Barcolana, prijateljsko tekmovanje in druženje na morju

Še ena jadralska potrditev: dve slovenski jadrnici med prvih pet, pet med prvih 20.

Objavljeno
09. oktober 2016 08.20
Posodobljeno
09. oktober 2016 09.00
barcolana
Boris Šuligoj, Ma. F.
Boris Šuligoj, Ma. F.

Trst - Na največjem jadralskem prazniku v Evropi je slavila tržaška posadka jadrnice Alfa Romeo, koprska Maxi Jena z legendarnim Mitjo Kosmino je bila druga.

Kosmina, ki ima že štiri zmage, je tako dvanajstič zasedel drugo mesto. Tokrat na Maxi Jeni, ki so jo prenovili in predvsem znižali težo za okrog dveh ton, v burji pa je izgubila dvoboj v jadranju proti vetru. Člani ekipe na čelu s Kosmino upajo, da bodo s prenovo končali prihodnje leto.

Zmagali so tudi organizatorji, saj vsako leto kaj dodajo prireditvi, ki ni le tekmovanje, ampak tudi druženje in krepitev kulture morja.

Čeprav je marsikdo pričakoval, da bo koprska jadrnica s čezmejno posadko Maxi Jena tokrat vendarle premagala urok drugega mesta, se to tudi v odsotnosti domnevno najhitrejše jadrnice na svetu Esimit Europe 2 (Igorja Simčiča) ni zgodilo. A Slovenci smo tudi brez prvega mesta lahko ponosni na svoje jadralce: med prvimi petimi sta bili kar dve slovenski jadrnici (peta je bila Gašpar Mišičeva Adriatc Europa z Dušanom Puhom za krmilom), med prvih dvajset pa se jih je uvrstilo kar pet.

Na startu 120 slovenskih jadrnic

Na regato vseh regat se je prijavilo 1760 jadrnic. Močna burja, ki je čez dan nekoliko popustila, ni prestrašila skoraj 20.000 tekmovalcev, ampak je še polepšala spektakularni dogodek, ki je privabil kakšnih 300.000 ljubiteljev jadranja in morja. Na startu je bilo tudi več kot 120 slovenskih jadrnic, zaradi česar velja tudi za največjo regato slovenskih jadrnic, sicer zunaj slovenskega morja. Regatno polje je bilo letos že tretjič postavljeno bliže mestu Trst in zato prva boja, kjer je največ zanimivih jadralskih spopadov ob obratih jadrnic, ni več v slovenskem morju.

Lani, ko je razplet prav tako krojila burja, je zmagala italijanska Robertissima 3 pred Jeno, ki jo je krmaril prav Benussi, Kosmina pa je imel lani na njej vlogo taktika, za glavno jadro pa je skrbel Vinčec.

Maksijadrnice slovenskega poslovneža Igorja Simčiča Esimit Europa 2, ki tekmuje pod evropsko zastavo, lani in letos ni bilo v tržaškem zalivu, leta 2014 pa je zmagala petič po vrsti in je rekorderka po številu zmag na tej regati.

Slovenija je doslej vpisala pet samostojnih zmag; leta 1994 je Dušan Puh krmaril Fanatic. Med letoma 1995 in 1997 je zmagala Gaia Legend, zato je slovenska posadka z Mitjo Kosmino na čelu pokal prejela v trajno last, leta 2009 je bila prva Maxi Jena, ki jo je prav tako krmaril Kosmina.

                                                                        Infografika: Delo


Organizatorji so pripravili teden različnih spremljajočih dogodkov, od kulturnih in turistično-kulinaričnih do poslovnih in družabnih. Med opaznejšimi je bil sobotni slovenski Pozdrav Barcolani, ki so ga organizirali združenje slovenskih športnih društev v Italiji in člani Tržaškega pomorskega kluba Sirena v sodelovanju z drugimi manjšinskimi društvi in organizacijami. Tega dne so pripravili tudi povezovalno regato GoTo Barcolana iz Izole. Slovenski minister za Slovence po svetu Gorazd Žmavc je dejal, da takšna regata najlepše dokazuje, kako blizu Trstu so po morski poti slovenski kraji.

Barcolana v zadnjem obdobju pritegne skoraj 2000 jadrnic, na prvi leta 1969 jih je sodelovalo 51. Regata nima zgolj tekmovalnega pomena, po besedah prirediteljev gre za največji jadralski praznik v Evropi in je tudi izvrstna priložnost za sklepanje poslov.