Zadovoljni z julijem, negotovi pred avgustom

V Sloveniji se je začel vrhunec turistične sezone, a napovedi z italijanskega trga niso dobre.

Objavljeno
29. julij 2012 21.21
Slovenija, Portoroz, 28.Julij2012, Gneca na portoroski plazi. Foto: Igor Zaplatil/DELO
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper

Portorož – V Sloveniji se je začel vrhunec turistične sezone. Po ocenah pri nas letuje več kot 100.000 turistov, približno dvakrat več se jih vsak dan pelje mimo. Ceste in turistični kraji so polni. Zaradi krize v državi je turistični obisk še posebej pod drobnogledom.

Ta konec tedna se je v Slovenijo pripeljajo veliko število nemških gostov. Začele so se namreč počitnice na območju nekdanje vzhodne Nemčije in v deželi Baden - Württemberg, prvega avgusta se bodo še na Bavarskem. Zato slovenski turistični delavci upajo, da bodo prebivalci Nemčije, najpomembnejšega turističnega trga na svetu, vsaj deloma ublažili pričakovan izpad italijanskih gostov in da bo mesec avgust odločil o letošnji turistični sezoni.

Glede na razmere v turizmu smo »svetovni prvaki«

»Če v Sloveniji ostanemo na lanskih številkah in v Portorožu na letni ravni pademo le za tri odstotke, smo svetovni prvaki,« je ocenil Jadran Furlanič, direktor Turističnega združenja Portorož in dodal: »Svetovni prvaki glede na to, v kakšnih razmerah delamo in koliko država vlaga v to panogo.«

»Turisti ne rezervirajo več zadnjo minuto, pač pa zadnjo sekundo,« je o razmerah v portoroških hotelih povedal Marino Antolovič, glavni izvršni direktor Istrabenz Turizma. Pravi, da si jih 60 odstotkov počitnice zagotovi po spletu: »V naših hotelih je 80 odstotkov tujcev, več kot petina je Rusov, Nemci se vračajo. Ne vemo, kaj bo avgusta z Italijani, a zaradi tega nismo panično zniževali cen. Zasedenost je na lanski ravni, zaradi boljših cen so boljši zaslužki.«

Medtem ko posamezni portoroški kramarji in sladoledarji tarnajo, da turisti ne kupujejo dovolj, je Irena Baronik, lastnica trgovske verige Napoleon, ki ima tri butike za »zahtevnejše« kupce, bolj zadovoljna. »Zadnje tri tedne se je obisk normaliziral, maja in junija je bilo slabše, čutili smo izpad Italijanov, več je bilo Rusov in Čehov. Če bo ostalo tako, bomo zadovoljni.«

»Z rezultati Kempinskega smo izjemno zadovoljni. Z Retom Wittwerjem, predsednikom verige Kempinski, sva stavila, ker me je opozarjal, da bomo vsaj prva tri leta poslovali z izgubo. Mi pa že tretje leto poslujemo z dobičkom: lani smo ga povečali za 60, letos za 50 odstotkov in Wittwer bo moral plačati šampanjec,« pravi Thies Bruhn, direktor Kempinski Palacea, ki je bil konec tedna zaseden 95-odstotno. Pravi, da je turistične delavce opozarjal, da je nesmiselno toliko staviti samo na italijanski trg. »Poleti res ni težko prodati hotela, težje je to storiti spomladi in jeseni. Če bi imeli v Portorožu igrišče za golf, bi bil hotel lahko odprt 12 mesecev v letu, zdaj pa ga moramo pozimi za dva meseca zapreti,« je dejal Bruhn.

Na Bledu upajo na rekord

Na Bledu so imeli julija 71.000 prenočitev ali šest odstotkov več kot lani v tem času, pravi direktorica Turizma Bled Eva Štravs Podlogar, ki opozarja, da opažajo nižjo zunajpenzionsko potrošnjo. Največ je bilo Nizozemcev, Britancev, Nemcev in Belgijcev, Italijane pričakujejo avgusta, vendar zagotovil o polni zasedenosti nima. Pogrešajo letalsko povezavo z Londonom, kljub temu pa upa, da bodo do konca leta dosegli rekordno mejo in zabeležili več kot 600.000 prenočitev turistov.

