Kitajska: Za ogroženo kosilo odslej do več let zapora

Kitajske oblasti upajo, da bodo ogrožene vrste živali z jedilnih listov spravile z ostrejšimi kaznimi.

Objavljeno
25. april 2014 15.39
Posodobljeno
25. april 2014 15.39
Mo. B., Delo.si
Mo. B., Delo.si

Peking - Sprememba interpretacije kitajskega kazenskega zakonika za uživanje ogroženih živalskih vrst po novem predvideva deset ali več let zaporne kazni. Uradni Peking po poročanju tamkajšnjih medijev poskuša tudi tako zamejiti vse večje povpraševanje po ogroženih vrstah.

Prehranjevanje z redkimi živalmi, ki so se zaradi pretiranega plenjenja ali poseganja v njihovo naravno okolje znašle na kitajskem seznamu 420 ogroženih vrst (med njimi so tudi pande, zlate opice, azijski črni medved in pangolini), je, kot poroča britanski Reuters, predvsem stvar prestiža. Z vse večjim številom bogatejših posameznikov pa raste tudi povpraševanje po grižljajih, vrednih več tisoč juanov.

»Prehranjevanje z redkimi divjimi živalmi ni le obsojanja vredno družbeno vedenje, ampak je tudi glavni razlog, da nam kljub naporom še ni uspelo zamejiti divjega lova,« je povedal namestnik predsednika komisije za zakonodajne zadeve Lang Sheng.

Po novem tako kupcem ogroženih živalskih vrst, ne glede na to, ali jih kupujejo za hrano ali druge potrebe, grozi med pet in več kot deset let zapora. Nova interpretacija zakonodaje odpravlja tudi nejasnosti o kupcih živali, ki sicer niso ogrožene, a so jih ubili divji lovci. Po novem jim grozi do tri leta zapora.

Azijske države, med njimi tudi Kitajska, veljajo za glavne trge, na katerih se trguje z nezakonito uplenjenimi in nemalokrat ogroženimi vrstami. Kitajska vlada je divjim lovcem in njihovim kupcem napovedala vojno, po poročanju kitajske Xinhua so tamkajšnje oblasti februarja v okviru 350 preiskav prijele več kot 400 osumljencev in zasegle več kot tri tone slonovine ter 1000 kosov krzna.

Ukrepe sprejemajo tudi druge države in posamezne družbe; francoska tiskovna agencija AFP je poročala, da je filipinski letalski prevoznik Philippine Airlines pred dnevi sporočil, da v luči zaščite morskega življa, ne bo več prevažal plavuti morskih psov, ki na Kitajskem in v Hongkongu še vedno veljajo za specialiteto. Podobno odločitev so lani sprejeli že novozelandski prevoznik Air New Zealand in dve največji južnokorejski letalski družbi Korean Air in Asiana. Manj oster ukrep je sprejel fidžijski Fiji Airways, ki bo prevažal le še plavuti tistih vrst morskih psov, ki ne veljajo za ogrožene. Ti ukrepi so sledili opozorilom okoljevarstvenikov, da bi povečano povpraševanje po plavutih lahko ogrozilo populacijo morskih psov.