V Trbovljah se je država res potrudila

Posledice katastrofalnega skalnega podora so sanirali v rekordnih 40 dneh; cena je visoka: 1,3 milijona.

Tue, 29.03.2016, 16:40
Danes bodo v Trbovljah za promet spet odprli južno vpadnico v mesto pri cementarni. Sanirani odsek, ki je bil zaradi skalnega podora zaprt od 20. februarja, bo prevozen od 18. ure.

Že ta konec tedna pa bodo, sporočajo z občine Trbovlje, za ves promet zaprli cesto skozi Bevško proti Zagorju, po kateri je bil v času sanacijskih del urejen obvoz. Lotili se bodo širitve najožjega dela cestišča, zato bo vso soboto in do nedelje opolnoči popolna zapora. Na deponijo, napovedujejo, bodo prepeljali 455 kubičnih metrov materiala.
Jutri, v četrtek bodo tudi avtobusi mestnega prometa znova vozili po rednem voznem redu, kar pomeni, da ukinjajo dodatne vožnje do železniške postaje, do prvega jutranjega in zadnjega nočnega vlaka.

Po rekordnih štiridesetih dneh popolne zapore zaradi skalnega podora bodo jutri ob 18. uri za promet znova odprli polovico južne vpadnice v Trbovlje. Cesta bo normalno prevozna predvidoma prihodnji teden. Na okrog 1,3 milijona evrov ocenjena sanacijska dela si je danes ogledal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič.

Direkcija republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI) je denar za obnovo 350-metrskega odseka cestišča in za ureditev pobočja zagotovila iz naslova elementarnih nesreč. Občina Trbovlje je prispevala 71.000 evrov za ureditev pločnika. Po podatkih Damirja Topolka, direktorja DRSI, ima ta letos na voljo 172 milijonov evrov sredstev - polovico za investicije in investicijsko vzdrževanje, polovico za izredne zadeve.

Pavle Hevka, "tehnični" predstavnik DRSI, je bil vidno zadovoljen, ko je ministra z ekipo pospremil do mesta, kjer so večstotonske skale 20. februarja za las zgrešile dve osebi, zasule cestišče in na več kot 300-metrskem odseku uničile vso komunalno, električno in Telekomovo infrastrukturo.

"Tudi ponoči je bilo tu mravljišče, toliko ljudi je naenkrat odpravljalo posledice podora," je povedal za Delo. Izvajalec je bil sicer koncesionar CGP Novo mesto, izdatno pa jim je pomagala Slovenska vojska.

Hevka je ministru ponovno zagotovil, da sanirani odsek cestišča varujejo "edinstvene in tudi v svetovnem merilu ene najmočnejših lovilnih pregrad", zaradi katerih se podobna katastrofa, kot smo ji bili priče februarja, ne more več zgoditi: ena od pregrad je sedemmetrska 8000-kilodžulska, drugi dve sta 500-kilodžulski in visoki tri metre. Na omenjenem odseku bodo uredili tudi odvodnjavanje, tako da ob obilnem dežju na cesti ne bo več zastajala voda.

Jutri bo v državnem zboru tekla razprava o zagotavljanju sredstev v državno infrastrukturo. Minister Gašperšič vlaganjem v cestno in železniško infrastrukturo napoveduje boljše čase, težko pa bi se odločil, kakor je dejal, za projekt, za katerega bi si želel, da ga rešijo v podobno rekordnem času, kakor so trboveljskega. "TTakih prpojektov je v Zasavju in tudi v Posavju kar nekaj, tudi tretja razvojna os je med njimi," je dodal.

Ko bo denar, se bo DRSI lotila tudi urejanja zasavskih obvoznih cest, predvsem cest na relaciji Zagorje-Trbovlje, ki so se v zadnjih tednih izkazale za ozka grla.

Prijavi sovražni govor