Začetek stagnacije Luke Koper?

Črpanja evropskih sredstev Drugi tir izvzet

Objavljeno
26. januar 2016 09.45
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Koper – »Če ne bo jasne odločitve o drugem tiru do konca leta, lahko pozabimo nanj, logisti se bodo pospešeno preusmerjali v druga pristanišča. To pomeni začetek stagnacije Luke Koper,« je sinoči o razvoju Luke vlil malo upanja menedžerjem slovenske Istre ekonomist Jože P. Damijan. Ta je med svojo predstavitvijo analize tveganja negradnje drugega tira v Kopru povedal, da je ministrstvo za infrastrukturo na direkciji za javno naročanje že v petek objavilo razpis za pridobitev izdelovalca projekta racionalizacije in revizije finančne konstrukcije gradnje drugega tira.

»Vlada je tudi že pripravila operativni načrt vlaganj v prometno infrastrukturo in črpanj evropskih sredstev do leta 2022. Ta operativni program je težak kar 8,8 milijarde evrov, vsako leto naj bi investirali v to infrastrukturo 1,26 milijarde, za ceste naj bi šlo malo več kot 600 milijonov, za železnice 500 milijonov evrov. Drugi tir je izvzet iz tega programa, ker država očitno predvideva financiranje iz javno-zasebnega partnerstva,« je dejal Damijan, ki je odločno zavrnil možnost, da je takšen način financiranja izvedljiv. V Evropi ni znan primer, da bi kdo gradil železniško omrežje v javo zasebnem partnerstvu.

Da država investira za poldrugo milijardo evrov v železniško omrežje severovzhodne Slovenije, je Damijan primerjal z začetkom gradnje hiše v zraku: »Če bo Luka stagnirala, bodo obsežna vlaganja v železnico nepotrebna ali pa v korist sosednjih držav. V zadnjih letih smo ugotovili, da sosednji državi plačujeta določene lobiste v Sloveniji, ki delajo proti temu, da bi se zgradil drugi tir.« »Vse te študije, revizije in projektna podjetja samo jemljejo čas. Toda stranke se odločajo danes, kaj bodo počele leta 2025. Ko bodo šle, ne bodo vzele samo dela tovora, ampak vsega,« je opozoril predsednik uprave Luke Koper Dragomir Matić.

Boris Šuligoj