»Ljudje, ki so konec 90. let ustanovili Slovensko turistično organizacijo, so postavili temelje razvoja slovenskega turizma. Preden se je utopila v Spiritu, je bila močna nacionalna promocijska organizacija in na dobri poti, da bi podprla vse naložbe po letu 2004, ter da bi podjetja pod marelo slovenske prepoznavnosti lažje prodajala svoje storitve v tujini,« je na včerajšnji novinarski konferenci ob otvoritvi sejma Alpe-Adria, turizem in prosti čas dejal minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek.
Denar iz proračuna,
Minister je sedanje stanje slovenskega turizma ocenil kot negativnega. Po letu 2004 je bilo precej denarja vloženega v graditev turistične infrastrukture, na podlagi tega je bila po ministrovih besedah sprejeta tudi »čisto realna strategija, po kateri pa nismo naredili nič. Oziroma še več, zdi se mi, da smo se posla lotili popolnoma destruktivno,« je dejal Počivalšek. Ključna napaka je bilo zmanjšanje denarja za promocijo, ki jo je spremljalo še varčevanje po Zujfu. »Posledica vsega tega je, da je turistično gospodarstvo v zadnjih treh letih v minusu, da so hoteli zasedeni pod 40 odstotki, da se dogaja celo, da nam število prihodov raste, število nočitev po pada. Število zaposlenih v turizmu se ni povečalo s 45.000 na 55.000, priliv od tujskega turizma je še vedno dve milijardi in ne načrtovane tri. Da so, skratka, vsi trendi v turizmu, zame relevantni, negativni.«
Minister, ki je napovedal, da se bo z ekipo lotil preusmeritve trendov, ocenjuje, da je za slovenski turizem ključna večja prepoznavnost, celo »revolucija v promociji«, za katero pa bo letos imel le nekaj več kot šest milijonov evrov, in ne 20 milijonov, ki da bi bili za promocijo nujni, o čemer je Zdravko Počivalšek govoril na portoroških dnevih slovenskega turizma. Seveda gre za promocijo v tujini, ki je edina priložnost za rast slovenskega turizma, za katero pa si morajo prizadevati država, lokalne skupnosti in turistično gospodarstvo. »Slovencev nas je premalo, ni kritične mase. Če hočemo napredovati, se bo treba obrniti v krog z najmanj 500 kilometri okrog nas, ne deset.«
Propad kaninskih žičnic za smučišče, ki ima tudi zdaj sneg in katerega povezavo z italijanskim je sofinancirala tudi država, je minister označil kot sramoto. Da bi rešili problem, je napovedal, da bodo naredili vse, da bi naprave z državno pomočjo lahko zagnali že septembra, vendar pod pogojem, da bo lokalna skupnost ustanovila javno podjetje, našla primerne ljudi, ki ga bodo vodili, in ki bo nato skozi svoj manjšinski delež usklajevala interese različnih skupin. Ko se bo odgovornost države in občine izčrpala z vzpostavitvijo infrastrukture, bo na potezi zasebna pobuda, napoveduje minister.
Minister ni naklonjen državnemu lastništvu žičnic, pač pa kombinaciji javnega in zasebnega. Opozoril je, da bi se morali zimski centri lotiti tudi razvoja poletnega turizma, tako kot to počnejo tuji centri, ki s poletnim turizmom več zaslužijo kot z zimskim. Na trditve o slabi letalski dostopnosti Slovenije pa je minister dejal, da ima Slovenija v krogu 500 kilometrov, kar zadeva letališča, dovolj kapacitet za 70 odstotkov potreb – od Milana do Beograda, imamo tudi avtocestni križ, težave pa se začnejo pri povezavi turističnih krajev z avtocestnim križem.
Z vlakom iz Ljubljane