Začrtana podoba starega mestnega jedra Škofje Loke

Ideje za ureditev starega mestnega jedra ter ureditev obrežja Selške in Poljanske Sore so iskali prek javnega natečaja.

Objavljeno
28. april 2013 12.57
hanc Zgodovinska mesta
J. S. S., Delo.si, STA
J. S. S., Delo.si, STA
Škofja Loka - Škofjeloška občina je izbrala idejno zamisel, po kateri bo v prihodnjih desetletjih urejala območje starega mestnega jedra in obrežja obeh Sor. Urejanja se bo zaradi finančnih in prostorskih omejitev lotevala postopno. Škofja Loka bo tudi z uporabo sodobnih elementov ostala mesto s srednjeveškim pridihom, zagotavlja župan Miha Ješe.

V Škofji Loki so najboljše ideje za ureditev starega mestnega jedra ter ureditev obrežja Selške in Poljanske Sore iskali prek javnega natečaja. Od konca lanskega leta so na natečaj prejeli deset idejnih zasnov, med katerimi je komisija za zmagovalca izbrala Arhitekturni biro Ravnikar Potokar, ki je za nagrado prejel 12.000 evrov.

Prepričljiva je bila predvsem zmagovalčeva ideja za tlakovanje. »Medtem ko ostali predlogi mestni trg s pasovi po širini delijo, pa ga ta predlog s prečnimi programi optično združuje, povečuje in dela bolj homogenega,« je povedal Ješe. Takšna rešitev je prepričala tudi strokovnjake, ki so sodelovali v komisiji, saj mestu ne daje ulične temveč trško ureditev, kakršno je historično že imelo.

Rdeča nit ureditve bo torej posebno tlakovanje, ki pa mestnega središča še ne bo krasilo kmalu. Uresničitev celotne idejne zasnove bo namreč trajala desetletja. Obsežni in finančno zahtevni projekti bodo prišli na vrsto kasneje. Najprej bodo v skladu z idejno zasnovo uredili Cankarjev trg in Blaževo ulico, kjer bo s pomočjo evropskih sredstev zgrajena komunalna infrastruktura.

Eden izmed zahtevnih projektov bo ureditev Spodnjega trga, kjer bo, ko bo speljana obvoznica in skozi mesto ne bo več tekla glavna tranzitna cesta za celotno Poljansko dolino in Primorsko, uveden nov prometni režim za izključno lokalni promet.

Rešitve z natečaja se nanašajo tudi na območje kopališča in grajskega hriba ter na obrežje Sor, kjer bo realizacija verjetno potekala najpočasneje, saj bodo pred pripravo projektov potrebna soglasja zasebnih lastnikov.