V stiski so prosilci in socialni delavci

Razmere na centrih: delo z računalniško aplikacijo 
se izboljšuje, z ljudmi pa se zapleta. Do četrtka rešili tretjino vlog.

Objavljeno
02. marec 2012 21.23
Erika Repovž, gospodarstvo
Erika Repovž, gospodarstvo
Ljubljana - Centri za socialno delo so po navedbah ministrstva za delo začeli delati s polno paro. Kot so povedali, se je število rešenih vlog za socialno pomoč zelo povečalo. Do četrtka so rešili 110.000 vlog, kar je tretjina vseh pravic, o katerih morajo odločati.

Od tega se jih 26.000 nanaša na izplačevanje denarne socialne pomoči. Med njimi so nove vloge, ki so bile oddane decembra lani ter januarja in februarja letos, kot tudi prenesene pravice.
Kot je povedal direktor direktorata za socialne zadeve Davor Dominkuš je učinkovitost sicer od centra do centra različna. Centri po Sloveniji imajo namreč zelo različno število prejemnikov socialne pomoči. Največ jih je na severovzhodu Slovenije. Najbolj so obremenjeni strokovni delavci na centrih za socialno delo v Mariboru, na Ptuju in v Murski Soboti, medtem ko v nekaterih drugih centrih, predvsem na zahodu Slovenije, že rešujejo sprotne vloge.

Po navedbah ministrstva sproti izboljšujejo tudi računalniško aplikacijo, ki je delavcem na centrih doslej povzročala veliko težav, še posebej pri pridobivanju podatkov o premoženju prosilcev za socialno pomoč z geodetske uprave. Kot zagotavljajo, so pripravili ustrezno tehnično rešitev, s katero bodo poenostavili in skrajšali proces preverjanja podatkov. V omenjenih treh centrih po uvedbi nove socialne zakonodaje težave niso nastale le zaradi velikega števila vlog, ampak tudi zato, ker imajo prosilci za socialno pomoč v lasti tudi večje število nepremičnin (predvsem gre za lastnike zemljišč) kot drugje, zato je bilo pridobivanje podatkov iz Gursa še toliko bolj zahtevno in zamudno.

Občutljivi podatki 
o premoženju


Delo z informacijskim sistemom se je izboljšalo, kar je potrdila tudi sekretarka Skupnosti centrov za socialno delo Darja Kuzmanič Korva, ki pa je poudarila več drugih problemov. Pojasnila je, da imajo socialni delavci po novem na voljo kar 37 različnih baz podatkov, ki omogočajo vpogled v premoženjsko stanje ljudi, pri čemer so prejemnike oziroma prosilce socialnih pomoči popolnoma razgalili in jim odvzeli vsakršno zasebnost. Pri tem je Darja Kuzmanič Korva priznala, da nastajajo nelagodne situacije, saj so ljudje občutljivi, če se razkriva njihova zasebnost, in se počutijo še bolj ranljive. Pri tem pa tisti, ki so pravice izgubili oziroma so se jim zmanjšale, še dodatno pritiskajo na socialne delavce. »Takšnim dogodkom so delavci na centrih sicer kos,« meni Korva, ki pa priznava, da jo skrbi, ali bodo dolgoročno kos dodatnim in vedno novim obremenitvam. Delavci prihajajo v službo veliko pred uradnim delovnim časom, delajo nadure, v službi pa so tudi med konci tedna, da bi jim med uradnimi urami ostal čas za delo z ljudmi.