Z mesečnimi vozovnicami ceneje v šolo

Največje novosti bodo deležni dijaki in študenti, ki se bodo med šolanjem vozili domov samo ob koncu tedna.

Objavljeno
16. avgust 2012 12.46
vidic mestni avtobus
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo

Ljubljana – Za dijake in študente bodo po spremembi sistema subvencioniranja redni javni prevozi v novem šolskem letu precej cenejši kot doslej. Nove enotne mesečne vozovnice za vožnje z vlaki in avtobusi so korak proti enotni vozovnici.

Na nov sistem, po katerem bodo redni vozači za mesečno vozovnico za razdaljo do 60 kilometrov plačali 20 evrov, za razdaljo od 60 do 90 kilometrov 30 in za večje razdalje 50 evrov, se na SŽ po besedah Miloša Rovšnika, pomočnika direktorja potniškega prometa, pripravljajo od pomladi, tako da bo konec avgusta vse pripravljeno za prevoze v šolo.

Največje novosti bodo deležni tisti dijaki in študenti, ki se bodo med šolanjem vozili domov samo ob koncu tedna, saj bodo lahko kupili mesečne vozovnice za deset potovanj in zanje odšteli, ne glede na razdaljo, 15 evrov.

Ob ugodnih cenah pričakujejo železničarji tudi več potnikov, abonentom pa ponujajo še dodatne popuste za vožnje ob koncih tedna, med prazniki in med počitnicami. Mesečne vozovnice bo po napovedih mogoče kupiti po 20. avgustu. Uporabniki jih bodo z ustreznimi potrdili dobili na železniških postajah, potem pa jih bodo potrdili še izbrani avtobusni prevozniki. Mesečne vozovnice še ne bodo veljale za vse avtobusne prevoznike na izbrani relaciji, ampak za samo enega. Veljale pa naj bi tudi za mestni promet v Ljubljani in Mariboru.

Javni potniški promet bo mogoče še bolj poenotiti z ustanovitvijo krovnega upravljavca. Nov sistem mesečnih vozovnic je namreč le korak k uskladitvi vsega javnega potniškega prometa. Do uveljavitve sistema enotne vozovnice pa se operaterji zelo različno financirajo.

Nadomestila se zmanjšujejo

V cestnem prometu se sodoben koncesijski sistem postavlja že leta, železničarji opravljajo potniški promet, vodenje prometa in vzdrževanje infrastrukture kot obvezno gospodarsko javno službo (OGJS). Vlada je anekse k pogodbam za drugo polovico leta potrdila šele pred kratkim.

Na SŽ ugotavljajo, da imajo v drugih državah upravljavci na področju infrastrukture sklenjene večletne pogodbe za opravljanje OGJS, kar omogoča natančnejše in bolj stabilno načrtovanje vzdrževalnih del.

V Sloveniji je bila večletna praksa, da se sklepajo letne pogodbe za opravljanje teh del. Sprejeti aneksi pomenijo za družbo SŽ Infrastruktura formalno naročilo za dokončanje vseh že začetih postopkov, tako bo omogočen varen in urejen železniškega prometa.

V potniškem prometu, ki pa ima sklenjeno desetletno pogodbo, je letošnja višina nadomestila za opravljanje OGJS prevoza potnikov 345.000 evrov manjša od poslovnega načrta in od nadomestila leta 2011. Boštjan Koren, direktor Potniškega prometa SŽ, ugotavlja, da bodo manjko treba zapolniti z notranjimi rezervami.