Z odporom sprejeli zaporo predora Karavank

Od 200 do 300 tovornjakov, namenjenih v Slovenijo, bo ta konec tedna čakalo pred predorom Karavanke.

Objavljeno
29. julij 2011 20.23
Posodobljeno
29. julij 2011 20.32
Blaž Račič, Jesenice
Blaž Račič, Jesenice

Jesenice – Napoved upravljavca avstrijskih avtocest podjetja Asfinag, da bo za tovorni promet ob vsakem koncu tedna do začetka septembra zaprl cestni predor Karavanke, je danes povzročila veliko razburjenje tako na ministrstvu za promet kot med slovenskimi prevozniki.

Kljub protestom in pismu, ki ga je minister za promet Patrick Vlačič poslal avstrijski kolegici Doris Bures, danes niso dosegli spremembe avstrijskega ukrepa.

Sekretar sekcije promet pri obrtni zbornici Andrej Klobasa je povedal, da se bodo morali slovenski prevozniki s tem sprijazniti, prve grožnje, da bodo s tovornjaki za promet zaprli predor, pa popoldne ni več ponovil.

Predpis, ki na avstrijski strani določa takšen ukrep, je začel veljati že 31. maja, a je o njem avstrijska stran obvestila slovensko šele v sredo, so sporočili z ministrstva za promet. Andrej Klobasa je dejal, da avstrijski državni organi nalašč zapirajo predor za tovorni promet vsak konec tedna z namenom škoditi slovenskemu gospodarstvu.

Dodal je, da predora do ponedeljka zaradi ukrepa ne bo prevozilo od 200 do 300 tovornjakov in da se bodo nekateri proti Sloveniji odpravili prek Maribora. O vrednosti gospodarske škode za prevoznike ni hotel govoriti.

Dejal je le, da bodo imeli prevozniki večje stroške zaradi daljšega delovnega časa voznikov in da bodo večjo škodo čutili v industriji in trgovini, ker bodo morali dlje časa čakati na blago, ki bi jim ga morali pripeljati s tovornjaki.

Prejšnja leta na avstrijskih avtocestah prepovedi prometa tovornjakov ob koncih tedna niso uvajali. Ko je edini daljši enocevni predor na avtocestni povezavi zahodne Evrope z Balkanom in s tem ozko grlo (po odprtju druge cevi predora Taueren na Turski avtocesti pred poletno sezono) ostal le še karavanški predor, pa so avstrijske oblasti ukrep sprejele, kar zagotovo ni v interesu dobrega medsosedskega sodelovanja, se je strinjal Klobasa.

Minister Patrick Vlačič je v pismu Doris Bures poudaril, da avstrijski enostranski ukrep ni skladen s 13. členom pogodbe med SFRJ in Avstrijo o cestnem predoru skozi Karavanke. Ta člen določa, da o obratovanju predora skupaj usklajuje in odloča obratovalni komite, ki ga sestavljajo predstavniki iz obeh držav, komite pa o tem ni odločal.

Avstrijska stran je junija letos na sestanku meddržavne komisije o predoru Karavanke (ki nima pristojnosti komiteja) v Celovcu takšen predlog sicer posredovala, a mu je slovenska stran nasprotovala, so sporočili z ministrstva za promet. Avstrijski predlog je bil v nasprotju z veljavnimi slovenskimi predpisi, ki so usklajeni s prevozniki.

Minister Vlačič je v pismu avstrijski kolegici še zapisal, da je treba tovrstne ukrepe dogovoriti dvostransko. Na avstrijskem ministrstvu za promet so včeraj potrdili prejem pisma slovenskega ministra, tiskovna predstavnica ministrstva za promet Eldina Knez pa je dejala, da odgovora danes še niso prejeli.

Obrtna zbornica je skupaj z gospodarsko zbornico za prihodnji teden zahtevala sestanek meddržavne mešane komisije za cestni promet, predlog pa je podprl tudi minister Vlačič, je še povedal Klobasa.

Za obveščanje voznikov tovornjakov so včeraj opozorilno tablo namestili le pred mejnim platojem Karavanke, je povedal Marjan Koler iz Darsa. Andrej Klobasa morebitnih individualnih protestnih zapor voznikov ni izključil, tiskovni predstavnik kranjske policijske uprave Leon Keder pa je dejal, da so policisti nanje pripravljeni.