Pristaniški piloti so se na križarko že vkrcali, ko je bila ta od vhoda v samo pristanišče oddaljena dve morski milji. Pri zahtevnem vplutju v samo pristanišče ji bo pomagalo osem pristaniških vlačilcev, poroča nemška tiskovna agencija dpa.
Predvidoma naj bi bila povsem na cilju in privezana danes popoldne med 15. in 16. uro. Ob tem naj bi se v pristanišču zbralo na stotine radovednežev, pričakujejo tudi italijanskega premiera Mattea Renzija.
Skoraj štiri dni trajajoča pot Coste Concordie od otoka Giglio do Genove je potekala po načrtih, saj so bile vremenske razmere ugodne in morje mirno. Vlekli so jo štirje vlačilci, še deset ladij jo je spremljalo. Morski biologi, ki so jo spremljali, so v soboto potrdili, da na poti ni prišlo do onesnaževanja okolja.
Projekt reševanja stal 1,5 milijarde evrov
Reševanje 300-metrske in 114.000-tonske Coste Concordie je bil inženirski podvig, kakršnemu svet še ni bil priča. Celoten projekt so začeli maja 2012, operacija pa naj bi skupno stala 1,5 milijarde evrov. Uničenje ladje bi lahko trajalo tudi do dve leti, do 80 odstotkov odpadnega materiala pa naj bi reciklirali.
Luksuzna potniška ladja je 13. januarja 2012 z več kot 4200 ljudmi na krovu pred Gigliom nasedla na čereh in se prevrnila, pri čemer je umrlo 32 ljudi.
Genova je sicer domače pristanišče Coste Concordie, saj so jo tam pred devetimi leti zgradili ter slovesno krstili in poslali na njeno prvo pot.