico postalo slepa ulica, kar bo osmim domovom izboljšalo bivalne pogoje. Ker tam živi tudi uslužbenec ministrstva za infrastrukturo Danilo Vek, so krajani prepričani, da je prav on največ pripomogel k obvozni cesti, s katero se večina ne strinja. Veka nam včeraj ni uspelo dobiti za pojasnila ali razlago takšnega večinskega mnenja sokrajanov.

»Nova cesta bo nesmiselna rešitev. To bo nevarna cesta z več zelo ostrimi ovinki. Država se ne ozira na več kot 300 podpisov, ki smo jih zbrali prebivalci proti takšni trasi,« poudarja domačin Anton Medved. Predsednik civilne iniciative, ki nasprotuje tej cesti, Boštjan Kmetec, pa razlaga, da so bili s tem problemom na ustreznem ministrstvu že vsaj desetkrat doslej, pa niso dosegli ničesar.

»Zdaj zahtevamo ustavitev gradnje. Če se to ne bo zgodilo, bomo zapiranje cest in proteste stopnjevali. Zahtevamo tudi odstop ministra Gašperšiča, ki je podpisal dokumente, da se ta cesta lahko gradi. Ko smo bili v Ljubljani pri njem, se je čudil načrtom, zdaj naj pride na teren pogledat, kakšen nesmisel je to.«

Prebivalci omenjenih vasi bi najraje obdržali obstoječe stanje, vključno s prehodom čez tire, saj so ga Slovenske železnice pred šestimi leti uredile in avtomatizirale, zato ni nobenega zadržka, da tam ne bi ostal. Nova cesta bo državo stala okrog 700 tisočakov, pravijo domačini. Obenem ponujajo boljšo in cenejšo (le 224 tisočakov) rešitev, če že prehod v Pongercah res ne more ostati: izpred njega bi po zahodni strani ob železniških tirih zlahka povezali cesto skozi vas do ceste med Pragerskim in Ptujem v Šikolah.

Po sedanjih načrtih se bo nova cesta priključila na obstoječo prav tam. S tem bo nastala še ena nevarna točka, saj nekaj metrov od železniškega prehoda Šikole (ta je le 300 metrov vstran od prehoda Pongerce) ni pametno urejati križišča za zavijanje na novo cesto ali za vključevanje prometa z nje.

Kako se bodo na takšnih novih prometnih ureditvah, kot so križišče tik pri zapornicah, pravokotni ovinek in še nekaj ostrih zavojev na manj kot kilometer dolgi povezovalni cesti, znašli tovornjaki in veliki traktorji z dolgimi prikolicami, poleg njih pa še kolesarji in šolarji (cesta niti pločnika ne bo imela), so se včeraj spraševali protestniki. »Borimo se proti cesti, ki je nesmiselna in bo zelo nevarna,« pravi Kmetec, »zato je ne bomo dovolili nikoli.«