V kranjskogorskih hotelih je bil po skromnem juniju (19 odstotkov manj gostov) julijski obisk na lanski ravni, skupaj s prenočitvami pri zasebnikih bodo imeli približno 58.000 prenočitev, je povedala Mirjam Žerjav, direktorica LTO Kranjska Gora. Za avgust napoveduje, da bo Kranjska Gora skoraj polna, a bo kakšno posteljo še mogoče najti.

Na Bovškem žanjejo rezultate promocije

Na Tolminskem in Kobariškem je bilo julija za spoznanje manj prenočitev kot lani zaradi preloženega termina Metalcampa na avgust, kampi so imeli nekaj manj obiska zaradi slabega vremena. Sezona je kljub temu solidna, so zatrdili v Lokalni turistični organizaciji (LTO) Sotočje, in bo najverjetnje na enaki ravni kot lani, ko je zgornje Posočje obiskalo rekordno število turistov. »Skoraj do konca avgusta bo pri zasebnih ponudnikih težko najti prosto posteljo,« je dejala Klavdija Lešnik z omenjene turistične organizacije. Na Bovškem, kjer še vedno nosijo zastavo posoškega turizma, so podobno optimistični. V TIC so namreč zabeležili 15 odstotkov več prihodov kakor lani. Med gosti je za kar 74 odstotkov več Britancev kot lani, sledijo Nizozemci (66 odstotkov), Nemci (64) in Čehi (42). »Predvsem na Češkem in Nizozemskem smo imeli veliko več promocije, zato se rezultati poznajo,« je dejala direktorica LTO Bovec Cecilija Ostan.

Slabo vreme »dela« za jame

Drugo julijsko nedeljo so v Postojnski jami našteli 4573 gostov, kar je največji dnevni obisk po osamosvojitvi, je povedal prvi mož Postojnske jame Marjan Batagelj. S krizo se spoprijemajo tako, da jamo in druge znamenitosti tržijo predvsem tam, kjer je kriza manjša. V jami je zato manj domačih gostov in Italijanov, več pa z Daljnega vzhoda, držav Beneluksa, Skandinavije in Velike Britanije. Škocjanske jame je do danes obiskalo 51.000 turistov, kar je manj kot lani, a precej več kot leta 2010. Za tradicionalno najštevilnejšimi Italijani in Nemci so se na tretje mesto letos zavihteli Čehi, ki so prehiteli Madžare, Poljake, Japonce in Izraelce.

V zdraviliščih več Rusov

»V zdraviliščih smo imel manj prenočitev predvsem zaradi manjšega števila domačih (5,8 odstotka manj) in italijanskih (14 odstotkov manj) gostov. Rusi so povečali število prenočitev za 30 odstotkov in bi lahko prehiteli drugouvrščene Avstrijce. Julija se bo še nekako izšlo, vse pa skrbi avgust. In to prav zaradi slabega povpraševanja Italijanov,« je povedal Iztok Altbauer, direktor Združenja slovenskih naravnih zdravilišč.

Varčujemo pri Italijanih, ki so lani porabili 120 milijonov

Gorazd Skrt, predstavnik Slovenske turistične organizacije v Milanu, je za Delo povedal: »Napovedi z italijanskega trga niso dobre. Italijani znižujejo porabo pri dopustu in število počitniških dni. Predvsem zaradi gospodarskih razmer, dogajanja na finančnih trgih in potresa. Emilia Romagna je namreč tradicionalno tržišče za naš turizem. Edina naša priložnost je ta, da je Slovenija blizu Italije. Švica in Avstrija sta močno okrepili oglaševanje na italijanskem trgu, STO pa je zmanjšala sredstva za promocijske akcije v Italiji s 350.000 na 220.000 evrov. Privarčevali bomo 130.000 evrov, Italijani pa so lani v Sloveniji opravili več kot milijon prenočitev ter samo za bivanje in hrano porabili 120 milijonov evrov.«

Italijanski turistični observatorij Unioncamere je izračunal, da bodo Italijani letos počitnikovali za desetino manj. Osredotočili se bodo na počitnice od junija do septembra, ko jih bo počitnikovalo 27,5 milijona, skoraj dva milijona več kot lani, ko so pri nas samo za prenočitve in hrano porabili 120 milijonov evrov.