Vztrajajo pri cesti, ki je očitno ne bo

V Mežiški dolini ogorčeni, ker ministrstvo hitre ceste ne bi gradilo do meje z Avstrijo.

Objavljeno
30. marec 2017 20.56
Mateja Kotnik
Mateja Kotnik

Ravne na Koroškem – Zaradi izjave ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča, da se bo tretja razvojna os ustavila v Slovenj Gradcu, Mežiška dolina pa se bo morala zadovoljiti z rekonstrukcijo obstoječih cest, na Koroškem pozivajo vlado, naj se pisno zaveže h gradnji hitre ceste do meje z Avstrijo.

»Zahtevamo pisna zagotovila za dosedanje obljube, da cesta na Koroško bo, in to do mejnega prehoda Holmec, kot je bilo sprva načrtovano,« pravi predsedujoči svetu Koroške regije Tomaž Rožen, ki bo v ponedeljek v imenu županov poslal v Ljubljano sporazum o načrtovanju in gradnji hitre ceste na njenem severnem delu od Velenja do meje z Avstrijo. »Če ga minister za infrastrukturo ne bo podpisal, kot je bila praksa že v več primerih, ga bomo vprašali, zakaj ne,« je dejal Rožen in dodal, da se bo tako razkrila resnična volja vlade v zvezi s cesto.

Vlada takšnih sporazumov ne sklepa

A ker je minister za infrastrukturo Peter Gašperšič obstrankarskem obisku na Koroškem jasno dejal, da pisnega dogovora z zavezami o časovni izvedbi hitre ceste ne bo, je podpis dokumenta malo verjeten. »Vlada takšnih sporazumov ne sklepa,« je izjavil Gašperšič. Na ministrstvu za infrastrukturo smo preverili, zakaj nameravajo po novem cesto zgraditi samo doSlovenj Gradca. »Na odseku od Slovenj Gradca do Dravograda je bilo že pred štirimi leti ugotovljeno, da prometna obremenitev sedanjega cestnega omrežja in njena prognoza ne utemeljujeta več načrtovanega profila ceste. To smo potrdili tudi s kasnejšo novelacijo prometnega modela za celotno območje poteka tretje razvojne osi od Avstrije do avtoceste A1,« so povedali na ministrstvu in zatrdili, da nobena od različic na odseku od Otiškega Vrha do Holmca ni družbeno-ekonomsko sprejemljiva, investicijsko pa izjemno draga. »Takšne izjave so prižgale vse rdeče luči. Od gradnje štiripasovnice na celotnem odseku od avtoceste A1 do mejnega prehoda Holmec ne odstopamo,« je dejal predsednik odbora Matic Tasič.

Končno do Cerarja

Prostorsko umeščanje za nova odseka državnih cest od Slovenj Gradca do Dravograda in od Otiškega Vrha do Holmca miruje že nekaj časa. »V skladu z novembra lani sprejeto resolucijo o nacionalnem programu razvoja prometa do leta 2030 so na tem območju opredeljene rekonstrukcije obstoječih cestnih povezav: Slovenj Gradec–Kotlje–Ravne, Dravograd–Slovenj Gradec ter Otiški Vrh–Holmec z navezavo na Črno na Koroškem,« so povedali na ministrstvu za infrastrukturo.  Sporazuma, ki ga bodo v ponedeljek poslali v Ljubljano, ne bo podpisal le svet Koroške regije, temveč tudi svet županov Savinjsko-Šaleške regije. Koroški župani, ki so se zaradi tretje razvojne osi že večkrat želeli srečati s predsednikom vlade, upajo, da bodo to priložnost dobili 11. aprila na Prevaljah, kjer se bo Miro Cerar udeležil polaganja temeljnega kamna za novo Lekovo tovarno antibiotika amoksiklav.