Costa Concordio pripeljali na uničenje v Genovo

Pri vplutju v pristanišče ji bo pomagalo osem pristaniških vlačilcev. Od maja 2012 za reševanje porabili 1,5 milijarde evrov.

Objavljeno
27. julij 2014 08.45
Posodobljeno
27. julij 2014 09.01
ITALY-CONCORDIA/
Ni. Č., Delo.si, STA
Ni. Č., Delo.si, STA
Genova - Po štirih dneh se danes končuje še zadnja pot križarke Costa Concordia, ki je skoraj pred dvema letoma in pol doživela brodolom na italijanskem otoku Giglio. Danes zgodaj zjutraj je zloglasna razbitina namreč prispela v Genovo, kjer jo bodo uničili. Sedaj jo sicer čaka še zahtevno vplutje v samo pristanišče.

Pristaniški piloti so se na križarko že vkrcali, ko je bila ta od vhoda v samo pristanišče oddaljena dve morski milji. Pri zahtevnem vplutju v samo pristanišče ji bo pomagalo osem pristaniških vlačilcev, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

Predvidoma naj bi bila povsem na cilju in privezana danes popoldne med 15. in 16. uro. Ob tem naj bi se v pristanišču zbralo na stotine radovednežev, pričakujejo tudi italijanskega premiera Mattea Renzija.

Skoraj štiri dni trajajoča pot Coste Concordie od otoka Giglio do Genove je potekala po načrtih, saj so bile vremenske razmere ugodne in morje mirno. Vlekli so jo štirje vlačilci, še deset ladij jo je spremljalo. Morski biologi, ki so jo spremljali, so v soboto potrdili, da na poti ni prišlo do onesnaževanja okolja.

Projekt reševanja stal 1,5 milijarde evrov

Reševanje 300-metrske in 114.000-tonske Coste Concordie je bil inženirski podvig, kakršnemu svet še ni bil priča. Celoten projekt so začeli maja 2012, operacija pa naj bi skupno stala 1,5 milijarde evrov. Uničenje ladje bi lahko trajalo tudi do dve leti, do 80 odstotkov odpadnega materiala pa naj bi reciklirali.

Luksuzna potniška ladja je 13. januarja 2012 z več kot 4200 ljudmi na krovu pred Gigliom nasedla na čereh in se prevrnila, pri čemer je umrlo 32 ljudi.

Genova je sicer domače pristanišče Coste Concordie, saj so jo tam pred devetimi leti zgradili ter slovesno krstili in poslali na njeno prvo pot.