Z novim pravilnikom nad stare žičnice

Zamenjava žičnic ni nujna, a starejše naprave verjetno ne bodo dobile dovoljenj za obratovanje.

Objavljeno
19. november 2011 10.10
Posodobljeno
19. november 2011 11.00
Blaž Močnik, Tolmin; dopisniki
Blaž Močnik, Tolmin; dopisniki
Bovec – Čeprav poleti sprejet pravilnik o tehničnih pregledih žičniških naprav ne narekuje zamenjave dotrajane opreme, se nekateri upravljavci smučišč bojijo, da starejše naprave ne bodo več dobile dovoljenj za obratovanje. Pravilnik namreč odreja posebne preglede, kjer žičničarska infrastruktura dobiva muzejsko vrednost.

Zato milijonsko naložbo že načrtujejo na Kaninu, naložbeni glavobol pa poleg drugih gotovo čaka tudi upravljavca v Kranjski Gori in na Voglu.

Novi pravilnik je zaostril pogoje za obratovanje žičnic, poleg tega pa bodo pregledi pogostejši. Tako bodo morali upravljavci smučišč posebne preglede na žičnicah, ki so jih postavili pred letom 1976, in vlečnicah, starejših od leta 1971, opraviti do konca novembra prihodnje leto. Dodatno leto časa bodo imela smučišča z žičnicami, ki obratujejo tudi v poletni sezoni in ki so bile zgrajene med januarjem 1976 in majem 2004 in so starejše od 15 let. Na vseh drugih žičniških napravah, starejših ob 15 let, je časa za pregled do konca novembra 2014.

Nove sedežnice na Kaninu

Na Kaninu, kjer so naprave stare skoraj štiri desetletja, se pospešeno pripravljajo na milijon evrov vredno naložbo za obnovi sedežnic Graben in Skripi. Izpeljali jo bodo poleti. »Glede na dodatne zahteve smo predvidevali, da dovoljenja ne bi dobili, zato smo se morali odločiti za naložbo,« je povedal direktor ATC Kanin Simon Klaut. Sicer s pravilnikom, kot je pojasnil, niso najbolj zadovoljni, saj pogostejši pregledi pomenijo tudi večje stroške za upravljavca.

Predvsem varnost

Uvedbo pravilnika pa pozdravlja Marko Grebenc, strokovni sodelavec RTC Krvavec, ki sodeluje tudi z drugimi smučišči, češ da tako zakonodaja uvaja evropske standarde tudi na področju strokovnih tehničnih pregledov. Grebenc trdi, da bodo odslej naprave pregledane natančneje, pregledovali pa se bodo nekateri sklopi, ki se doslej niso: »Pomembna je predvsem zagotovitev varnosti. V Sloveniji bomo končno začeli delati tako, kakor delajo sosedi na avstrijskih in italijanskih smučiščih že 30 let.« Dodal je še, da v tujini na večjih smučiščih po 15 letih naprave zamenjajo.

Kako visoke bodo naložbe na Voglu in v Kranjski Gori, še niso ocenili. Kot pravi Roman Slivnik, pomočnik direktorja kranjskogorskih žičnic, je od 22 smučarskih naprav le pet novejših, ki jih ne bo treba posebno pregledati. Opozarja, da bi bilo nekatere starejše naprave smiselno zamenjati z novimi, kar pa bo težko, saj je to povezano z velikimi stroški, ki ob že tako slabem gospodarskem položaju gotovo ne bi pripomogli k razvoju smučišč. Boji se, da nekatera smučišča tega zalogaja ne bodo zmogla.

Slabe volje na Soriški planini

Od osmih naprav na Voglu novi pravilnik zadeva pet naprav, je pojasnil tehnični vodja Žičnic Vogel Boštjan Klinar; ocene za naložbo v obnovo še nimajo. Tudi na Kobli še nimajo izdelane ocene stroškov posodobitev naprav, pravi direktor Peter Žnidar. Najprej bodo ocenili vrednost vseh predvidenih vlaganj in se nato odločili za nadaljnje korake. Na Krvavcu bodo morali v prihodnjem letu skladno s pravilnikom pregledati enosedežnico Gospinca in vse prižemke na vseh napravah, razen na Zvohu, Vrhu Krvavca in v Tihi dolini. Zaenkrat ocenjujejo, da bodo ti stroški dosegli okvirno 150.000 evrov.

Zaradi pravilnika so slabe volje na Soriški planini. »Razen rednih vzdrževalnih del moramo izvajati še preglede, ki so nerazumne narave in zelo zvišujejo stroške vzdrževanja. Teh bo pri nas letos več kot 40.000 evrov, kar pomeni 15 odstotkov letnega dohodka.

Skupna vzdrževalna dela bodo stala 80.000 evrov, torej 30 odstotkov letnega prihodka,« je črnogled direktor TC Soriška planina Franc Golja. »Nesmiselne obremenitve nas bodo prisilile, da bomo morali domače smučišče zapreti in korist bodo imela tuja smučišča.«

Žičničarji na Rogli kratkoročno ne načrtujejo večjih naložb v obstoječe naprave; dolgoročno naj bi vlečnico Mašin žaga nadomestili s sedežnico in razširili progo ob njej, vlečnica Jasa pa bo postala dvojna vlečnica z novim istoimenskim poligonskim smučiščem.