V Sevnici novega mostu ne bo

V Sevnici so nadomestni nadvoz v Šmarju načrtovali že leta 2009, a denarja za gradnjo še vedno ni.

Objavljeno
22. januar 2014 08.50
Posodobljeno
22. januar 2014 11.00
Janoš Zore, Posavje
Janoš Zore, Posavje

Sevnica – Po zagotovilu direkcije za ceste bo most čez železnico tik pred Sevnico – nosilnost je od januarja zaradi dotrajanosti omejena na 30 ton – obnovljen še letos. Novogradnja nadomestnega objekta, ki so ga na občini zrisali pred petimi leti, se tako odmika za nedoločen čas.

Na znamenitem nadvožnjaku, kot domačini pravijo mostu, ki leži na glavni mestni vpadnici, je po oceni direkcije za ceste beton prekladne konstrukcije slab, ponekod je vidna korodirana armatura.

Nadvožnjak je sicer eden od 15 poškodovanih mostov, ki jim je direkcija januarja znižala nosilnost. Natančen datum rekonstrukcije nadvoza – objekt bo ojačan in na eni strani razširjen s hodnikom za pešce – ni znan in je odvisen od finančnih sredstev ministrstva za infrastrukturo. Ko bo denar zagotovljen, predvidoma v nekaj tednih, lahko država razpis in gradbena dela v najboljšem primeru izvede v devetih mesecih.

»To je za nas sprejemljiva prometna rešitev,« pravi sevniški župan Srečko Ocvirk: »Gradnja nadomestnega mostu ostaja v načrtih direkcije za ceste. Kdaj bo do tega prišlo, ni znano. Upam, da zaradi odstopa Gregorja Ficka z mesta direktorja direkcije ne bo prišlo do zastoja.«

Novi most so narisali leta 2009

Lani po dokončanju ureditve glavne ceste skozi Sevnico in posodobitvi regionalne ceste skozi občino ob izgradnji hidroelektrarn v Boštanju in na Blanci je postavitev nadomestnega mostu v Šmarju v zadnjem obdobju prioritetna zahteva občine v pogajanjih z direkcijo za ceste. »Projektno dokumentacijo za nadvoz, ki naj bi bil postavljen v bližini sedanjega, smo pripravljali v letih 2008 in 2009. Po takratnih predvidevanjih smo upali, da bo nov objekt zgrajen okoli leta 2015,« pravi direktor občinske uprave Zvone Košmerl.

Novi most za razliko od dotrajanega starega ni projektiran pravokotno na železniško progo v obliki črke S, temveč precej bolj vzporedno z manjšimi zavoji. Občina bi tako rada olajšala prevoznost za velike tovornjake, ki iz sevniškega zaledja prevažajo predvsem hlodovino, in za logistične zahteve podjetij iz sevniške industrijske cone.

Po načrtih iz leta 2009 bi direkcija za novogradnjo morala zagotoviti štiri milijone evrov. K projektu bi občina prispevala dva milijona evrov, saj ob gradnji državnega mostu čez železniško povezavo med Dobovo in Zidanim mostom načrtuje še manjši most čez železniško progo proti Novemu mestu. Tako bi v Sevnici olajšali dostop do industrijske cone in ukinili eno od dveh mestnih nivojskih križanj z železnico.

Na Logu je gradnja za zdaj le želja

Med 15 dotrajanimi mostovi, ki jim je država januarja omejila nosilnost, je v sevniški občini ob nadvožnjaku še prehod čez Črni potok pri Orehovem. Rečna struga v in zunaj območja mostu ni očiščena, izpadlo je več kamnov podporne konstrukcije, obok pa je ob robovih premočen. Nosilnost je omejena na 20 ton. »Kdaj bo država sanirala ta most, nam na direkciji za ceste niso znali povedati,« pravi Košmerl: »A ta omejitev ne predstavlja tako velike težave. Cesta se namreč uporablja predvsem za lokalni promet.«

Finančne težave direkcije Sevnico oddaljujejo od uresničitve še ene dolgoletne želje. Od virtualne predstavitve projektnega načrta za drugi sevniški most čez Savo v Logu sta minili dve leti. Začetek gradnje investicije vredne 10,5 milijona evrov je bil optimistično predviden za pomlad 2014. A, kot pravijo na občini, na direkciji ne vedo, kdaj bodo imeli na razpolago potrebna sredstva.