Zaton jeseniškega hokeja tudi na gledališkem odru

Režiser pričakuje, da se bo predstava vsebinsko dotaknila Jeseničanov.

Objavljeno
10. april 2013 17.16
tlo hokej
Blaž Račič, Jesenice
Blaž Račič, Jesenice

Jesenice - Pod režiserskim vodstvom Gregorja Čušina so jeseniški gledališčniki tematizirali zaton jeseniškega hokeja in jo v igri Zadnja tekma postavili na oder gledališča Toneta Čufarja. Premierno bodo predstavo odigrali ta petek.

Temeljno vprašanje, ki se postavlja v igri Gregorja Čušina Zadnja tekma, je iskanje duhovnega bistva dejstva, da je hokej kot najprepoznavnejša točka mesta pod Mežaklo propadel, protestirat na cesto pa ni šel nihče. Mesto izgublja svojo dušo, ugotavlja avtor in režiser predstave Gregor Čušin in izpostavlja vprašanje: »Zakaj smo Jeseničani take riti, da se ne vzdignemo?«

Režiser pričakuje, da se bo predstava vsebinsko dotaknila Jeseničanov in jih spodbudila k razmisleku o vlogi in pomenu hokeja na Jesenicah. Predstava posameznih imen iz hokejske srenje ne izpostavlja, vendar kogar peče vest, se bo že sam našel v predstavi, je dodal Čušin.

Predstava se dogaja na tribuni (jeseniške športne dvorane), kjer se ljudje srečujejo in med spremljanjem hokejskega dogajanja na ledu, debatirajo o vsem mogočem. Skozi besedilo predstave, ki je nastalo med vajami in so pravzaprav izražene besede igralcev, prerežejo jeseniško hokejsko zgodovino in sedanjost, pri tem pa postavijo vprašanje kaj bo s prihodnostjo jeseniškega hokeja.

Ljudje v družbi in za šankom upajo povedati marsikaj, na odru pa morajo za izgovorjene besede, čeprav gre za metafore, prevzeti tudi odgovornost, pravi Čušin.

Fizični javni prostor, ki ga predstavlja tribuna, se po zatonu hokeja na Jesenicah krči. Čušin ob tem ugotavlja, da kot prostor javnega srečevanja in druženja ostajata le še gledališče in cerkev.